Bmw Team Slask
Witamy na naszym forum.

Nasze BMW - [E46] 330D++ turas by zinger

zinger - 26 Marzec 2015, 17:37
Temat postu: [E46] 330D++ turas by zinger
Witam wszystkich forumowiczów, stwierdziłem że najwyższy czas przedstawić Wam mojego biednego wymęczonego turasa, na chwilę obecną nie ma szału, ale szykują się zmiany a już sporo do tej pory się podziało bo autko mam od maja 2014 roku. Ale wszystko po kolei.
Bawarke kupiłem w polsce, ale była ściągnięta z Włoch, stan pozostawiał wiele do życzenia, ale cena była okazyjna no i się skusiłem. Trochę danych:

E46 330D touring
Mpakiet niepełny, więc pewnie nieoryginalny ale pracuję nad tym.
Silnik M57 3.0diesel 184KM
VIN: WBAEL91030PA28673

Rozkodowany:

Data for vehicle identification number: WBAEL91030PA28673
Model description: 330d
Market: Europa
Type: EL91
E-Code: E46 (3FL)
Chassis: touring
Steering: links
Doors: 5
Engine: M57D30O0 - 3,00l (135kW)
Drive: Heckantrieb
Transmission: manuell
Body Color: Titansilber Metallic (354)
Upholstery: Stoff Jacquard/anthrazit (H9AT)
Production date: 04.07.2002
Assembled in: Regensburg

Standard Equipment
S290A BMW light-alloy wheel star spokes 44
S411A Window lifts,electric,front/rear
S473A Armrest front
S520A Fog lights
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S550A On-board computer
S832A Battery in luggage compartment

Optional Equipment
S249A Multifunction f steering wheel
S255A Sports leather steering wheel
S302A Alarm system
S403A Glass roof, electrical
S431A Interior mirror with automatic-dip
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S521A Rain sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S661A Radio BMW Business (C43)
S692A Preparation, BMW 6-CD changer I-bus
S785A White direction indicator lights
S855A Language version Italian
S863A Retailer Directory Europe
S877A Delete cross-pattern operation
S884A On-board literature, Italian
S915Ag Delete clear coat
S928A Tire control


Czas na fotki:
Na początku było marnie


Maska z modelu przed liftem, zderzak miał spore dziury, nie mówiąc już o braku ślizgów i zaczepów




Środek trochę poniszczony, szyby porysowane, sporo pierdółek nie działało np. wycieraczki automatyczne, wycieraczka tylna, dyskoteka na desce rozdzielczej, radio nie odbierało i mógłbym tak wymieniać i wymieniać.







Mógłbym wstawiać dalej zdjęcia pokiereszowanej beemki, ale nie będę się znęcał nad wami ani nad sobą, więc do rzeczy.
Do tej pory w turasku zrobione:
- Zaraz po zakupie, wymiana zawiasu na gwint, więc siedzi troszkę niżej, ale dalej koza bo dopóki nie kupię jakiś fajnych felg to nie ruszam.
- Wstawiona odpowiednia maska z poliftowej wersji
- Osłony pod silnik, bo nie było
- wszystkie odstające elementy karoserii (zderzaki nakładki progów itd.) pozakładane, nadkola wprawione (niestety z niewiedzy wstawiłem zwykłe i nie pasują do zderzaka m pak, ale będe zmianiał na dniach)
-wymieniony układ hamulcowy cały
- naprawione wycieraczki a na desce rozdzielczej mniejsza dyskoteka ale dalej nie mogę dojść do całkowitego ładu z elektryką
- radio w końcu gra tzn. odbiera czysto
- nowe klosze lamp przednich bo stare były popękane, nowa lampa z tyłu, stara była zniszczona i przeciekała woda do środka
- WYMIENIONY SILNIK !!! Tak, zatarty silnik, 3.0D który jest podobno długowieczny, przypuszczam, ze pozostałość po Włoskim właścicielu który widać w ogóle nie dbał o samochód, bo ja płyny wymieniłem, kontrolowałem na bieżąco, samochód nie dymił ani nic, nie piłowałem do czerwonego pola, po ostrzejszej jeździe czekałem aż ostygnie, a zaraz po odpaleniu na zimnym silniku spokojnie jeździłem, przejechałem 2500km na wakacjach autem doładowanym do pełna (4 osoby + bagaże) a nieraz się jechało prawie 200 i nic się nie działo, chodził idealnie aż nagle [RIP]...po prostu dramat, już chciałem sprzedawać, ale nie, nie zostawię jej tak, wstawiony taki sam diesel M57 (oby śmigał jak najdłużej).
- Wymiana węży podciśnienia
- Nowa rura do intercoolera (stara pękła)
- Nowe sprzęgło SACHS
- Regeneracja krzyżaka wału
- Regeneracja wszystkich wtrysków
- Wymieniony schowek przy podłokietniku
- Wymieniona poduszka pod silnikiem

W sumie pewnie jeszcze o czymś zapomniałem, bo trochę tego było od czasu zakupu. Obecnie autko prezentuje się tak (i jeździ !! :mrgreen: trochę brudas ale na szybko robiłem więc sorry za to i za jakość)







A tak prezentowała się pod maską, po wymianie serducha


I mały bonusik jeszcze z zeszłorocznych wakacji :bmw:



Dalszych planów jest dużo, po świętach odwiedziny u blacharza lakiernika, wpadną nowe listwy, nowe nadkola i wloty (m pakietowe), lusterka boczne w kolorze i pewnie jeszcze coś wymyślę. Później zbiórka kasy na jakieś fajne fele (18 cali, styling 42 albo 32), dalsze picowanie drobiazgów i może końcem roku jakiś chip i inne związane z tym mody. Postaram się teraz na bieżąco coś wrzucać :wink:

BOOGY - 26 Marzec 2015, 17:50

Fajnie że dbasz i starasz się coś z tego wykrzesać ;) nie podoba mi się końcowy tłumik :roll:
Poza tym fajna bawarka ;) środek podobny do mojego, pozdrawiam.

zinger - 26 Marzec 2015, 17:56

Końcowy tłumik po chipie będę zmieniał, także wszystko w swoim czasie :) . Mnie najbardziej na chwilę obecną drażnią felgi, na wakacje muszą wpaść jakieś konkretne szerokie 18'' :smile:

Edit: na żywo końcówka prezentuje się lepiej, zdjęcie jakieś niefortunne :P .

ppatryk - 26 Marzec 2015, 17:58

dobrze działasz :)
ja też jestem tego zdania, że lepiej kupić autko i jak się ma tylko chęci i czas to samemu je doprowadzić do stanu oczekiwanego niż kupić odpicowaną igłę, do której i tak trzeba będzie dokładać.. :)

widziałbym tu jakaś felgę z rantem :)

BOOGY - 26 Marzec 2015, 18:04

Hmm ;D radził bym jak już zrobić przelocik a później dopiero chipować ;D
co do felg .. 18 są git ^^ ja nie żałuje że zmieniłem z 19 ;)

zinger - 26 Marzec 2015, 18:04

ppatryk, wpadnie styling 42 albo 32 ze wspomnianym przez Ciebie rantem, jak tylko portfel pozwoli :wink: . Na razie na pierwszy ogień idzie blacha i lakier.
zinger - 26 Marzec 2015, 18:07

BOOGY, właśnie przy chipie mam w planach EGR off i kat out, później dedykowany IC, downpipe i końcowy tłumik inny, a dalej to się zobaczy co przyjdzie do głowy.
Tak w ogóle to dzięki wam za docenienie mojej beemki (mimo że jest jaka jest na razie) :bmw:

PRIMO - 26 Marzec 2015, 18:39

wymeczona była strasznie fajnie że ją ratujesz...
Zdrowe podejscie masz do tematu i wszystko robisz z głową to mi sie podoba :)
Plany masz w dobrym kierunku więc bede tu zaglądał :)

KolaK - 26 Marzec 2015, 18:57

Jak twoje odczucia po kupnie tej?

