Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
25 Lipiec 2013, 19:19
[E36] BMW Turbo dla Grzesia / stage 2 . 430KM 0,9 bara k64 g
Autor Wiadomość
k64 
Zaawansowany forumowicz
k64

Moje BMW: :) Pssssssss
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sty 2007
Skąd: Racibórz/zawada ks.
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 17:58   [E36] BMW Turbo dla Grzesia / stage 2 . 430KM 0,9 bara k64 g

Witam, chciałbym przedstawić projekt Grzesia który postanowił nieco poprawić swoje e36 sedan (kolejny raz).
Poprzednio był tam kompresor acz kolwiek instalacja nie była zbyt udana wedłóg mnie, wymagała by dużo poprawek a ja nie lubię poprawiac.
całośc stan ogólny prosił o pomoc, wszedzie lało olejem, tu wyciek tam coś stuka , a sam kompresor nie dawał tego co Grześ chciał, a jak by dawał to i tak na moc nie ma rady - zawsze mało.
Tak więc Grześ zawital do k64 garage.
Instalacja cała przerobiona, ze stage 1 zostały właściwie tylko zegary , cała reszta została zrobiona od nowa, łącznie ze sprawdzeniem głowicy.
Ale jest to nadal pełna seria ! 0,9 bara aktualnie i turbineczka z naszej oferty , gt35 63 dupka .

Generalnie cel był taki aby to było przejemnie szybkie auto, o wiele mocniejsze niż m3 , na miasto, doładowanie miało być możliwie jak najszybciej ale wystarczyć miało mocy aż do końca.
Całośc miała opierać sie o bezpieczenstwo żywota całości, bezpieczne doładowanie, bezpieczne strojenie.
Podziękowania dla składu pomagającego , Tomasza (hulia) , Patryka (spawacza generalnego) oraz dla właściciela za testy na replice gt35 i przyjemności za zabicie nudy w soboty ;)
Całość została zrobiona u mnie , przy słabych warunkach i zapleczu, na mrozie ! i trwało to 10 weekendów :) dobra uznajmy - tak naprawde 15 dni w całości ze strojeniem przezemnie. samochod latał juz od początku wiosny ale
Łukasz lamik podłaczył deta z mojej prośby na FuelImplant parę dni temu gdyż moje strojenie to sam wiecie :P mi starczy :P
i oficjalnie zmierzony został samochod na 430 koni 0,9 bara na seryjnych wałkach , pb98 , dobrze co?




Doładowanie jest już od 2500+ , pełne 0,9 bara dopiero przy ok 3800 (czytaj dalej)
samochod nie urywa trakcji za dużo na 3 biegu :) tylko poprostu odlatuje ! Bardzo przyjemnie śmiga ! Wątpię czy które kolwiek m3 seryjne da rady :)
Turbo nie wpada w laga , wypadło idealnie (63ar robi swoje) ,zapewne zakres turbiny powyżej pewnego doładowania spada (zbyt ciasny wydech) ale to w zupełności wystarczy - silnik nie zakuty.

Cel osiągnięty.
pozdrawiam k64


a teraz konkrety i fotorelacja:


Silnik:

Bazą jest silnik ze stage 1 na kompresorze na początku robiony u Korony dawno temu , pozniej poprawiany na strockera u Michała z Poznania a teraz wpadł w moje ręce,

bo wlascicielowi mało :P


wszystko od nowa , zamiast kompresora wpada GT30/35 z 63ar na wydechu - jeśli ktoś chętny zapraszam ! jest to chyba idealne turbo dla bmw 2,5 2,8 !.



MOC:
Przed zmianami: stage1 kompresor: 290KM ...
Po zmianach: przy 0,9 bara poki co 430 koni i mega gorąco pod maską.

