Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap e30 z 1,6i na m50b25 z e34
Autor Wiadomość
Kebab 325 
Zaawansowany forumowicz

Moje BMW: e46 Coupe 330ci
Imię: Damian
Dołączył: 29 Lis 2009
Skąd: Bytom
Wysłany: 25 Listopad 2010, 18:45   Swap e30 z 1,6i na m50b25 z e34

Witam jak w temacie planuje kupic e30 w ten weekend i chce wsadzic tam z e34 silnik m50b25 posiadam cala na czesci bogata wersje klima pelna elektryka itp bedzie na sprzedaz. pytanie moje jest takie co bede potrzebowac do zmiany silnika niechodzi mi o narzedzia i checi bo to jest tylko oto czy np beda pasowac lapy jaki potem dac wal itd . i tez planuje wsadzic cale piasty na 5x120 prosze o napisanie naco moge sie napotkac po drodze naco zwrocic uwage z gory dziekuje i Pozdrawiam
_________________
meeega zglebione ;)
 
 
 
Pablo 
Maniak forumowy
Real Pablo is back


Moje BMW: e39 & e36
Zaproszone osoby: 1
Imię: Paweł
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Innerbraz / SWD
Wysłany: 25 Listopad 2010, 19:37   

z dawcy na pewno tak:
silnik
skrzynia
kawałek wału
komputer
kompletna wiązka silnika

jakos trzeba rozwiazac chlodzenie w tym proponuje chlodnice z e30 2.4td

łapy ci napewno nie beda pasowac trzeba dorobic nowe wał trzeba skladac z dwoch jeden a zeby zrobic swap na 5x120 to jedynie tylny wozek z e36 comapcta a com do rpzodu to juz nei pamietam co tam konkretnie bylo potrzebne ale tez z e36 z e34 napewno ci zawias nie podejdzie ani przod ani tył
_________________
:)
 
 
Kebab 325 
Zaawansowany forumowicz

Moje BMW: e46 Coupe 330ci
Imię: Damian
Dołączył: 29 Lis 2009
Skąd: Bytom
Wysłany: 25 Listopad 2010, 19:54   

kawalek walu ? jak to mam pospawac rozumie ? przeciesz to bedzie mialo bicie ? a niemozna dopasowac z czegos ? a lapy niema ktos moze jakiegos schematu do lap?
_________________
meeega zglebione ;)
 
 
 
Żołnierz 
Małopiszący


Moje BMW: e30
Imię: Michał
Dołączył: 17 Maj 2010
Skąd: Żory
Wysłany: 25 Listopad 2010, 20:34   

- Łapy z e36 m50
- wał i tak musisz dociąć na długość, a później go wyważyć to nie będzie bił

burner01 napisał/a:

łapy ci napewno nie beda pasowac trzeba dorobic nowe wał trzeba skladac z dwoch jeden a zeby zrobic swap na 5x120 to jedynie tylny wozek z e36 comapcta a com do rpzodu to juz nei pamietam co tam konkretnie bylo potrzebne ale tez z e36 z e34 napewno ci zawias nie podejdzie ani przod ani tył

W e36 compact nie ma wózka. Potrzebujesz wahacze i wszystko co na nich najlepiej z wersji na tarcze. Belka jest identyczna jak w e30 więc może zostać oryginalna. Z przodu jest już trochę gorzej. Potrzebne będą kompletne zwrotnice z e36 najlepiej z wersji m3 (3.0 albo 3.2, nie pamiętam które dokładnie) oraz wahacze z e36 m3 3.2 zmieniające kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy bo inaczej koło będzie cofnięte do tyłu. Inną opcją są wahacze robione na zamówienie w firmie http://www.puz.com.pl/ i wtedy można zastosować zwykłe zwrotnice. Tuleja wahacza musi być acentryczna - czyli z otworem zbliżonym bardziej do jednej krawędzi. Przewody hamulcowe normalnie pasują z e30.
 