Następną kupiłbyś umęczoną i doprowadzał do stanu który preferujesz, czy szukał jakiejś nie okazji? Chodzi mi o $, pomijamy aspekt grzebania przy aucie :P

zinger - 26 Marzec 2015, 19:18

Powiem szczerze że sam nie wiem, czasami w sytuacji jak coś się popsuje jak np. ten silnik to mnie krew zalewa i mówię sobie ze nigdy więcej i ze to był błąd, ale później na spokojnie patrze i mnie cieszy to ze ją odbudowuje i przywracam do jakiejś sprawności i wyglądu. Co do grzebania to sam dużo nie robie bo nie mam ani miejsca ani narzędzi, ani wiedzy. Jedynie jakieś pierdoły sam robie.
KolaK - 26 Marzec 2015, 19:31

zinger, chodziło, mi o to czy kase która wsadziłeś dalej jest to okazja cenowa jak wspominałeś , czy przebiłeś już najładniejsze 'full opcja, igła :P '

Ode mnie powodzenia, bo podoba mi się, że działasz no i 3.0 D to też nie w kaszę dmuchał :)

Co się stało konkretnie z poprzednim, że tak z dnia na dzień umarł? :neutral:

zinger - 26 Marzec 2015, 19:41

Masowo to przestałem liczyć żeby się nie denerwować, ale myślę że po wizycie u blacharz to kwota wyjdzie tyle co igła. Co do silnika to zatarty na panewce ukrecony wal ale nie wiadomo dlaczego...zero dymu, płyny sprawdzałem 2 dni przed wyjazdem na trasę gdzie padł (ok100km), wycieków nie było, nie wiem co jeszcze mogłem zawalić ze tak się stało :(
KolaK - 26 Marzec 2015, 19:54

zinger, ważne, że teraz hula! :bmw:
szczepciu - 26 Marzec 2015, 20:03

kolejny turas :mrgreen: mam nadzieje że dalej baedziesz kontynuował swoją misje ratowania ;) do zobaczenia na drodze!
Cloudy69 - 26 Marzec 2015, 20:28

jest bardzo duży postęp. Fajnie popatrzeć jak auto się odradza. Oby tak dalej :)
zinger - 29 Marzec 2015, 18:24

co myślicie o takich felgach:
http://allegro.pl/komplet...5190003127.html

miały wpaść styling 42 z rantem, ale ciężko coś dorwać poniżej 2000 a sezon się rozpoczyna i trzeba wrzucić coś szerszego :) . Będą pasować, szerokie 8,5'' et 44 ?

Przemo - 30 Marzec 2015, 22:08

zinger, szacun i ukłony za prace oraz $ jakie włożyłeś na ratunek buni.
podziwiam zaangażowanie jak i wytrwałość.
Podoba mi się touring /zwłaszcza po FL :bmw: ciekawy kolor wnętrza :sex:
będę na bieżąco zaglądał :kolebka:

zinger - 30 Marzec 2015, 22:36

Przemo, wielkie dzięki :wink:
Trochę zmian się szykuje w najbliższym miesiącu, mam nadzieję, że się uda zrealizować plany i będę miał się czym pochwalić na koniec miesiąca.

KolaK - 30 Marzec 2015, 22:58

zinger, czekam na efekty:)
zinger - 1 Kwiecień 2015, 13:23

Ludziska potrzebuję pomocy w sprawie felg, czy 18'x9j et22 albo 18'x9j et24 wejdzie na tył do turasa e46 bez rolowania nadkoli i bez negatywu (ew. kilka stopni na oryginalnej śrubie mimośrodowej)? Straszne mam już parcie na jakieś fajne fele na lato ale nie chcę kupić w ciemno a potem się denerwować i kombinować jak je upchnąć.
PRIMO - 1 Kwiecień 2015, 14:14

nie wejdzie, musiałby być naciąg , nagatyw max na ori mimośrodzie i zrolowany rant wew. błotnika, żeby weszło bez przycierek...
zinger - 1 Kwiecień 2015, 14:43

kurde, znajomy miał felgi 18x8j et20 i 18x9j et24 i mówił że weszły mu bez rolowania, tylko negatyw na śrubie ustawiony i teraz już sam nie wiem. Co do naciągu to i tak miałem w planach.
Dodam jeszcze, że mam gwint o ile to coś zmienia :razz:

przymo - 1 Kwiecień 2015, 15:15

Jesli dasz oponki z naciągięm to wejdzie :) czyli na te 9j jakieś 215/40
zinger - 1 Kwiecień 2015, 15:26

Czyli warto spróbować :D . W sumie i tak bym próbował, bo już sobie upatrzyłem i nie odpuszczę haha.
Dzięki wielkie za pomoc :wink:

BOOGY - 4 Kwiecień 2015, 16:46

Widzę że już się dopytałeś o fele ;) Sorki że dopiero dziś Ci odpisałem, nie bywam zbyt często na forum ostatnio ;)
whucrew - 4 Kwiecień 2015, 23:09

Hej ! Fajny turasek i widzę ,że już trochę serca w niego poszło :bmw: Oby tak dalej i do zobaczenia :grin:
zinger - 23 Kwiecień 2015, 12:14

Czas posadzić autko na jakiś ładnych 18'' felgach. Oponki już w drodze, a w poniedziałek jak tylko odbiorę auto od lakiernika, to zabieram się za upychanie alusków w nadkola :) .





Będzie poskładane to się pochwalę :bmw:

Paulek - 23 Kwiecień 2015, 18:42

Szacun za podejscie do tematu :) felgi fajne. Jedne z tych ktore sam bralem pod uwage :) powodzenia w dalszych modach :bmw:
PRIMO - 23 Kwiecień 2015, 19:26

nie obraź sie ale rzygam S32, felga wyglada super i siądzie pewnie na aucie mega... ale jak dla mnie "za proste" rozwiązanie jak dla Turasa w e46... :bmw:
zinger - 23 Kwiecień 2015, 19:33

spoko, każdy ma jakąś swoją opinię i po to tutaj to umieszczam, żeby ją poznać :) . Mimo wszystko mam nadzieję że całokształt będzie się ładnie prezentował, poza tym trafiłem je w dobrej cenie a oszczędzona kasa się przyda na dalsze mody :D .
zinger - 26 Kwiecień 2015, 12:04

A przygotowania buni do sezonu idą na całego :)



PRIMO - 27 Kwiecień 2015, 15:22

sprawdzałeś progi pod plastikiem ?
zinger - 27 Kwiecień 2015, 16:13

Progi są w porządku, generalnie całe podwozie też, jeśli chodzi o rdzę to nie ma problemów bo auto z Włoch przyjechało ;) ale na tym plusy samochodów z Włoch się kończą :/
zinger - 29 Kwiecień 2015, 08:09