MOTOROWNIA itd:


-blok m50b25 (żeliwny) po ponownym planowaniu.
-wał kuty - Skok tłoka: 84.00
-Pojemność skokowa w ten sposób zwiększona do: 2800cm3
-blok splanowany o odpowiednia wartosc.
-Stopień sprężania po modyfikacjach: 8,5:1 ~
-Głowica splanowana o odpowiednia wartość.
- na cylindrach po 11+-
- świece IK22 (2 stopnie zimniejsze) IRIDIUM

Turbina:


Replika GT35 (garretta) ar 63 ~ potencjał do 450+ - napewno
Bez chłodzenia wodą.
lozyska: jorurnal b. - 360 .
strona zimna: AR/70
ssanie: 102mm !
strona goraca: AR/ 63 5 bolt
przód (ssanie 61/83)
tyl (wirnik spalin): 57/64,4 mm
wydech wylot: 58mm


Układ dolotowy:

- intercooler z rdzeniem 700x220x65mm z wyjściami 60mm
- 2,5 cala od turbiny poprzez IC i do przepustnicy. nierdzewka + samco.
- ssanie turbo z 4cali na 2,5cala przejscie. (samco)
- odma odłączona z układu - wypuszczona w atmosfere, separator oleju wyspawany z nierdzewki.
- usunięty filtr węglowy
- usunięty wąż z odprężeniem baku paliwa
- blow off mikro ( performance.k64.pl )
- kolektor ssacy seryjny
- przepustnica seryjna

Dodatki:
- zakute przewody smarowania turbo
- trónik nowy, przerobiony pod czujniki oleju / zasilanie turbo
- nowe uszczelku tu i tam - lało wszędzie ! :)
- przerobiona pokrywa klawiatury pod listwe wtryskowa i odmę. , pomalowana proszkowo,
- spływ oleju z turbiny w misce olejowej.
- przerobiona łapa silnika pod gt35.
- przeciążenia urywające mocowanie wózka podczas strojenia gratis



Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy żeliwny , turbo na dole , T3/T4 ,
- zawór WG 38mm replika tiala ( performance.k64.pl ) + scrimmer pipe pod auto .
- przelot : 2,5cala
- tłumik końcowy przelotowy , mugen jakiś tam :)
- flansza wydechowa turbiny zamknietą na wg który mógł by tam być umieszczony.


Układ wtryskowy:
- wtryski 412cc - mercedes 0280156072 czarne / przerobiona listwa wtryskowa. (podziękowania dla noname)
- regulator na listwie 3,5bar / seryjny.
- nowe przewody paliwowe, filtr paliwa .


Elektronika:
- ECUMASTER DET 3 z wbudowanym mapem.
- czujniki EGT , BOOST.
- temperatura i ciśnienie oleju z alarmem
- brak sondy lambda - odłączona od sterownika.
- konwersja na map sensor + fuel implant
- przepływka w komorze , podłączona, nie wpięta w dolot.

Układ chłodzenia:
- seria, m50b25.

Układ napędowy / silnik (stage 1)
- koło jednomas + docisk z M57, przerobiona tarcza M57
- szpera S3.15


Zawieszenie: (stage 1)
- sprężyny Weitec, Bilstein B8, stabilizatory m-technik, tuleje wachaczy M3, rozpórka kielichów.



samochód ofijalnie teraz opisuję bo sprawdził sie poprostu i jest wynik , Grześ jest mega zadowolony, wziol udzial pierszy raz w cwiartce
w kamieniu slaskim i zrobil 12,8 na oponach 245/17 8 lat starych?

graty do zbudowania takiego samochodu można dostac u nas ...







dobra dosyc reklamy



pozdrawiam k64
www.k64.pl




foto:







































_________________
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia ;) / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B :)
www.k64.pl BMW Performance
 
 
 
k64 
Zaawansowany forumowicz
k64

Moje BMW: :) Pssssssss
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sty 2007
Skąd: Racibórz/zawada ks.
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 17:59   





















































_________________
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia ;) / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B :)
www.k64.pl BMW Performance
 
