[Exx] wymiana silnika! Z 1.6 na... 1.6 Jakie problemy ?

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
Śpiewek
Zaawansowany forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 2010-05-24, 10:43
Lokalizacja: Zabrze

[Exx] wymiana silnika! Z 1.6 na... 1.6 Jakie problemy ?

Post autor: Śpiewek »

Witam, panowie urwała mi sie klapka z dolnej przepustnicy i kawalek metalu tego co idzie przez środek dostał się do cylindra i niestety zawory chyba dostały po dupie! Nie chodzi na ten cylinder gdzie był ten odłamek, w ogolę sprężania brak...

Dwa tygodnie się najpierw męczyłem by wydostać ten odłamek bez ściągania głowicy(mrozy), mając zgubną nadzieje że będzie ok...

A wiec muszę albo zmienić silnik albo nowa głowica... Silnik kompletny można dostać za nawet 400 stówki z wszystkim! Wiec cena dobra!

A sama głowica to minimum 200 zł plus planowanie nie wiem jaki koszt powiedzmy 100 zł, uszczelki 100 zł wychodzi na to samo...

A wiec teraz pytanie, czy zmiana silnika z 1.6 na 1.6 wiaze sie z problemami z elektronika ? Czy wystarczy tak zwany plug&play ? Z 1.8 jest tak samo ?

Zna ktoś koszt w warsztacie takiej usługi ?

Bo z głowicą sam bym sobie poradził kupując wcześniej klucz dynanometryczny. Ale zima pozwoliła by mi na naprawę chyba dopiero wiosną...

Swap ? Zapewne ktoś pomyśli czemu nie 2.0 czy is ? Jasne ! Jestem za! :D ale za tysiąc zł to raczej nie realne :(

Jak ktoś ma namiary na fachowca proszę o info... Eh wszystko to przez to ze chciałem je sprzedać i kupić inne... :567:

Jestem załamany, auta brak dwa tygodnie akurat w te największe mrozy(PECH!! :sad: !) a kasy na naprawę mało...
Ostatnio zmieniony 2012-02-07, 22:19 przez Śpiewek, łącznie zmieniany 1 raz.
MIRAS
Maniak forumowy
Posty: 1413
Rejestracja: 2008-01-22, 17:11
Lokalizacja: RYBNIK

Post autor: MIRAS »

jak kupisz taki sam silnik to nie ma problemów wszystko będzie pasowało wystarczy ci sam słupek czyli blok z głowicą a resztę masz
Awatar użytkownika
Pablo
Maniak forumowy
Posty: 815
Rejestracja: 2010-08-06, 10:43
Lokalizacja: Innerbraz / SWD

Post autor: Pablo »

Proponuje wpakowac 1.8 sam silnik mozna kupic za tani pienaidz ja mialem ostatnio do sprzedania za 500zł komplet z osprzetem i skrzynia i w tych pieniadzach mozna znalezc a mocy jednak troche wiecej spalanie to samo ;)
:)
Awatar użytkownika
Adaś E36
Zaawansowany forumowicz
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-18, 09:37
Lokalizacja: Gorzyczki / Wodzisław Śl.

Post autor: Adaś E36 »

pisz PW wszytsko da sie zrobic:D a i silnik da sie znalezc za ladna kase:D
Awatar użytkownika
Śpiewek
Zaawansowany forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 2010-05-24, 10:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Śpiewek »

A przy zmianie na 1.8 wiazka jest identyczna ? tylko komputer należy zmienić ? czy coś jeszcze ? komputer znajduje się gdzie ?
Awatar użytkownika
Adaś E36
Zaawansowany forumowicz
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-18, 09:37
Lokalizacja: Gorzyczki / Wodzisław Śl.

Post autor: Adaś E36 »

Komputer jest pod maska za akmulatorem wkrecony za czarnym plastikiem.
Admin
Site Admin
Posty: 1275
Rejestracja: 2007-02-20, 18:51

Post autor: Admin »

Jeżeli chodzi o silniki 1,6 i 1,8 m40 to miały one trzy różne wiązki elektryczne dlatego jest problem na przykład z czujnikami temperatury, jeżeli chodzi o komputery to nie mam pojęcia.
Awatar użytkownika
Śpiewek
Zaawansowany forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 2010-05-24, 10:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Śpiewek »

M43 posiadam, i z doswiadczenia wiem ze tez nie sa identyczne w e36 poniewaz owa klapka ktora mi sie urwala wystepowała z sterowaniem podcisnieniem i elektrycznym... Wiec jeżeli elektryczne to musi być dodatkowy wtyk...
ODPOWIEDZ