Mam pytanie związane z negatywem, bo najprawdopodobniej na nowych kołach będę musiał ustawić negatyw żeby się zmieściły i tutaj mam dylemat. Jak bardzo negatyw niszczy opony ? Nie chodzi mi o jakąś mega glebę i kąt tylko powiedzmy 2,5 stopnia (mam nadzieję że nie będzie trzeba więcej), dodam że autem jeżdżę na co dzień ale nie robię bardzo dużo kilometrów, w ciągu roku może 10 000 ale turas swoje waży :/ . Proszę nie hejtować, nigdy się w to nie bawiłem i dlatego chcę jakiś konkretnych odpowiedzi :bmw:
whucrew - 29 Kwiecień 2015, 10:50

No ogólnie taki negatyw jak ty będziesz robl to jest jeszcze negat dopuszczony fabrycznie. Z własnych obserwacji wynika mi ze im wezsza opona tym bardziej negat ja zjada.. przerabialem na s32 215/40 i zostały szybko zjedzone.. miałem 225/40 i znikala wolniej.. teraz jest 225/35 i nie widzę różnicy w stosunku do profilu 40. Druga sprawa , że mieszanka i bieżnik opony tez ma znaczenia a trzecia to obciążenie pojazdu. .A czwarta i najważniejsza to dobrze ustawiona geometria.. z jakimiś stratami trzeba się liczyć i im masz mniej bieżnika początkowo na oponie tym szybciej wewnętrzny bieżnik ci zniknie. Najlepszym rozwiązaniem jest nowa opona plus dobrze robiona geometria.. ale czasem za cenę 1 nowej opony kupisz 3 używane na których pojeździć dłużej.. Tak mniej więcej to wygląda. .
zinger - 29 Kwiecień 2015, 10:57

dzięki za odpowiedź whucrew, . Wygląda na to, że będę miał bardzo podobny przypadek jak Ty, też s32 i opony 215/40 (nowe) tylko że w e46, będę się starał uniknąć negatywu (może rolowanie) ale pewnie bez niego też się nie obejdzie.
zinger - 4 Maj 2015, 16:06

Auto odebrane od lakiernika i wpadły nowe koła :) . Niżej nie pójdzie bo jeżdżę na codzień a i tak przez ranty drogowa mapa polski uszczupliła mi się o jakieś 70% do dróg po których można się poruszać nie martwiąc się koleinami i dziurami :P . Ale generalnie mi się podoba.




szczepciu - 4 Maj 2015, 17:25

z tyłu wyszło gruboo ;)
zinger - 30 Maj 2015, 17:41

Bawarka znowu nawaliła...zaczyna mnie to już męczyć, nie wiem czy w ciągu roku eksploatacji miałem 3 miesiące w których nic się z nią nie działo. Wczoraj pojechałem autem na przegląd, wracając zatankowałem bo było mało paliwa (komputer wskazywał 34km), wyjechałem ze stacji na dwupas ujechałem może 2 km i auto zaczęło przerywać, zjechałem z obwodnicy i ledwo doczołgałem się pod sklep niedaleko domu. Auto odpala, ale przy próbie ruszenia auto się dławi i gaśnie. Pierwsze co pomyślałem, to że nalałem jakiegoś g**a nie ropy, więc z powrotem na stecję drugim autem litr ropy do słoika, ale wygląda ok. Dzisiaj kupiłem nowy filtr paliwa, przed wymianą spróbowałem odpalić, ale tym razem auto gasło nawet na wolnych obrotach. Wypiąłem filtr, sprawdziłem czy pompka pompuje paliwo, zamontowałem nowy filtr spróbowałem odpalić i bez zmian, auto gaśnie zaraz po odpaleniu, silnik się dławi i koniec. Ktoś ma jakiś pomysł gdzie zacząć szukać winowajcy ? Może czas zaglądnąć do smoka przy pompce paliwa ?
Paulek - 30 Maj 2015, 17:51

Moim zdanien pompa paliwa ci się przytarła bo bmw nie lubią rezerwy. Im mniej paliwa to pompka nie a smarowania. Pare rajdow o kropelce i tak się to może skończyć. Obstawiał bym pompkę
zinger - 17 Czerwiec 2015, 20:57

Winowajca znaleziony, w imię ekologii i wszystkich fantastycznych rozwiązań aby chronić przyrodę...szlag trafił EGR, a konkretnie urwała się ta klapka co otwiera i zamyka zawór i ją do kolektora wciągnęło, na całe szczęście mechanik w porę się połapał, rozkręcił kolektor i ją wyciągnął. Wpadł używany, wyczyszczony EGR (stary poza tym, że się rozleciał to był zasyfiony) i bawarka od razu lepiej śmiga, ale docelowo i tak chcę odłączyć lub zaślepić zawór, problem z głowy. :bmw:
Paulek - 17 Czerwiec 2015, 21:55

To dobrze że tylko tak się skończyło :) :bmw:
PRIMO - 18 Czerwiec 2015, 15:55

całe szczęscie że nic poważnego i że żadnej szkody nie zrobił :)
zinger - 19 Czerwiec 2015, 22:40

Właśnie, a przy okazji trochę bezsensownie, ale jednak, wymieniłem filtr paliwa... :P
leoni89 - 22 Czerwiec 2015, 13:34

Noo w końcu wiem czyja to Beem, wreszcie się ujawniłeś :smile:
Autko często widuję w Zarzeczu przy betoniarni. Nawet kiedyś się zatrzymałem, bo zmylił mnie ten napis na tylnej klapie - myślałem że masz xd :grin:

Autko widać że sporo przeszło, ale teraz jest w dobrych rękach! :wink:

zinger - 23 Czerwiec 2015, 22:54

Dokładnie, to moja bawarka :D . W dobrych rękach, ale jak na złość cały czas kaprysi. Tym razem ubywa płynu chłodzącego(niedużo ale jednak), ale chyba winnego znalazłem, mechanik jak się do kolektora dostawał to prawdopodobnie źle później poskładał bebechy i cieknie spod śrubki mocującej węża od układu chłodzącego przy silniku :/ . Próbowałem mocniej dokręcić ale siedzi dobrze, więc pewnie uszczelka zasyfiona, albo przy demontażu uszkodzona. Trzeba się wybrać na wizytę z reklamacją :P .
zinger - 8 Październik 2015, 09:35

Nic się tu dawno nie działo, więc wrzucę jakieś zdjęcia z zaległego spotu, a raczej spociku sprzed miesiąca.
Sorry za jakość, robione kalkulatorem :P .




Kleszcz - 8 Październik 2015, 10:36

Kolego,wielki podziw za włożoną prace.Sam odbudowuje autko po poprzednim właścicielu,dużo pracy,czasu i pln.Ale chyba warto.Na ironie z tym samym motorem :mrgreen: Powodzenia i wytrwałości.
zinger - 8 Październik 2015, 10:58

Hah, no niestety jest to skarbonka i to dosyć duża, a teraz jeszcze na dniach szykuje się u mnie wymiana albo regeneracja wału napędowego :/
Kleszcz - 8 Październik 2015, 11:09

Zawsze coś,chociaż tak jak pisali już koledzy wyżej w każdym jest coś do poprawek.Czasem więcej a czasem mniej.Tylko od ciebie zależy czy doprowadzisz temat do końca czy odpuścisz.Ale ten upragniony efekt końcowy :mrgreen: Wierz mi że warto.
zinger - 13 Listopad 2015, 20:38

Zastanawiam się nad kupnem tłumika końcowego RM Motors RM3 i tutaj pytanie, ma ktoś jakieś doświadczenie z ich produktami ? Polecacie/odradzacie ? A może ktoś go już montował do 330d ?