 
 
k64 
Zaawansowany forumowicz
k64

Moje BMW: :) Pssssssss
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sty 2007
Skąd: Racibórz/zawada ks.
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 17:59   

































_________________
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia ;) / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B :)
www.k64.pl BMW Performance
 
 
 
k64 
Zaawansowany forumowicz
k64

Moje BMW: :) Pssssssss
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sty 2007
Skąd: Racibórz/zawada ks.
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 18:00   

i filmik z przed 2 miesiecy ?
http://www.youtube.com/wa...5Yde1iJ0A[/url]
http://www.youtube.com/wa...5Yde1iJ0A[/url]






osoby 3cie na zdjeciach nie są przypadkiem :lol: :lol: :lol: leszek zawsze musi miec pozy :P



rekord i świeża fotka ! :) mina bezcenna




tak na takiej gałce która przepolerowała dużo już zaworów można klepać 12stki :lol:




_________________
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia ;) / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B :)
www.k64.pl BMW Performance
 
 
 
k64 
Zaawansowany forumowicz
k64

Moje BMW: :) Pssssssss
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sty 2007
Skąd: Racibórz/zawada ks.
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 18:00   

trala :)



kiluje wszystko co na miescie napotka ...

grzes zrobil kilkanascie bo prawie 30 przejazdow? na kamieniu :) pierwsze jego zawody - nigdy sie tym nie interesowal i zrobil na slabych oponach 10 letnich 12,8 !

http://www.youtube.com/wa...d&v=G16mK8pq9pw
subaru jedzie ale na mecie juz inaczej to wyglada ;)


i roznica z karolem to 0,8 +- sek na 1/4 . (w doladowaniu prawie wiecej o 0,5 bara mial karol)

http://www.youtube.com/wa...d&v=LBf5BzQYfMw

w kazdym razie beda poprawki mocowe ! - kto ma ladniejszy wykres i boost szybciej? :dry: teraz wam powiem ze wlasnie taki setup chcialbym miec na miasto na niedziele !
_________________
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia ;) / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B :)
www.k64.pl BMW Performance
 
 
 
PINIU 
Zaawansowany forumowicz

Moje BMW: e30 325i + NX+ turbo
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 16 Kwi 2012
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 18:21   

oby wiecej takich projektow przyjemnie sie czyta i gratulacje projektu, profi robota
_________________
bo kazdy facet z widlami to posejdon
 
 
Moloch
Maniak forumowy


Moje BMW: White Bitch
Imię: Damian
Wiek: 27
Dołączył: 16 Maj 2011
Skąd: Godów
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 18:56   

Dobry projekcik! Tak jak PINIU pisze oby więcej takich projektów! :bmw:
 
 
 
gamek2 
Maniak forumowy


Moje BMW: E36 Cabrio
Imię: lukasz
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2008
Skąd: Raciborz
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 19:51   

Chyba was nie dlugo tez odwiedze :twisted:
_________________
moje Cabrio:))

http://bts-bmw.pl/forum/viewtopic.php?t=5813
 
 
k64 
Zaawansowany forumowicz
k64

Moje BMW: :) Pssssssss
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sty 2007
Skąd: Racibórz/zawada ks.
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 19:55   

:kolebka: :kolebka: :kolebka: zapraszam . jeszce jedna fotka z kamienia obok mojego reprezentanta :roll:



dodam jeszcze ze m52 / m54 turbo / kompresor - nie ma problemu ze strojeniem. dzis skonczony projekt e60 2,3L z eatonem 2x vanos . :m: ktory sluzyl jako tester :sex:
_________________
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia ;) / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B :)
www.k64.pl BMW Performance
 
 
 
SebaE36 
Maniak forumowy


Moje BMW: E36 330i Cabrio
Imię: Sebastian
Dołączył: 18 Maj 2010
Skąd: Radlin
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 22:33   

A ja autko znam :) I od dluzszego czasu mnie ciekawilo co tam pod maska drzemie :)
_________________

 
 
 
k64 
Zaawansowany forumowicz
k64

Moje BMW: :) Pssssssss
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sty 2007
Skąd: Racibórz/zawada ks.
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 22:39   

SebaE36 napisał/a:
A ja autko znam :) I od dluzszego czasu mnie ciekawilo co tam pod maska drzemie :)
od mniej wiecej 2 miesiecy dysponuje setupem 400 KM w przedziale w wyzszej parti obrotw, wczesniej kompresor grzeskowi nie dawal satysfakcji :570:
_________________
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia ;) / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B :)
www.k64.pl BMW Performance
 
 
 
SebaE36 
Maniak forumowy


Moje BMW: E36 330i Cabrio
Imię: Sebastian
Dołączył: 18 Maj 2010
Skąd: Radlin
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 23:00   

k64, wlasnie widzialem. Po Radlinie to strasznie słabo jezdził tym. Możesz przekazać pozdrowienia grzeskowi od Gołębiewskiego :)
_________________

 
 
 
Ksawer 
Moderator


Moje BMW: E39 touring ON.
Imię: Mariusz
Wiek: 41
Dołączył: 31 Paź 2011
Skąd: Dąbrowa Górnicza/Gdańsk
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 23:01   

Poezja !!! :bmw:
_________________
 
 
k64 
Zaawansowany forumowicz
k64

Moje BMW: :) Pssssssss
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sty 2007
Skąd: Racibórz/zawada ks.
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 23:06   

chetnie bym Grzeska namowil na porownanie z M /// z rolki . A generalnie nie bal bym sie tym ustawic z czymkolwiek z rolki , bardzo przyjemnie po miesscie sie tym jezdzi . do3 tys jak zwykle 2,8 , a pozniej lepiej wstrzymac oddech :kolebka: DOjdzie wieksza pompa bo seryjnia do 0,9 bara wyrabia i wykres powinien isc pod 500 KM jak ciut dzwigniemy boosta , i nie spadac tak nM ! jak wlozymy walek ssacy na miejsce wydechowego i takie takie :bmw:

wielu pyta o koszty, jesli samemu sie robi to mysle w 10tys zl (max) zmiesci sie czlowiek ze wszystkim , jesli tylko troche jest ogarniety i ma troszku pojecie, a co nie ma to pomoge w zamian za oferte którą oferuję z czesciami. Niebawem kpl turbo -kity lacznie z mapami paliwa itd.

pozdrawiam k64
_________________
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia ;) / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B :)
www.k64.pl BMW Performance
 
 
 
Kaper 
Maniak forumowy
Elmo Cult Style


Moje BMW: E34 sedan Classy Car
Zaproszone osoby: 2
Imię: Mati
Wiek: 30
Dołączył: 09 Cze 2010
Skąd: Rybnik
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 23:30   

takie pytanko :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:

Ile mu to tak ssie beny ? :cool:
_________________

 
 
 
k64 
Zaawansowany forumowicz
k64

Moje BMW: :) Pssssssss
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sty 2007
Skąd: Racibórz/zawada ks.
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 23:51   

Kaper napisał/a:
takie pytanko :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:

Ile mu to tak ssie beny ? :cool:
przy 0,9 bara , wtryski 400cc z mercedesa sa zapelnione na max przy 3,5 bara na listwie hmm i to pompa juz nie wydala jako nr 1 a ona to chyba ma z 200L/h seria? (max) no to ... 200L : 60min = 3 L ?

mysle ze jak pełny but jest to 3Litry na minute ?, normalnie to tak 10L/100 , ale ze tym nie idzie jezdzic normalnie to napisze ze 12L -15L ? + -

do 3 tys te auto jezdzi jak zwykle 2,8 .
_________________
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia ;) / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B :)
www.k64.pl BMW Performance
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by Krzys from www.bts-bmw.pl - BMW TEAM SLASK
Strona wygenerowana w 0,31 sekundy. Zapytań do SQL: 14