 
Kebab 325 
Zaawansowany forumowicz

Moje BMW: e46 Coupe 330ci
Imię: Damian
Dołączył: 29 Lis 2009
Skąd: Bytom
Wysłany: 25 Listopad 2010, 21:50   

narazie sie skupmy na swapie silnika a ten wal nieszlo by jakos dopasowac z innego modelu ? te lapy z e36 na pewno beda pasowac do tej coupe e30 co z mostem ? jaki zostawic ten co mam czy da rade wsadzic z e34? bedzie to moje 3 bmw i ma ono sluzyc do nauki driftu na pewno bedzie Eszpera.
_________________
meeega zglebione ;)
 
 
 
Żołnierz 
Małopiszący


Moje BMW: e30
Imię: Michał
Dołączył: 17 Maj 2010
Skąd: Żory
Wysłany: 25 Listopad 2010, 22:57   

Jak do nauki driftu to most w miarę krótki. 4.25 za krótki, ale 4.10 myślę, ze byłby w sam raz, ewentualnie coś koło 3.9. W e34 były 2 rodzaje tylnego zawieszenia. Jeżeli masz most mocowany od góry na 4 śruby to będzie pasował do e30, ale potrzebny Ci będzie tylny dekiel z e30 z 'dużej głowy' co jest dość ciężko dostać. Wał niestety musi być przerobiony.


I jeszcze jedno - jak wygląda tylny zawias w tej e34? Jest podobny do tego co w e30 oparty na belce? Jeżeli tak to podobno da się go wprawić do e30 z całą belką, ale osobiście nie próbowałem.
 
 
Aurel 
Zaawansowany forumowicz

Moje BMW: e91 320d
Imię: Aureliusz
Wiek: 25
Dołączył: 30 Paź 2007
Skąd: Bluszczów
Wysłany: 25 Listopad 2010, 23:13   

ale kombinujesz z tym zawieszeniem. po pierwsze czemu chcesz 5x120 zawias ? zeby dopasować ładne felgi ? jak auto idzie do driftu to seryjne hample Ci wystarczą(jak jeszcze auto będzie puste w srodku to dopiero).

Jesli chodzi o dyfer to zaspawany 3.91 na dużej głowie starczy mysle ze szybko go nie zajedziesz. mój ojciec męczył długo 3.64 100% silnikiem ponad 300km zeby jakieś luzy wyskoczyły.

Jak masz motor z e34 to masz pewnie skrzynie ZF wał na duży krzyżak i tu jest problem z dopasowaniem wału....podchodzi jedynie z e36 2.8 trzeba tylko zmienić podpore wału na tą z e30. pasuje też podobno z jakiegoś e30 2.4td kombi ale mi osobiście nie udało sie takowej znależć. Kupiłem sam przód wału wyważyli i pospawali mi na gotowy wymiar. no chyba ze będziesz miał na mały krzyżak jakąś to podpasujesz z czegoś tam napewno

Co do skrzyni będziesz miał dwumas, można zmienić na jednomas lub kombinowanie z zamachem z m20. jest dużo opcji.

Łapy e36 m50 poduchy e30 lub e34 różne wkładają ja mam z e34 i e30 bodajże.
chłodnica z dizla bardzo wydajna przy normalnej trzeba czasu zeby sie motor zagrzał.
 
 
Rafael 
Zaawansowany forumowicz

Moje BMW: 328Ci
Imię: Rafał
Dołączył: 02 Kwi 2009
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26 Listopad 2010, 10:44   

akurat z bytomia i okolic (chorzow) jest duzo driftowozow
ostatnio kumpel sprzedal e390 325 ze zdrowym motorem za uwaga..3tys..wiec pomysl czy warto :smile:
_________________

 
 
Żołnierz 
Małopiszący


Moje BMW: e30
Imię: Michał
Dołączył: 17 Maj 2010
Skąd: Żory
Wysłany: 26 Listopad 2010, 16:48   

Aurel napisał/a:
ale kombinujesz z tym zawieszeniem. po pierwsze czemu chcesz 5x120 zawias ? zeby dopasować ładne felgi ? jak auto idzie do driftu to seryjne hample Ci wystarczą(jak jeszcze auto będzie puste w srodku to dopiero).

Jeżeli chodzi o drift to tu się mylisz - zawias 5x120 daje dużo więcej możliwości niż 4x100 przy kombinowaniu z promieniem skrętu co jest bardzo ważne w drifcie.
Wrzuć przy okazji przekładnię kierowniczą z e36.
 