Tak to wygląda:



M E R O - 13 Listopad 2015, 23:29

Daro ma u siebie w kopciuchu , tragedi nie ma , maja tez cale w kwasowce
Ciapek540 - 14 Listopad 2015, 00:35

Ja miałem w moim Compocie 320d. Dźwięk był rewelacyjny. 100% POLECAM!
Dokładnie miałem RM6 lecz różni się tylko końcówkami.

whucrew - 14 Listopad 2015, 07:47

Leons miał w swoim dizelu i był zadowolony ..
zinger - 14 Listopad 2015, 08:47

Ciapek540, a wycinałeś katy ?? Jeśli tak to czy wszystkie, bo nie chcę żeby później zostawiał za sobą ścianę czarnego dymu :P
Leons - 18 Listopad 2015, 14:02

Miałem w swoim byłem e46 320d wymieniony tłumik końcowy na RM3 i jak najbardziej polecam :mrgreen:
zinger - 4 Grudzień 2015, 22:23

No to chyba pod choinką się znajdzie dwururka :D
Ciapek540 - 5 Grudzień 2015, 08:55

Wycinałem 2szt katów (czyli wszystkie) pełny przelot i na końcu RM Motors RM6. Nie będzie chmury dymu jak wtryski nie podlewają :D Moje auto miało pełny przelot z softem na 192km/400nm i zero dymu :)
arcanum - 7 Grudzień 2015, 07:26

Ja w swojej byłej E46 328i miałem RM3 i jak najbardziej polecam :smile:
ppatryk - 7 Grudzień 2015, 12:12

ja miałem w poprzedniej e92 ten tłumik (2.0d)
teraz mam w x3 (2.0d) i naprawdę polecam
do 330d chyba musisz zamówić z podwójnym dolotem, ale to sobie sprawdź

zinger - 1 Luty 2016, 13:57

Auto niecały rok po wizycie u blacharza/lakiernika i znowu musi tam wrócić...jakiemuś delikwentowi nie spodobał się chyba znaczek BMW i i musiał czymś w nią przywalić. Ręce opadają...nie wygląda to wcale na dobicie samochodem, tylko jak perfidne uderzenie pałką albo czymś w tym rodzaju. Ale jak już tam pojedzie to zrobię z tego taki pożytek, że przy okazji może zrobią parę rzeczy za które się miałem zabrać, a nie miałem czasu :P .


Kleszcz - 1 Luty 2016, 15:20

zinger, stary,współczuje ci.Nie ma nic gorszego jak jakiś delikatnie mówiąc idiota
który niszczy czyjeś auto umyślnie.Do lasu z takim czapa i do doła. :twisted:

Glodek - 1 Luty 2016, 15:28

Myslę że da sie to zrobić bez użycia lakiernika ,
Dobry blacharz i to wyciśnie

zinger - 1 Luty 2016, 16:00

Wycisnąć się na pewno da, ale lakier jest pęknięty więc nie obędzie się bez lakierowania...dobrze, że to przed sezonem się stało, do wiosny będzie igiełka :D
PRIMO - 1 Luty 2016, 16:13

zamiast lakierować znajdz błotnik w kolor
zinger - 1 Luty 2016, 17:17

PRIMO, dobry pomysł, muszę się rozglądnąć :)
marzok - 1 Luty 2016, 19:38

zinger napisał/a:
Zastanawiam się nad kupnem tłumika końcowego RM Motors RM3 i tutaj pytanie, ma ktoś jakieś doświadczenie z ich produktami ? Polecacie/odradzacie ? A może ktoś go już montował do 330d ?

Tak to wygląda:


Robilismy pare projktow z tymi wydechami. Osobiscie tez go posiadam w swojej. Powiem tak jak masz katalizatory jest ok fajny pomruk, na autostradzie przy 160-180km/h jest ok. Silnik pracuje na tym wydechu jak benzyna V6. Jak nie masz katow (przynajmniej te ostatnie musza byc), dla mnie osobiscie za glosno.

Wydech z adaptacja Gorilla, dospawania haków itd. 450zł z rachunkiem

zinger - 1 Luty 2016, 21:47

marzok, mnie już zachęcać nie musisz, na wiosnę planuję się z Tobą skontaktować co do wydechu właśnie, usunięcia katów (ale nie wszystkich), odłączenia EGR i programu, także możesz się spodziewać że się odezwę jakoś końcem marca :bmw: :)
marzok - 1 Luty 2016, 22:02

:twisted:
Mirosław - 2 Luty 2016, 18:13

przykro. ty dbasz, wkadasz serducho i kase a jakis P...c niszczy. sznur ,kamien i nauka plywania :mrgreen:
zinger - 12 Maj 2016, 22:03

Dawno nic się nie działo, a beemka po wirusie u marzoka, o dziwo seria była bardzo dobra, wypluło 186KM i 402Nm, lekki program, wyszło 207KM i 480Nm, wrzucę wykresy jak będę miał. W przyszłym tygodniu jeszcze odwiedziny u marzoka na wycięcie kata i montaż wydechu RM motors RM3. Poza tym ostatnio wymiana przekładni kierowniczej, blacharka dalej nie zrobiona, nie ma czasu, ale obiecałem sobie teraz przed wakacjami porobić te drobne rzeczy :mrgreen:



Bez większych zmian, styling 32 na letni setup już siedzą od jakiegoś czasu, foto po delikatnym pucowaniu:


Kaper - 15 Maj 2016, 10:41

uniwersalna felga pasująca do każdego bmw i zawsze robiąca wrażenie :bmw: :bmw:
PRIMO - 15 Maj 2016, 12:58

Kaper napisał/a:
uniwersalna felga pasująca do każdego bmw i zawsze robiąca wrażenie :bmw: :bmw:


idealnie to określiłes :D

zinger - 16 Maj 2016, 07:34

oj PRIMO, jak Ty się czepiasz tych s32 :D Ale dzisiaj wyjeżdżając do pracy przytarłem felgę o krawężnik :(
zinger - 16 Maj 2016, 13:41

Efekty mojego niezdarnego wyjeżdżania spod domu...



No ale cóż, i tak na przyszły sezon będę je oddawał do renowacji.

Z rzeczy na plus dzisiejszego dnia, to wyczyściłem ksenona, i poprawiłem ringi bo się poodczepiały, poprzestawiały i generalnie ni kupy i dupy się to nie trzymało :P






W środę już beemka umówiona u marzoka na wycinkę kata i montaż końcówki od RM Motors :bmw:

whucrew - 16 Maj 2016, 20:44

Widzę ze cały czas sięccoś tu dzieje. . Ładne autko . Pozdro
zinger - 16 Maj 2016, 22:51

coś się dzieje, ale nie tyle co u Ciebie Kuba :razz: Twój sedan teraz miażdży :bmw:
Ciapek540 - 19 Maj 2016, 17:54

Pomimo że Touring nie jest w moim guście, to ten bardzo mi się podoba!
S32 dobrze siedzi!

zinger - 22 Maj 2016, 17:19

Dzięki Ciapek540, miło jak ktoś docenia :bmw:
Dwururka od RM Motors już jest, fajnie mruczy teraz ten dieselek :D Jutro wrzucę jakieś foty.

marzok - 23 Maj 2016, 16:06

Wydech z kanału:



Na aucie:


Akustyka: (niestety nagrane tylko S3)
https://drive.google.com/file/d/0B0_jogzDsoU2em4wR083QXljX1U/view

I to cała adaptacja :)

Dzidek - 23 Maj 2016, 16:32

Fajny dzwięk i fajnie turbinke słychac :P
zinger - 23 Maj 2016, 16:47

Dzięki marzok, wyręczyłeś mnie tymi zdjęciami :D . Dźwięk fajny, turbinka też słychać, że zaczęła oddychać, generalnie jestem bardzo zadowolony :bmw:
Dzidek - 23 Maj 2016, 16:48

