Usuwanie katalizator&DPF zdjęcia z prac
Moderator: marzok
Usuwanie katalizator&DPF zdjęcia z prac
W budowie układów wydechowych występuje zasada, że katalizator zawsze występuje przed filtrem DPF, często zdaża się, że występują dwa katalizatory. Ten zaraz za turbina określany jest mianem pre-CAT. Jeśli chodzi o pokrycie pierwiastkami to w DIESLACH zawsze katalizatory czasem DPFy są pokryte platyna Pt. Natomiast w benzynach występuje Rod i Pallad.
Katalizator poprzez reakcje katalityczne redukuje tlenki azotu NOxy, tlenki węgla CO oraz węglowodory CH czyli oczyszcza spaliny. W samochodach diesla z duzymi przebiegami, eksloatowanymi w złych warunkach elementy te mogą sie zapychać i utrudniać drożność spalin.
Do normy EURO3 stosowano tylko katalizatory. Norma EURO4 wymagała zastosowania DPFów (Diesel Particulate FIlter). Filtr cząstek stałych czyli sadzy wyłapuje cząsteczki sadzy, osadzają się one na jego sciankach i są cyklicznie wypalane. W praktyce już nawet po 50tys km i ciągłej miejskiej eksploatacji pojawiają się problemy z tym elementem. Chodzi o to że w poszczególnych cyklach wypalania, usunięciu NIE ulega cała sadza, która zalega w DPFie. Filtr zapycha sie coraz bardziej, pojawiają sie za duże różnice ciśnień dolotu wzgledem wylotu filtra. Co za tym idzie kierowca zaczyna odczuwać spadek mocy pojazdu oraz z biegem czasu pojawia się kontrolka checkengine. Po za tym przy zapchanym DPFie zaczyna występować zbyt duże EGT, które z kolei szkodzi takim podzespolom jak np turbo. Diesle ogólnie, szczególnie te budowane pod remap nie lubią przeciwcisnien. Tyle teori....
Wspomniałem o wypalaniu. Cykl wypalania filtra polega na podaniu większej ilości paliwa na cylindry przez sterownik. W tym momencie wystepuje znaczne podwyzszenie EGT, również turbina w cyklu wypalania jest sterowana z innej mapy dla zmiennej geometrii. Po mechanicznym usunięciu monolitu, konieczne jest softowe dostrojenie układu, oraz wyłączenie czasowego dopalania DPFa przez ECU.
Wrzucam fote z DPFem przed i po wybiciu. Do środka, jeśli objętość puszki jest duża, zawsze wstawiamy rure ze stali nierdzewnej w celu poprawienia warunków cyrkulacji spalin. Widziałem wiele prac gdzie DPF poprostu wybito i zostawiono pusta puszke. TO JEST BLAD. Po wstawieniu rury po za poprawną cyrkulacją spalin uzyskujemy bardzo fajny pomruk Naszego klekota. Mechaniczna obróbka realizowana jest przez pracowników, którzy na co dzień pracują przy prototypowaniu układów wydechowych.
Z tlumikiem firmy RM i Naszą adaptacją można już liczyć na naprawdę drapieżną akustykę Naszego układu wydechowego.
Postaram się w tym tygodniu wstawic film z opisem jak działa filtr DPF, do czego go stworzono i dlaczego własnie do niego podłączonych jest tyle przewodów.
Na ostatnim zdjęciu można zauważyć monolit od filtra DPF oraz pre-Cat z rzadko spotykanym wkładem metalicznym.
Wkrótce film o DPF na moim kanale.
Pozdrawiam,
Gorilla electronics
-----------------------------------
Text by Gorilla electronics all rights reserved
Katalizator poprzez reakcje katalityczne redukuje tlenki azotu NOxy, tlenki węgla CO oraz węglowodory CH czyli oczyszcza spaliny. W samochodach diesla z duzymi przebiegami, eksloatowanymi w złych warunkach elementy te mogą sie zapychać i utrudniać drożność spalin.