 
Kebab 325 
Zaawansowany forumowicz

Moje BMW: e46 Coupe 330ci
Imię: Damian
Dołączył: 29 Lis 2009
Skąd: Bytom
Wysłany: 27 Listopad 2010, 16:22   

moze mi ktos zebrac do kupy i napisac dokladnie w co mam sie zabespieczyc co dokladnie kupic itd moze ja powiem co mam najpierw cale do dyspozycji e34 93r m50b25 przekladnie z wspomaganiem z e36 i kasy jak narazie okolo 1500zl aa i e30 z 1,6i ile kosztuje przerobka tego walu ? prosze o napisane przez osobe co juz to robila a nie strzelac Pozdrawiam
_________________
meeega zglebione ;)
 
 
 
Żołnierz 
Małopiszący


Moje BMW: e30
Imię: Michał
Dołączył: 17 Maj 2010
Skąd: Żory
Wysłany: 27 Listopad 2010, 18:55   

NO tyle na talerzu nie dostaniesz. Weź sobie kartkę, długopis i po kolei wypisuj z tematu co będzie Ci potrzebne, a później odkreślaj to co już masz :wink: Nie pamiętam ile kosztuje przeróbka wału. Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to pisz śmiało.
 
 
Aurel 
Zaawansowany forumowicz

Moje BMW: e91 320d
Imię: Aureliusz
Wiek: 25
Dołączył: 30 Paź 2007
Skąd: Bluszczów
Wysłany: 27 Listopad 2010, 19:24   

ja robiłem wał ale nie pamiętam dokładnie coś ok 100 zł. kosztowało.
motor masz, magiel masz tak.

dostaniesz jak na tacy.
łapy e36m50, poduchy z e34 e30, podwójne serwo choć ja na seryjnym mam motor, chłodnica, wydech z m20 najlepiej podpasować. chyba wszystko. jak coś zapomniałem to dopisze
 
 
Kebab 325 
Zaawansowany forumowicz

Moje BMW: e46 Coupe 330ci
Imię: Damian
Dołączył: 29 Lis 2009
Skąd: Bytom
Wysłany: 27 Listopad 2010, 20:28   

wydech chce zrobic z e34 tylko niewiem czy zostawic kata czy go sprzedac dodatkowa kasa:)jak myslicie? chlodnice tez juz mam dodatkowy wentylator tez juz jest
_________________
meeega zglebione ;)
 
 
 
Żołnierz 
Małopiszący


Moje BMW: e30
Imię: Michał
Dołączył: 17 Maj 2010
Skąd: Żory
Wysłany: 28 Listopad 2010, 09:00   

Aurel napisał/a:


dostaniesz jak na tacy.
łapy e36m50, poduchy z e34 e30, podwójne serwo choć ja na seryjnym mam motor, chłodnica, wydech z m20 najlepiej podpasować. chyba wszystko. jak coś zapomniałem to dopisze

To nie jest wszystko :razz:
 
 
Aurel 
Zaawansowany forumowicz

Moje BMW: e91 320d
Imię: Aureliusz
Wiek: 25
Dołączył: 30 Paź 2007
Skąd: Bluszczów
Wysłany: 28 Listopad 2010, 10:12   

no to pisz co dalej jak pamiętasz/wiesz. Czujnik temperatury jedno pinowy jeszcze potrzebny będzie.

[ Dodano: 28 Listopad 2010, 11:13 ]
Kebab 325 napisał/a:
wydech chce zrobic z e34 tylko niewiem czy zostawic kata czy go sprzedac dodatkowa kasa:)jak myslicie? chlodnice tez juz mam dodatkowy wentylator tez juz jest

kata wywal wstaw rury do środkowego tłumika i będzie ok.
 
 
Pablo 
Maniak forumowy
Real Pablo is back


Moje BMW: e39 & e36
Zaproszone osoby: 1
Imię: Paweł
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Innerbraz / SWD
Wysłany: 29 Listopad 2010, 10:58   

Kebab 325 napisał/a:
wydech chce zrobic z e34 tylko niewiem czy zostawic kata czy go sprzedac


kata sprzedaj bo do niczego ci tam nei potrzebny a tez nie ladowalbym sie w wydech z e34 bo za duzo przerowbek lepiej go sprzedac i kupic z jakiego e30 m20 kompletny wydech kosztow nie ebdzie a pracy duuuuzo mniej zwlaszcza ze napewno nie wszystkie elementy wydechu z e34 ci podejda i cos trzebabedzie dokupic
_________________
:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by Krzys from www.bts-bmw.pl - BMW TEAM SLASK
Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 14