[Exx] Szpera DIY :)

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Kebab 325
Zaawansowany forumowicz
Posty: 270
Rejestracja: 2009-11-29, 19:46
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Kebab 325 »

Głodek pisze:nie wiem czy dobrze mysle ale tak sie zastanowiłem nad tym ,mianowicie chodzi mi o to te kawałki metali co sa umieszczone w srodku za sprężynami to jak one beda wyciskane na boki to beda tarły o zębatki z półosiek ,a wiąże sie z tym ze bedzie sie to zcierało i długo to nie wytrzyma i będzie mnóstwo opiłków
Dokladnie :) dlatego co ori to ori :)
meeega zglebione ;)
Glodek
Maniak forumowy
Posty: 1794
Rejestracja: 2009-11-24, 20:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Glodek »

¯eby ci sie kolego to wczasie jazdy nie rozpadło ,bi jeszcze sie za......sz ,jeszcze podobno podklada sie jakies podkładki gdzies ale nic o tym nie wiem
Obrazek
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

Głodek pisze:¯eby ci sie kolego to wczasie jazdy nie rozpadło ,bi jeszcze sie za......sz ,jeszcze podobno podklada sie jakies podkładki gdzies ale nic o tym nie wiem
dokladnie...ciekawe co bedzie jak skonczy sie metal i rozpadnie sie to na kawalaki...blokujac np jedno kolo w czasie jazdy w okolicy 130 km/h...potem bedziemy czytac o kolejnym bmw ktore z niewyjasnionych przeyczyn skrecilo na przeciwny pas ruchu...kierowca nie utrzymal pojazdu na drodze

chcecie szpere to spawajcie na 100% albo zakladajcie ori...takie rozwiazania...no coz...ten metal nie jest przystosowany do tego zeby caly czas dostawal po dupie od zebatki z przekladni...to juz nie chodzi o to ze mozecie sie zabic...gorzej jak sie nie zabijecie i zabierzecie kogos innego na druga strone...
...tak znowu sie czepiam...
Glodek
Maniak forumowy
Posty: 1794
Rejestracja: 2009-11-24, 20:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Glodek »

dokładnie jak BeleX pisze ,zastanów sie jeszcze nad tym i wyciagaj puki nic sie nie stało
Obrazek
Wojtek
Małopiszący
Posty: 31
Rejestracja: 2008-11-02, 22:32
Lokalizacja: Lyski

Post autor: Wojtek »

A czy Wy panowie wiecie jak działa taki mechanizm różnicowy? Widzieliście kiedyś jak wygląda rozebrany i jak to działa? Chyba nie.... A więc odpowiadam - NIC się nie zetrze, bo ruchy tych zębatek od półosiek względem siebie są bardzo niewielkie, bo to mechanizm różnicowy - czyli różnica pomiędzy prędkością każdej osi.
E36 316i SWAP na M52B28 -> E39 525tds -> E39 528iA Touring
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

Wojtek pisze:A czy Wy panowie wiecie jak działa taki mechanizm różnicowy?
mechanizm roznicowy to 3 zebatki...jedna centralna i dwie od polosi....to co tutaj pokazane naciska na polosie zeby zmniejszyc roznice w napedzaniu obu kol...fakt ze calosc jest nakrecana z zupelnie innej zebatki...zewnetrzenej...ale mimo to...zawsze jakies sily scierania dzialac beda...a zadnej gwarancji nie ma...mozna to zrobic...ale stawiac na to zycie swoje i innych na drodze...sam nie wiem

nie wiem jak zaciesnia szpery bmw...ale to raczej nie ten sposob...
...tak znowu sie czepiam...
Glodek
Maniak forumowy
Posty: 1794
Rejestracja: 2009-11-24, 20:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Glodek »

dokładnie tak jak Belex pisze tarcie zawsze bedzie ,jak by nie bylo to bez sensu wsadzac takowy wynalaze , to jest moje zdanie
Obrazek
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

jedna wielka qpa nie polecam ( kiedy przy predkosci180km/h peka mechanizm roznicowy to sobie wyobraz co sie dzieje) pozdro
nie zalecam palenia gumy na jedno kolo ;)
ODPOWIEDZ