Do normy EURO3 stosowano tylko katalizatory. Norma EURO4 wymagała zastosowania DPFów (Diesel Particulate FIlter). Filtr cząstek stałych czyli sadzy wyłapuje cząsteczki sadzy, osadzają się one na jego sciankach i są cyklicznie wypalane. W praktyce już nawet po 50tys km i ciągłej miejskiej eksploatacji pojawiają się problemy z tym elementem. Chodzi o to że w poszczególnych cyklach wypalania, usunięciu NIE ulega cała sadza, która zalega w DPFie. Filtr zapycha sie coraz bardziej, pojawiają sie za duże różnice ciśnień dolotu wzgledem wylotu filtra. Co za tym idzie kierowca zaczyna odczuwać spadek mocy pojazdu oraz z biegem czasu pojawia się kontrolka checkengine. Po za tym przy zapchanym DPFie zaczyna występować zbyt duże EGT, które z kolei szkodzi takim podzespolom jak np turbo. Diesle ogólnie, szczególnie te budowane pod remap nie lubią przeciwcisnien. Tyle teori....
Wspomniałem o wypalaniu. Cykl wypalania filtra polega na podaniu większej ilości paliwa na cylindry przez sterownik. W tym momencie wystepuje znaczne podwyzszenie EGT, również turbina w cyklu wypalania jest sterowana z innej mapy dla zmiennej geometrii. Po mechanicznym usunięciu monolitu, konieczne jest softowe dostrojenie układu, oraz wyłączenie czasowego dopalania DPFa przez ECU.
Wrzucam fote z DPFem przed i po wybiciu. Do środka, jeśli objętość puszki jest duża, zawsze wstawiamy rure ze stali nierdzewnej w celu poprawienia warunków cyrkulacji spalin. Widziałem wiele prac gdzie DPF poprostu wybito i zostawiono pusta puszke. TO JEST BLAD. Po wstawieniu rury po za poprawną cyrkulacją spalin uzyskujemy bardzo fajny pomruk Naszego klekota. Mechaniczna obróbka realizowana jest przez pracowników, którzy na co dzień pracują przy prototypowaniu układów wydechowych.
Z tlumikiem firmy RM i Naszą adaptacją można już liczyć na naprawdę drapieżną akustykę Naszego układu wydechowego.
Postaram się w tym tygodniu wstawic film z opisem jak działa filtr DPF, do czego go stworzono i dlaczego własnie do niego podłączonych jest tyle przewodów.
Na ostatnim zdjęciu można zauważyć monolit od filtra DPF oraz pre-Cat z rzadko spotykanym wkładem metalicznym.
Wkrótce film o DPF na moim kanale.
Pozdrawiam,
Gorilla electronics
-----------------------------------
Text by Gorilla electronics all rights reserved
Ostatnio zmieniony 2015-12-21, 20:20 przez marzok, łącznie zmieniany 2 razy.
- Mystic888
- Maniak forumowy
- Posty: 1099
- Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
- Lokalizacja: Żory Alko Team
- Kontakt:
Mam juz cos takiego.
http://allegro.pl/114-downpipe-bmw-535d ... 51044.html
Przyjezdzam z zalozonym, wywalasz mi go z kompa i tyle. Zadnej ingerencji mechanicznej.
http://allegro.pl/114-downpipe-bmw-535d ... 51044.html
Przyjezdzam z zalozonym, wywalasz mi go z kompa i tyle. Zadnej ingerencji mechanicznej.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
Napisalem Ci 400zl soft 600zl z wycinaniem. Auto musisz zostawic na 1-2dni, albo podjezdzasz zgrywamy wsad ja go obrabiam i za 1-2dni podjezdzasz na DPFoff upadate..Mystic888 pisze:Mam juz cos takiego.
http://allegro.pl/114-downpipe-bmw-535d ... 51044.html
Przyjezdzam z zalozonym, wywalasz mi go z kompa i tyle. Zadnej ingerencji mechanicznej.
Czy auto jest na oryginalnym sofcie?