[E36] problem z dławieniem silnika ...
[E36] problem z dławieniem silnika ...
Więc tak mam mianowicie taki problem :
Dziś wchodzę do auta odpalam wszystko ok po chwili jak chce jechać
dodaję gazu ( na benzynie ) zaczyna dławić silnik obroty najpierw ok potem spadały do 300 i mniej że, nawet nie dało się ruszyć z miejsca ale jakoś go męczyłem aż przełączy na gaz ( mówię może mało paliwa ) przełączyło na gaz chwilka było cacy....
po chwili jadąc hamuje bieg na luz zaczyna się falowanie, przełączyło nagle na benzynę ( niskie obroty ) auto zgasło i tak cały czas nawet jak się zagrzał ... Podjechałem więc na stację mówiąc sobie pewnie mało paliwa ( rezerwa się nawet nie świeciła ) i jednak nic nie dało
znów luz falowanie obrotów , jedynka gaz do dołu i auto zero praktycznie reakcji... na gazie troszke lepiej ale szarpie nim strasznie czego może to być wina ?
PS. przepraszam jeżeli napisałem coś nie jasno .... jestem zdenerwowany bo miałem jechać w trasę i takie rzeczy mi się dzieją:(
Dziś wchodzę do auta odpalam wszystko ok po chwili jak chce jechać
dodaję gazu ( na benzynie ) zaczyna dławić silnik obroty najpierw ok potem spadały do 300 i mniej że, nawet nie dało się ruszyć z miejsca ale jakoś go męczyłem aż przełączy na gaz ( mówię może mało paliwa ) przełączyło na gaz chwilka było cacy....
po chwili jadąc hamuje bieg na luz zaczyna się falowanie, przełączyło nagle na benzynę ( niskie obroty ) auto zgasło i tak cały czas nawet jak się zagrzał ... Podjechałem więc na stację mówiąc sobie pewnie mało paliwa ( rezerwa się nawet nie świeciła ) i jednak nic nie dało
znów luz falowanie obrotów , jedynka gaz do dołu i auto zero praktycznie reakcji... na gazie troszke lepiej ale szarpie nim strasznie czego może to być wina ?
PS. przepraszam jeżeli napisałem coś nie jasno .... jestem zdenerwowany bo miałem jechać w trasę i takie rzeczy mi się dzieją:(
przyczyn może byc wiele pierw trzeba wyeliminować te najbardziej oczywiste np: sprawdź katalizator(sam miałem podobnie pojechałem po dziewczyne wróciłem auto w garazu chciałem odwiezdz ja pozniej wsiadam w samochod a on ledwo co zipie obroty ledwo co itd az wkoncu po kilku godzonej meczarni przestal wgl chodzic) , filtr w jakim stanie. Taka przyczyna może być także od czujnika położenia wałka rozrządu (zalezy jaki masz silnik niektóre silniki bmw maja dwa czujniki niektóre jeden u siebie mam akurat dwa i jak jeden walnal to byl spadek mocy lecz w silniku gdzie masz jeden czujnik dzieja sie cuda wianki falowanie na obrotach nie chce sie wkrecac i chodzi jak stara K.)
więc tak dziś trochę ciepła i zacząłem grzebać przy silniku
i zobaczyłem takie oto rzeczy :
guma od przepływomierza popękana tak ze już nie ma gdzie taśma izolacyjną obkleić
w gumie z przepływomierza była jakaś maź ... jasnego koloru ( ?? )
odpiąłem też silniczek krokowy do wyczyszczenia .
po tym sprawdzę czy coś pomogło, jutro wejdę pod auto popukam w katalizator bo może faktycznie coś z nim nie tak ?
ps. jak, czym najlepiej wyczyścić silniczek krokowy ?
i zobaczyłem takie oto rzeczy :
guma od przepływomierza popękana tak ze już nie ma gdzie taśma izolacyjną obkleić
w gumie z przepływomierza była jakaś maź ... jasnego koloru ( ?? )
odpiąłem też silniczek krokowy do wyczyszczenia .
po tym sprawdzę czy coś pomogło, jutro wejdę pod auto popukam w katalizator bo może faktycznie coś z nim nie tak ?
ps. jak, czym najlepiej wyczyścić silniczek krokowy ?
zamocz ten silniczek w benzynie na noc...co do gumy to tylko wymiana skoro tak strasznie popekana.... Ale zeby az tak auto kulalo z powodu gumy to watpie...jak wsadzisz silniczek i wymienisz gume a dalej bedzie tak kiepsko to podjedz na kompa bo szkoda Twojej roboty i czasu a autko cierpi jak tak kuleje...