Klapki w kolektorze dolotowym e46. Usunac czy zamienic??

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
karem12#
Zaawansowany forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 2012-04-18, 11:53
Lokalizacja: Bytom

Klapki w kolektorze dolotowym e46. Usunac czy zamienic??

Post autor: karem12# »

Mozecie doradzic czy lepiej usunac klapki z kolektora dolotowego lub moze je zastapic trwalszymi zamiennikami. Chodzi o klapki z silnika m47n czyli 2.0d 150km z E46.
Awatar użytkownika
Honik
Maniak forumowy
Posty: 1050
Rejestracja: 2009-10-06, 20:16
Lokalizacja: Gliwice/Kołobrzeg

Post autor: Honik »

Usuniesz i masz spokój.
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

Usuń to dziadostwo sam nie wiem dlaczego na taśmie montażowej tego nie usunęli mniej problemów i więcej w portfelu :wink: :bmw:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
PRIMO
Przyjaciel klubu
Posty: 2331
Rejestracja: 2011-08-10, 21:26
Lokalizacja: Pielgrzymowice / SJZ

Post autor: PRIMO »

e46forum.pl sa profi do kupienia zaslepki do kolektora... wiekszosc ludzi to wywala , ale tu ktos napisal na forum ze aquarius ma lepsze zamienniki i je montowal... Ja za to kogo nie pytałem to sie tego pozbywa :)
NO SPEED NO FUN ;)
Obrazek
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

Ja bym wstawił trwalsze zamienniki. Druga sprawa przy sporym przebiegu moze zaczac Ci trzepac motorem przy gaszeniu. Wszystko zalezy od silnika, na jednym to można poczuć, na drugim mniej.
Awatar użytkownika
karem12#
Zaawansowany forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 2012-04-18, 11:53
Lokalizacja: Bytom

Post autor: karem12# »

A ile moze kosztowac taki zamiennik, bo dzwonilem do inter carsu i wgl niemaja czegos takiego. :sad:
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

Aquarius zamawiał to z ebay-a, o szczegóły go pytaj, wysle Ci na pw jego komorke, bo dawno go na forum nie widzialem, primo podal link do forum moze warto zajrzec
Awatar użytkownika
karem12#
Zaawansowany forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 2012-04-18, 11:53
Lokalizacja: Bytom

Post autor: karem12# »

ok, podeslij kontakt to sie znim skontaktuje. Z gory dzieki :bmw:
PRIMO
Przyjaciel klubu
Posty: 2331
Rejestracja: 2011-08-10, 21:26
Lokalizacja: Pielgrzymowice / SJZ

Post autor: PRIMO »

pazura pisze:Aquarius zamawiał to z ebay-a, o szczegóły go pytaj, wysle Ci na pw jego komorke, bo dawno go na forum nie widzialem, primo podal link do forum moze warto zajrzec
prosze bardzo Pazura :) http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=29&t=8763
forum i odrazu temat zaslepek :)
NO SPEED NO FUN ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
karem12#
Zaawansowany forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 2012-04-18, 11:53
Lokalizacja: Bytom

Post autor: karem12# »

A moze ktos polecic jakis warsztat albo kogos kto wie jak podejsc do tematu?? Bo w M AUTO w Katowicach Panowie zaspiewali mi 700zł za zaslepienie. :zdziwko: To chyba troche duzo jak na moje oko.
Awatar użytkownika
Cysio
Małopiszący
Posty: 39
Rejestracja: 2010-07-18, 20:40
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cysio »

na dobrą sprawę poradzisz sobie sam.
tu masz opis wymiany świec żarowych: opis
a tutaj gotowe zaślepki montowane zamiast klapek: zaślepka

przygotowujesz wszytko wedle opisu, oczywiście tylko do mementu zdjęcia kolektora

dalej juz wyciagniecie klapek i założenie zaślepek

co do aukcji to upewnij sie u sprzedawcy jaką średnicę potrzebujesz, bo link dałem tylko dla przykładu
...::: Cysio :::...
Awatar użytkownika
karem12#
Zaawansowany forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 2012-04-18, 11:53
Lokalizacja: Bytom