Musze to usłyszeć kiedyś na zywo :D :razz:
Leons - 31 Maj 2016, 11:20

Miałem okazje posłuchać na żywo i muszę przyznać że tłumiki RM Motors to dobra opcja :bmw:
PRIMO - 31 Maj 2016, 15:38

program zrobiony, wydech mruczy... Ale przewieść nam dupy to już nie zaproponował :evil:
zinger - 1 Czerwiec 2016, 12:15

PRIMO, wybacz...obiecuję poprawę :razz: W końcu i tak muszę się po te ramki wybrać :bmw: :mrgreen:
zinger - 2 Kwiecień 2017, 00:10

Dawno nic się tutaj nie działo, ale nadeszły ciepłe dni więc można coś znowu działać. Postanowiłem wziąć się za wszystkie dziwne "patenty" w samochodzie pod tytułem wkręty i trytytki, więc rozebrany przód jak i tył, teraz kompletowanie drobiazgów i składanie na nowo. Poza tym, nie działało PDC, winne okazały się zaśniedziałe styki,temat już opanowany i wszystko elegancko śmiga, tak samo jak niedziałająca wycieraczka tylnej szyby, wymieniłem cały mechanizm, ale chyba wystarczyło tylko użyć WD40, więc niepotrzebna wymiana, ale najważniejsze że już działa. Z mechaniki, to niedawno zregenerowany cały wał czyli przeguby, podpory, wyważanie itd, szarpnęło po kieszeni, ale od razu czuć różnicę na plus.


Przy okazji trochę przepolerowany wydech, bo po zimie łapał rdzawy nalot i strasznie zmatowiał :D
Przed:



Po użyciu pasty aluchrom (jak dla mnie bomba):




Może w tygodniu uda się coś zacząć powoli składać :bmw: :)

PRIMO - 2 Kwiecień 2017, 00:32

Zinger zyjesz ?? trzeba sie umówić na samolocie :D
whucrew - 2 Kwiecień 2017, 23:49

2x!
zinger - 3 Kwiecień 2017, 07:54

No żyję, ale co to za życie hehe :D . Chętnie bym się wybrał na spota, ale na razie jak sami widzicie turas czeka na części i jakiś kolejny wolny weekend żeby go poskładać...a to może prędko nie nastąpić. Mam nadzieję że do końca kwietnia się odrobię z wszystkim i beta będzie gotowa, czas pokaże :) .

P.S.PRIMO, spot musowo bo przecież ciągle jestem wam winien tą obiecaną przejażdżkę :razz: :bmw:

Dante182 - 7 Kwiecień 2017, 12:14

Jestem za! Dawno nic nie bylo a troche nudy ;/ A Michał obiecałeś mi też, że się sprawdzimy :kolebka: :bmw:
Leons - 7 Kwiecień 2017, 13:13

Ja tez jestem za spotkaniem przy samolocie chociaż nie udało mi się nic zrobić przy nowym projekcie. Najwyżej przyjadę służbowa Toyotą :razz:
zinger - 8 Kwiecień 2017, 08:45

Dante182, zdążymy jeszcze zanim się compacta pozbędziesz ? W ogóle ciekaw jestem na co zmienisz :D na razie tylko części przychodzą do beemki a ja ciągle nie mam czasu nic poskładać :/
Dante182 - 9 Kwiecień 2017, 15:37

zinger, mysle ze zdazymy :D Jak sie sprzeda to nowa galeria bedzie, spokojnie :) Zostaje wierny marce :d
zinger - 10 Kwiecień 2017, 21:24

Mam pytanie, czy ktoś wie jak sprawdzić czy przełącznik podgrzewania dysz spryskiwaczy działa ? Ten taki dziwny okrągły czujnik co jest w prawym przednim nadkolu (tym małym plastikowym do którego wchodzą wloty powietrza). Nie chodzi mi tutaj raczej o odp. typu poczekaj aż będzie 0 stopni i sprawdź czy dysza jest ciepła, tylko coś bardziej sensownego i niezależnego od temperatury zewnętrznej :D . Druga sprawa, to czy ktoś z was, posiadaczy e46 330d wie, czy wlot do chłodnicy paliwa jakoś jest dalej z czymś połączony, czy wypuszczony w dół koło lewego nadkola, bo tak jest u mnie, a na necie ciężko znaleźć takie zdjęcie. Nie mam na razie fotek, a wiem że ułatwiło by to sprecyzowanie pytania, no ale radzę sobie jak mogę hehe :P . Nie mogę też dojść do ładu z czujnikiem temperatury zewnętrznej, ciągle pokazuje -40 stopni, kupiłem nowy czujnik, mam jakiś stary jeszcze, jak wpinam jeden i drugi to temperatura się nie zmienia, ciągle -40. Sprawdzałem miernikiem czy do kostki dochodzi prąd i na to wygląda że cuś tam jest,, ale wpinam czujnik i klapa, może jest tu jakiś elektryk z zamiłowania i ma jakiś pomysł :/
whucrew - 11 Kwiecień 2017, 08:18

Jeśli chodzi o czujnik temp. To u mnie tak było ze po zamontowaniu nowego ppokazywał - 32 i pomału wyświetlana temperatura rosła do prawidłowej. Zajęło to ok 7 min. .
zinger - 11 Kwiecień 2017, 10:48

Właśnie też gdzieś to wyczytałem, że tak to działa, ale u mnie cały czas -40 i ani drgnie :/
zinger - 13 Kwiecień 2017, 21:47

Aktualizacja, auto nadal w proszku jak widać na zdjęciach, ale z rzeczy na plus, to doszedłem do ładu z czujnikami temperatury zewnętrznej i poziomu płynu chłodniczego, tyle się nakląłem przy tym i wkurzałem, a okazało się że kostki były źle popodpinane...oprócz tego, ogarnąłem klaksony, bo było ich 6 i żaden nie działał (tak...aż tyle, połapane do podłużnic jakimiś badziewnymi łącznikami, Włoscy magicy nie przestają mnie zaskakiwać), wymontowałem całe to ustrojstwo, kupiłem dwa sprawne i po rozplątaniu tony kabli, usunięci stu złączek i mostków, spiąłem na krótko żeby sprawdzić czy działają i sukces. Nie obyło się bez wpadki, przy skórowaniu kabla, wyrwałem go z wtyczki, więc trzeba się wybrać po nową. W lampach nowa przetwornica do ringów, bo w jednej lampie odmówiły posłuszeństwa, tylko nie miałem czasu sprawdzic czy teraz działa i czy rzeczywiścia była to tylko kwestia przetwornicy. Poza tym tył prawie skompletowany, przód w sumie też poza paroma pierdołami, więc po świętach zaczynam składanie.



Po dzisiejszym dalszym sianiu zniszczenia w mojej bawarce prezentuje się to jeszcze gorzej :P




Muszę jeszcze ogarnąć spryskiwacze xenonów, i tutaj pytanie czy ktoś wie jaka jest zasada ich działania, wyjąłem tą końcówkę samą z dyszami, co się wysuwa (a przynajmniej powinna) i próbowałem przedmuchać te dysze, ale tak jakby były zatkane, nie wiem czy to potrzebuje aż takiego ciśnienia, czy o co chodzi. I nie wiem jak to sterowane jest, co daje sygnał, że po włączeniu spryskiwaczy (i kiedy) ciśnienie jest na tyle duże, że wysuwają się te spryski od xenonów.

whucrew - 15 Kwiecień 2017, 11:24

Spryski chyba się aktywują gdy używasz spryskiwacza szyb ale co piąty raz.. Czy jakoś tak. Steruje tym sterownik/moduł wycieraczek - tak mi się obiło..
PRIMO - 15 Kwiecień 2017, 19:19

i to pompka daje tak wysokie ciśnienie że sie wysuwają :)
podoba mi sie że ogarniasz takie ważne/ nie ważne rzeczy w turasie :)

Dante182 - 15 Kwiecień 2017, 20:13

Michał z kompotem juz nie pojedziesz, ale chyba zle nie bedzie :D
Musze Cie zapedzic do skladania hehe

zinger - 16 Kwiecień 2017, 21:51

Dante182, no to pochwal się co teraz :D muszę wiedzieć na co się przygotować haha


A do mojej bawarki ciągle przychodzą jakieś nowe zabawki, ale pogoda nie pomaga i nie pozwala na jakiekolwiek prace przy niej...ehh przydałby się porządny garaż :(


Dante182 - 20 Kwiecień 2017, 23:10

zinger, mile spotkanie w salonie BMW :bmw: :m:

Jakie dystanse kupiles?? Mysle nad 10mm do siebie, bo przy 15mm obciera tyl :(

zinger - 21 Kwiecień 2017, 12:20

Dokładnie, świat jest mały :) . Dystanse kupiłem 5mm, ale mam jeszcze 10mm i 20 mm, więc zobaczymy jaka konfiguracja wpadnie.

A tak w ogóle to Dante182, nie owijaj w bawełnę teraz, tylko rób galerię swojej nowej bawary. Robi MEGA wrażenie, naprawdę jedna z najlepszych sztuk jakie widziałem tego modelu :D :bmw:

Dante182 - 22 Kwiecień 2017, 13:07

zinger, nie przesadzaj :P Narazie jeszcze taki zwyklaczek hehe :)
zinger - 24 Kwiecień 2017, 21:05

Zwyklaczek...żeby wszystkie były takie "zwyklaczki" :P

A ja dzisiaj wyczyściłem intercooler i chłodnicę, tyle syfu to jeszcze nie widziałem, oblepione całe olejem z jakimiś paprochami. Trochę ropy, trochę benzyny, dwa wiadra syfu i teraz icek schnie w garażu.





Oprócz tego naprawiłem oba klaksony i w końcu brzmią jak klakson z poważnego samochodu, a nie jak z seicento, no i zacząłem powoli składać tył, ale jak na złość przy próbie wymiany metalowego klipa, który dociąga bok tylnego zderzaka, jakimś cudem wyrwałem tego nita do którego się ten haczyk przykręca i teraz mam problem :/ mimo to założyłem zderzak bez tego na przymiarkę i znowu klops, czujniki parkowania działały, teraz znowu nie działają więc wszystko trzeba będzie zacząć od nowa, ehh...może wykombinuję przy okazji jak teraz z powrotem tego klipa zamontować, bo szpara się za duża robi między zderzakiem a nadkolem :cry:



Na dzisiaj tyle z zabawy, felgi się prostują i będą w przyszłym tygodniu, przy dobrych wiatrach w majówkę bawara będzie poskładana i gotowa do wizyty u blacharza i lakiernika :) .


LUDZISKA POMOCY !!! Prośba do posiadaczy e46, poliftowego z ksenonami i spryskiwaczami do nich...jak poprawnie powinna być poprowadzona instalacja doprowadzenia płynu do dysz, tzn. od zbiorniczka i silniczka, wychodzi wąż, później gdzie jest rozgałęźnik na lewą i prawą lampę i jak jest poprowadzony ten wąż do lampy po drugiej strony, bo mam straszny bajzel z tym, nie wspominając już, że wąż który idzie do lampy po drugiej stronie jest za krótki i nie mam go jak wpiąć. Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś foto, bardzo by mi to pomogło.

zinger - 10 Maj 2017, 14:56

Pytanie do kogoś kto ogarnia temat dystansów, mam problem po założeniu 5mm na tył, nie mają one kołnierza centrującego, bo są zbyt cienkie, a kołnierz na piaście jest na tyle krótki, że po założeniu 5mm dystansu felga już nie siada na piaście tylko ma luz. Koło trzyma się wtedy tylko na szpilkach i przy większych prędkościach auto wpada w straszne drgania, musiałem zdjąć dystanse z tyłu, z przodu zostały 20mm i teraz bawara wygląda trochę jak driftowóz. Miał ktoś już z tym problem ? Udało się jakoś go rozwiązać ? Porada typu daj na tył 15mm nie wchodzi w grę, bo już przy 10 było mega szeroko, a pękł mi w nich ten kołnierz właśnie i chciałem zmienić na 5mm. Jedynie co to znalazłem na alledrgo dystanse 11mm z kołnierzem, ale to znowu wydatek i strach że znowu pęknie :/


PRIMO - 10 Maj 2017, 22:07

kup eibachy pro spacer 10mm troche kosztuja ale ja już w kompocie na takich smigam prawie 3 rok !
siedza idealnie nic nie bije i zadnych oznak zużycia !

Dante182 - 10 Maj 2017, 22:43

Michał składaj auto bo trzeba cos potestowac :D
zinger - 11 Maj 2017, 07:42

PRIMO, a są z kołnierzem ?? 10 niby spoko, ale wychodzi szeroko z tyłu, z drugiej strony już jeden sezon przelatałem na takim setupie, bawara prowadziła się zajebiście, nie chciała się od drogi odkleić, tylko trochę to już dziwnie wyglądało z tyłu, bo był tak duży rozstaw że aż te 9,5J się wąskie wydawało :P Na razie jest na przodzie dystans 20mm na tyle brak, dobrze że z tyłu felgi szersze to się troche tej różnicy traci :D .

Dante182, już złożone od jakiegoś czasu, a przynajmniej na tyle, że można nim jeździć także spokojnie :D . Brak dystansów z tyłu mi nie wadzi w testowaniu :kolebka:

PRIMO - 11 Maj 2017, 15:47

zinger napisał/a:
PRIMO, a są z kołnierzem ?? 10 niby spoko, ale wychodzi szeroko z tyłu, z drugiej strony już jeden sezon przelatałem na takim setupie, bawara prowadziła się zajebiście, nie chciała się od drogi odkleić, tylko trochę to już dziwnie wyglądało z tyłu, bo był tak duży rozstaw że aż te 9,5J się wąskie wydawało :P Na razie jest na przodzie dystans 20mm na tyle brak, dobrze że z tyłu felgi szersze to się troche tej różnicy traci :D .



