Stuki dochodzące z silnika E46 320D
-
- Małopiszący
- Posty: 10
- Rejestracja: 2012-10-01, 19:39
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Stuki dochodzące z silnika E46 320D
Witam, mam problem z moją bawarką.. Wczoraj stała się dziwna sprawa.. Jechałem i nagle zaczęło coś stukać w silniku (metaliczny dźwięk) dodam, że z wzrostem obrotów stuki się nasilają im wyższe obroty tym szybciej stuka.. Dołączam filmik pokazujący usterkę w moim aucie.. Proszę o pomoc i ewentualnie plus minus napisanie na jakie koszty mam się przygotować..
FILMIK
FILMIK
Na twoim miejscu spuściłbym olej, i ściągnął miske olejową, aby sprawdzić czy to czasem nie ma panewka, bądź luzujący sie korbowód, Tomek miał to samo, identyczne objawy i długo nie pojeździł, okazało sie ze wytopiła sie panewka, urwało srube z korbowodu i sam korbowód wywalił dziurę w bloku. Jesli to panewka(a po tym co slychac na filmika to tak) to dół silnika do remontu, wał do szlifu itd, chociaz nie wiem czy nie warto włożyc innego silnika
pozdro
pozdro
Powiem wam po obejrzeniu tego filmiku w pierwszej kolejności należy wykluczyć mniej inwazyjne usterki zanim rozbierzecie silnik.W pierwszej kolejności KOŁO PASOWE WAŁU a dopiero później dwu mas panewki itp... Jeżeli to nie koło pasowe stuki wskazują na skrzynie (dwu mas ) lub panewki
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
-
- Małopiszący
- Posty: 10
- Rejestracja: 2012-10-01, 19:39
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Zaholowałem dzisiaj auto do mechanika. Odpalił je mechanik auto nabrało wibracji, nie palił na wszystkie cylindry, chwile pochodził z 5 sekund i gasł samoczynnie.. W 70% silnik do wymiany, bo nie opłaca się wymieniać calego dołu silnika.. Prawdopodobnie panewka sie uszkodziła i wtryski lały a teraz to już cała lawina usterek za tym.. Miesiąc temu wymieniłem turbine..........
Powiem Tak miesiąc temu robiłem e39 520d 2001r. i powiem ci stała się taka sytuacja jak u ciebie nawet stuki takie same jak na filmiku . Stwierdzam z bólem Serca ale tam wymieniłem silnik .Powód Panewka na Wale . Jestem jeszcze jednej sprawy ciekawy w jakich okolicznościach się to stało ???
Teraz e36 Touring indyvidual
-
- Małopiszący
- Posty: 10
- Rejestracja: 2012-10-01, 19:39
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
-
- Małopiszący
- Posty: 10
- Rejestracja: 2012-10-01, 19:39
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
podzielam zdanie kolegi wyżej szlif to śliska sprawa lepiej dorwać zdrowy silnik ale zanim co to jak mechanior zdejmie miske to niech zobaczy czy smog niema zatkany z tego co piszesz mialeś remont turbo czyli stare sie rozpadlo pytanie czy opiłki niezatkaly smogu co by mogło spowidować zmniejszenie ciśnienia oleju z tego co wiem firmy regenerujące turbo zajecają po jego wymianie sprawdzenie smogu a i co jeszcze to miales kiedyś wymieniany separator oleju???? w momencie jego zatkania w silniku wytwarza sie spore ciśnienie i olej leci wszędzie niekoniecznie tam gdzie ma miałem taki przypadek u klienta w landroverze 2.0d silnik BMW olej w trymigu uciekl z motoru pisze o tym aby po twoim remoncie bądź wymianie sprawdził sobie te rzeczy aby uniknąć kolejnej porarzki jak sie myle to niech mnie szpece poprawią E39 3.0d
...<<<BMW>>>...
-
- Małopiszący
- Posty: 10
- Rejestracja: 2012-10-01, 19:39
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski