Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[E36] Silnik trzyma WysokieWolneObroty 1500-2000 obr/min 1.
Autor Wiadomość
michalrybnik
[Usunięty]

Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 17:41   [E36] Silnik trzyma WysokieWolneObroty 1500-2000 obr/min 1.

witam. caly czas mam problem z wolnymi obrotami wmoim silniku 1.6 m43. po odpalaniu auta na zimnym silniku obroty faluja. Wiekszosci czasu obroty utrzymuja sie na poziomie 1100obr/min. Jednkaze co jakis czas wolne obroty skacza do wartosci 1500 do 2000 obr/min.(niezaleznie cipely czy zimny problem sie pojawia)!!

Auto bylo podlaczane do kompa u mechanika. Uszczelniony zostal dolot, wymieniona końcówka mocy w komputerze DME oraz sonda lambda. i problem dalej sie utrzymuje.
Zalozone sa rowniez nowe swiece a ostatnio wyszczyscilem silniczek krokowy i prezpływomierz (przeplukalem w benzynie ekstrakcyjnej.

Inny mechanik stwierdzil ze moze to byc wlasnie wina Przepływomierza ?

Jest to naprawde dreczaca sprawa. Mial ktos podobny przypadek. po podlaczeniu auta do komputera wskaze on ze przeplywomierz jest uszkodzony??

Prosze o WASZA pomoc. POzdrawiam :m:
CZego to moze byc wina?? Mial ktos podobny problem trzymania wysokich wolnych obrotów ???
Ostatnio zmieniony przez 22 Wrzesień 2008, 23:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Small3r 
Małopiszący

Moje BMW: E36 Coupe
Imię: Norbert
Wiek: 22
Dołączył: 15 Lip 2008
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 20:30   

Może nieszczelny kolektor ssący? Wiem że czasem tak sie dzieje przy przekładce kolektora od M50 do M52 jak sie go dobrze nie uszczelni. Ale to chyba nie to ... Dzwine :shock:
_________________

BMW 4 Life...
 
 
 
Krzys 
Site Admin


Moje BMW: 328i cabrio
Imię: Sztefen
Pomógł: 5 razy
Wiek: 30
Dołączył: 19 Gru 2006
Skąd: Świerklany
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 22:26   

Small3r, ale on pisal ze uszczelinik dolot.
_________________


Gość, wiesz jakie są żarty elektryka???
- PORAŻAJĄCE :lol:
 
 
 
Small3r 
Małopiszący

Moje BMW: E36 Coupe
Imię: Norbert
Wiek: 22
Dołączył: 15 Lip 2008
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 23 Wrzesień 2008, 07:10   

Przepraszam pomyliłem :573:
_________________

BMW 4 Life...
 
 
 
Venom 
Małopiszący
S38B38!


Moje BMW: ///M5
Imię: Jerzy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Wrz 2008
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 23 Wrzesień 2008, 09:47   

Nie znam budowy Twojego silnika ale podejrzewam ze masz problem z silnikiem krokowym. Coprawda zazwyczaj objawy niedomagan tego silniczka sa nieco inne ale moze to to. Silnik krokowy do wolnych obrotów mieści się przy przepustnicy i jest on odpowiedzialny za uchylanie lub domykanie przepistnicy tak aby regulować ilość powietrza dostarczanego do kolektora dolotowego(ssącego). Może on być również rodzajem zaworu w przypadku kiedy to przepustnica na wolnych obrotach jest całkowicie zamknięta a powietrze jest zasysane do kolektora kanałem obok przepustnicy, a w tym kanale pracuje zaworek którym to właśnie steruje silniczek krokowy dodając lub odejmując ilość powietrza potrzebnego silnikowi do pracy na biegu jałowym. Zazwyczaj recepta na tzw. "bujanie silnika" to wykręcić silniczek, wyczyścić, nasmarować i wkręcić.

Sprobuj - moze pomoze :)
_________________
Moja niebieska & Moja czarna
 
 
michalrybnik
[Usunięty]

Wysłany: 23 Wrzesień 2008, 14:11   

silniczek krokowy (a wzasadzie jest to zawor biegu jalowego) juz 2 razy czyscilem w benzynie ekstrakcyjnej..fakt nie smarowalem go ajedynie przeplukalem i przedmuchalem sprezonym powietrzem
 
 
shogun_zag
[Usunięty]

Wysłany: 1 Październik 2008, 21:49   

A co to znaczy ... czyściłem? Tzn jak? Przepłukałeś, przedmuchałeś i założyłeś?

Jeśli tak, to poświęć mu troszkę więcej czasu .... wyjmij go i "zanurkuj" nim min. na 24 godz. w benzynie ekstrakcyjnej. Jak bedziesz to robił, postaraj się, by naczynie było czyste tylko po to, byś na drugi dzień zobaczył, ile świństwa z niego wyleci - odmoczy się. Silniczek ustaw pionowo otworami dolotowymi w dół, wtyczką do góry tak, by poziom benzyny nie przekraczał złącza silniczka mechanika/elektryka.

Równie dobrze może być walnięty czujnik temperatury, który przekazuje błędne dane w wyniku czego silnik "idzie" cały czas na ssaniu. W tej sytuacji będzie ci żarł jak smok.
A przy okazji ... ile ci pali z tymi obrotami?

Napisz jeszcze,, czy obroty sa stałe, czy falują oraz czy przy np. 3-4 tys. obr./min nie dławi ci go (coś w rodzaju turbodziury) lub jak wyrzucisz na luz obroty zawisają na ok. 3 tys.... masz takie coś?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by Krzys from www.bts-bmw.pl - BMW TEAM SLASK
Strona wygenerowana w 0,48 sekundy. Zapytań do SQL: 14