Tak są z kołnierzem !

zinger - 20 Listopad 2017, 17:52

Przyszła zima i już pierwsze problemy, dzisiaj rano beemka utknęła w Katowicach, nie odpaliła, przekręcam kluczyk i nic, głucho, cisza, nawet nie słychać cykania rozrusznika. Myślałem, ze to akumulator bo był już w kiepskim stanie, zeszłej zimy już nie domagał, więc kupiłem nowy, wymieniłem, sprawdziłem czy odpala i za pierwszym razem elegancko odpalił. Zgasiłem furę, po jakiejś godzinie znowu podszedłem spróbować odpalić, przekręcam kluczyk i nic...znowu...próbuję drugi raz, znowu nic, trzeci raz też nic, dopiero za czwartym czy piątym razem jakby kluczyk zaskoczył i ładnie zakręcił rozrusznik i od razu odpaliła. Obawiam się, że może być coś nie tak z immobilizerem, sprawdzę jutro jak podepnę do kompa, niestety drugiego kluczyka brak i chyba trzeba będzie w takowy zainwestować, ktoś się orientuje jaki koszt dorobienia+zakodowania takiego klucza (poza serwisem oczywiście, bo nie widzi mi się 1300zł wydawać na kluczyk).
Przynajmniej zima mi nie będzie straszna w tym roku z nową bateryjką :D

Dante182 - 20 Listopad 2017, 20:57

zinger, moj brat mial chyba sytuacje z brelokiem, ktory zaburzal prace klucza. Nie dość ze rozladowało baterie to wczesniej mocno ograniczalo fale. Albo noszenie kluczy z telefonem w jednej kieszeni. Ja bym zaczal najpierw od wymiany baterii w kluczyku a jak nie pomoze to potem myslal co dalej.
W kompocie zas robilo mi sie tak, ze jak postal np. cala noc to rano po przekreceniu kluczyka juz w pozycje 3 przez 2-3 sekundy nic sie nie dzialo i dopiero po chwili zakrecil rozrusznik. Wczesniej nie bylo zadnego dzwieku ani nic. Problem ustawał gdy dobrze naladowalem akumlator ale potem znow wracal. Czytałem kiedys ze to moze byc wina rozrusznika lub jakiegos przekaznika

zinger - 6 Maj 2019, 11:01

Siema Pany i Panewki, dawno nic nie wrzucałem, z autem się działo baaardzo dużo, ale brak czasu na opisywanie. Tak na skróty to, beemka się lekko opaliła, bo zapalił się pół roku temu Seat stojący na parkingu obok bawary i przykopcił cały lewy bok (lampa, zderzak, błotnik, halogen) ale już temat ogarnięty, gwint wpadł MTS Gold, z zewnątrz raczej bez zmian bo w stajni zawitała jeszcze jedna bawara, pod maską zmiany, mianowicie wpadło turbo GT2260 IC od FMIC, soft u marzoka i tutaj się zrobił problem...do przeniesienia na drogę jest 552nm czego ori sprzęgło nie potrafi niestety obsłużyć. Po pierwszej próbie startu z kreski sprzęgło powiedziało papa i ostro się spaliło, na szczęście po ostygnięciu powolutku do domu się udało zajechać. Po późniejszych próbach tragedii nie ma, w trakcie jazdy mogę docisnąć gaz, tylko muszę unikać deptania poniżej 2200obr/min. kiedy dostaja max moment żeby sprzęgło się całkiem nie wysypało no i oczywiście startów z kreski, bo nawet przy wąskich oponach z naciągiem które mam (215/40r18) potrafiło narobić dziadostwa.

Fota z montażu: (Montaż wykonany przez Kamila, brata marzoka, wielkie dzięki dla niego, super robota, IC spasowany i zamontowany profesjonalnie :bmw: )


Turbinka:


I całokształt:




Przechodząc do sedna, pytanie czy ktoś z was, lub waszych znajomych ma SPRAWDZONE rozwiązania w takich przypadkach. Wiem, że ludzie się bawią w konwersję z e60, jednemu się sprawdza, drugiemu nie, kewlar to samo, jednemu działa drugiemu nie, jedyne rozwiązanie w stronę którego się na razie skłaniam to dwutarcz od k64.
A i porady w stylu zmniejszenia mocy i momentu softem nie wchodzą w grę, nie po to robiłem mody, żeby teraz robić downgrade :P .

Jeszcze temat z ostatnich dni, auto przestało kręcić, tak jakby się szczotki przywiesiły, po odpaleniu na pych zaskoczyło i przez 1 dzień normalnie paliło, następnego dnia znowu zdechło. Alternator był sprawdzany i byłem 100% pewny ze jest okej, więc wziąłem się za wymianę rozrusznika, po wymianie dalej nic, moduł sterujący stacyjką wymieniony też nic...nawet alternator wypięliśmy, w razie gdyby to on robił problemy, dalej bez skutku, już prawie północ a ja w 4 literach, na szczęście znajomy elektromechanik podpowiedział, żeby kabel masowy sprawdzić. No to auto w górę, osłony w dół, kabel nie wyglądał tragicznie, trochę zaśniedziały ale założony na odwrót, po zdemontowaniu, wyczyszczeniu i założeniu...bawara pali jak wściekła, na szczęście się udało :P .
A ile się namęczyć trzeba, żeby wyjąć to ustrojstwo (rozrusznik) od góry w 3-litrowcu, to głowa mała hehe :573:



Pozdro :bmw:


Edit:
Dla zainteresowanych dorzucam jeszcze zdjęcie wykresu plus bonusik z aktualnym stanem w padoku :twisted: :mrgreen: :



i bonus (robione kalkulatorem, także sorry za jakość):


a tutaj już w lepszej jakości (ale za to Zeta brudas :P ):


Niebieska jeszcze się tematu nie doczekała, ale w wolnej chwili coś założę, powrzucam foty, poopowiadam, o ile moja druga połówka będzie chciała, bo to w sumie jej zabawka hehe :D :)

Kleszcz - 6 Maj 2019, 15:16

zinger, dobrze że tylko tyle i że turas nie poszedł z dymem :shock:
Długo czekałeś z tą aktualizacją :mrgreen:
Jak z tym IC? Dużo rzeźby? Sam o takim myślę i różne opinie o montażu słyszałem :???:
U siebie też będę dłubał przy silniku i od jakiegoś czasu zbieram wszelkie info na ten temat :mrgreen:
Ale co ciekawe o kewlarze nie słyszałem żadnych negatywnych opinii.
Jestem ciekaw co z tym wymodzisz :mrgreen:
Może coś pomoże. Myślę u Siebie coś w podobnie :cool:

http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=8400

Dawaj mnie tu zaraz galerię tej Zetki :mrgreen:
Najlepsza buda ze wszystkich Z3 :br:

marcin020799 - 6 Maj 2019, 15:46

Jak wrażenia z jazdy na MTS Gold? Bo sam gwint zachęca, a dużo ludzi mówi, że na tym MTSie strasznie twardo ;)
zinger - 6 Maj 2019, 18:21

Kleszcz, z IC tyle co trzeba go przed wentylator wsadzić, bo więcej miejsca, ale zderzak na styk wchodzi, nawet mi go lekko wypycha, ale nie przeszkadza mi to. Co do sprzęgła, to muszę temat wybadać, bo kewlar wychodzi taniej i może warto spróbować. Galeria Z-ty będzie, ale zostawiam to mojej, niech się przywita na forum, założy temat i pochwali zabawką :D .

marcin020799, MTS Gold bardzo komfortowy i wręcz za miękki jak dla mnie, auto zaczęło mi przycierać z tyłu, ale na razie tak jeżdżę, w przyszłości będę poszerzenia robił to będzie po problemie.

EDIT:
Nawiązując do tematu sprzęgła, to rozmawiałem z Kamilem z K64 i dla 330d dwutarcz nie podchodzi, mówił ze nie ma sprawdzonego rozwiazania...e60 wcale nie jest dużo mocniejsze i też z nim będą problemy, przekopałem trochę internetów i znalazłem zestaw SACHS Performance "Racing", docisk i tarcza na 780nm podobno, tylko cena zabija no i nie wiadomo jak dwumas to ogarnie ehh....ciągle coś :evil:

zinger - 3 Październik 2019, 14:54

Udało się zrobić pomiar kopciucha na RL, jestem zaskoczony pozytywnie wynikiem, tym bardziej, że wiem że z tego można jeszcze urwać bo tylko 2 próby zrobiłem przy czym w 1 całkowicie źle biegi zmieniałem (zły zakres obrotów).



Powinno być za niedługo sporo lepiej, bo pomysły na dalsze modzenie tego opornego M57D30 który to jest tak mało rozwojowy jeszcze są :twisted:

Na razie korekta softu u marzoka, żeby spróbować wyeliminować turbo laga ! :bmw:

Kleszcz - 5 Październik 2019, 06:48

zinger, działaj,i oczywiście trzymam kciuki :cool:
Choć pewnie i już przy tym momencie ładnie się odpycha :kolebka:

zinger - 7 Październik 2019, 10:50

Odpychać się odpycha, ale to już jest na granicy wytrzymałości sprzęgła. Ciągle szukam jakiegoś SPRAWDZONEGO rozwiązania, nie na zasadzie że kolega miał, kolega słyszał, tylko od kogoś kto to faktycznie zastosował i się sprawdziło, bo moment powyżej 550nm to nawet nowa seria nie ogarnie, a przy tym wszystkim chciałbym nie wywalić na to majątku, także tego....jak ktoś wie, to proszę o cynk :razz: :mrgreen:


Jako ciekawostkę dodam, że 350 konne subaru zrobiło 100-200 w 16,5s. także dużo nie brakuje :)

Dante182 - 13 Październik 2019, 23:08

Potwierdzam turas leci bardzo dobrze, co jest w sumie zasługą mocy dostępnej w bardzo szerokim zakresie. W czasie ścigu cały czas 240km dostępne :)
Chyba jedyne nagrane nasze podejście? :P
https://www.youtube.com/watch?v=CasT0aHprtQ
Co ciekawe 330d zrobilo 18.9 100-200 a moja jedynka 20.1s ale wyszla u mnie mała nieszczelność kolektora wydechowego i część spalin uciekała... No i Michał się trochę podszkolił przy pomiarach kiedy ma zmieniać biegi :D

zinger - 16 Październik 2019, 14:30

No ciekawe skąd ta różnica między turasem a 1er, z drugiej strony ten cholerny turbo lag który raz jest a raz nie, czasami strasznie psuje próbę przy zmianie biegów, tak samo reakcja na gaz przy jeździe z rolki jest tragiczna, strasznie długo ciśnienie dobija turbo...Na razie się okazało, że przelewy na wtryskach puszczały (praktycznie wszystkie, stąd smród ropy przy ostrym bucie) i po wymianie wydaje mi się, że jest lepsza reakcja na gaz (kolega się przejechał i potwierdził) co nie zmienia faktu, że trzeba zrobić korektę i wyeliminować turbo laga....ale to po sprzęgle hehe :mrgreen:
zinger - 15 Luty 2020, 00:08

Rzadko się aktualizacje pojawiają, ale może coś napiszę.

Parę usterek się przewinęło, ale najważniejsze że ogarnięte.
A więc:

Jakiś czas temu rozerwało węża od wody i to konkretnie, widać na zdjęciach poniżej.

Ostatnio mega problemy z wyciekiem paliwa, 2 miesiace zajęło ogarnicie tematu i auto od razu zaczęło lepiej jeździć, po paru dniach od momentu ogarnięcia paliwa, przestało dmuchać turbo...turbo niecały rok po wymianie więc załamka, na szczęście okazało się że podciśnienia rozwalone i nawet kolektorem przyszczypane, ogarnięte i znowu poprawa (dużo lepiej góra trzyma).

Muszę wybrać się ponownie do marzoka na korektę (bo prawdopodobnie program już był robiony na nieszczelnym paliwie) no i myślę że będzie poprawa na wykresie, bo na czasie 100-200 mierzone draggy wyszła poprawa, udało się osiągnąć czas 18.14s :D

Poza tym wymienione wisko, ogarnięte sprzęgło (w końcu !!) Tzn. tarcza obita kevlarem, dwumas przetoczony, docisk wleciał z e60 530d 218km. Teraz sprzęgło nie ślizga, ale ciągle na wyższych biegach jak z niskich obrotów wcisne gaz w podłogę to przy max momencie zaczyna drgać buda i chyba turbo przeladowuje. Oprócz tego wleciały tuleje poliuretanowe przednich wahaczy żeby poprawić nieco prowadzenie, na wiosnę planuje zająć się trochę kosmetyką z zewnątrz, bo już ząb czasu nadgryza poczciwego turaska :(

Zdjęcia rozerwanego przewodu od wody:








Tutaj walka z wyciekami paliwa (wymienione przelewy i to chyba z 3 razy, później wymienione trójniki na wtryskach i w końcu wymiana opasek na dojściu do filtra paliwa, bo też ciekło)








A tu widać (albo i nie bo jakość kiepska) podciśnienia już na starcie pęknięte, dalej było tylko gorzej

zinger - 10 Marzec 2020, 13:33

Po ogarnięciu wycieków paliwa i nieszczelności podciśnień przyszła kolej na przepływomierz. Nie podobało mi się jak auto ładuje boost i ogólnie reakcja na gaz, podejrzewałem przepływkę i tak też się okazało po podpięciu do kompa. Wymienimy zobaczymy jak to będzie hulać, ale obawiam się że cały soft był robiony na nie w pełni sprawnym motorze więc szykuje się kolejna wizyta u marzoka na strojeniu i może wyjdą jakieś bonusy jeszcze :twisted: .

Do sprawdzenia mam jeszcze wtryski, bo nie mam pewności czy 2 wtryski nie leją już trochę.

PS. Ostatnio stuknęło nam 100 tys. km przejechane turasem (nie powiem że bezawaryjnie, ale jednak), zbliża się do granicy 300tys. i ciągle jeździ w dodatku całkiem nieźle :mrgreen:

Kleszcz - 11 Marzec 2020, 04:19

zinger, już nie mogę się doczekać co pokaże kolejne srojenie :cool:
Miałeś diagnostykę przed programem?
Kolejnych 100 tyś. Wam życzę :mrgreen:

zinger - 15 Marzec 2020, 09:17

Diagnostyka była przed pierwszym softem.

Jako ciekawostkę powiem, że po ogarnięciu paliwa i podciśnień czas 100-200 poprawiony prawie o 1sek. i wyszło 18 sek. Jak się okazuje prawdopodobnie pomiar z walniętą przepływką zrobiony, założyłem nową (używaną hehe) i szok, przepływ na wolnych obrotach zwiększył się o prawie 25%, było 0,320 na starej przepływce, teraz jest 0,420 także zobaczymy co marzok wyciśnie w mam nadzieję już sprawnym motorze, może 18 pęknie i zejdę do 17,xxx :mrgreen:
Pochwalę się wykresem po korekcie - o ile będzie czym :razz:

Kleszcz, gdybyś potrzebował coś dopytać odnośnie modzenia M57 to wal śmiało, bo chyba poza zmianami w układzie paliwowym to mam na ten moment osiągnięte maximum na tym osprzęcie.
Jest jeszcze jeden myk, żeby zrobić pod 300km i 600+nm bez zmiany całego układu paliwowego, ale na razie nie będę się wypowiadał, bo nie sprawdzałem tego patentu osobiście :)

Kleszcz - 16 Marzec 2020, 23:31

zinger, na pewno będę pytał :mrgreen:
Jeszcze będziesz miał mnie dość :lol:
Czekam na kolejne wieści z hamowni oraz nowy,poprawiony wykresik :cool:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group