Post autor: karem12# »

Dzieki Cysio, postaram sie walczyc sam z tematem. :smile:
Awatar użytkownika
Cysio
Małopiszący
Posty: 39
Rejestracja: 2010-07-18, 20:40
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cysio »

przerabiałem temat ściągania kolektora u siebie,
co prawda to m57 ale silniki są bardzo podobne
mając sciągawkę i odpowiednie narzędzia zaoszczędzisz parę stówek
robota przyjemna, dość brudna :P
proponuje od razu wyczyścić kolektor z syfu, sprawdzić zawór recyrkulacji spalin i wtyczkę na szynie paliwowej

przypomniało mi się - uważaj jak będziesz wszystko składał, przy dokręcaniu śrub najbliżej ściany grodziowej staraj się nie opierać o przewody nadmiarowe przy wtryskach, ja się zaparłem i połamałem jeden trójnik o stałem się lżejszy o kolejne 100 pln :)
...::: Cysio :::...
smoke88
Małopiszący
Posty: 2
Rejestracja: 2012-09-28, 22:38
Lokalizacja: K-K

Post autor: smoke88 »

ja mam co prawda M57N 3.0D 204km i również miałem klapki gaszące w silniku... jest + tego i minusy...

+ łagodniej gaśnie silnik

-możliwość zerwanie nita co jest równoznaczne z wpadnięciem blaszki do cylindra i zrobienie ambarasu (pokrzywi korby lub rozwali tłok zniszczy cylinder albo wszystko jednocześnie)
- ograniczna przepływ powietrza do cylindra (po demontażu zasyfiałych klap gaszących możesz odczuć wzrost mocy silnika)
- zbiera nagar

aby zdemontować wystarczy zdemontować kolektor wykręcić klapki wraz z gruszką podciśnienia i cięgnem (wężyk do gruszki zaślepić) łopatki za pomocą kombinerek wyciągnąć z całej zatyczki, rozwiercić, nagwintować dziurki po łopatkach najlepiej na śrubkę 8 trochę kleju uszczelniającego i wkręcasz śrubki... składasz do kupy i gotowe ;) jak by co to służę pomocą i 700zł to cena z kosmosu sam to zrobisz wydając max 20zł na klej i 4 śrubki pozdrawiam!!
Jadąc z prędkością 250km/h...
To co jest przed tobą...
Jest już przeszłością...
Awatar użytkownika
karem12#
Zaawansowany forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 2012-04-18, 11:53
Lokalizacja: Bytom

Post autor: karem12# »

Temat klapek udało mi sie ogarnac przy pomocy kolegi w zeszla srode w okolo 4,5h. :bmw: Duzo czasu zajelo dokladne wyczyszczenie kolektora bo byl mega zasyfiony. :shock:

Zaslepione klapki, wraz z wszystkimi nowymi uszczelkami.
Obrazek

Co do kosztow to wyszlo mnie to:
-80zł za zaslepki
-179,16zł za oryginalne uszczelki
-20zł Dirko masa uszczelkowa (wrazie czego posmarowalem wokol uszczelek na zaslepkach)
-10zł x 3sztuki zmywacza uniwersalnego Wurth
Lacznie wyszlo mnie 309,16zl. :smile: Pewniez mozna bylo to zrobic taniej stusujac np uszczelki z Harta za 4zl sztuka, ale sadze ze szybko by sie taka oszczednasc zemscila. :razz: A tak przynajmniej wszystko jest zrobione po bozemu i jestem zadowolony z efektu wykonanej pracy. Mowiac szczerze niema wgl roznicy przy gaszeniu silnika. :shock:

Zaslepki.
Koles od ktorego kupilem zaslepki dolancza do nich instrukcje wymiany na 2stronach A4 z 14 punktami jak to zrobic. Gdyby ktos potrzebowal do zeskanuje i wrzuce w temat. :smile:
Obrazek

Uszczelki wraz z faktura.
Obrazek

Obrazek

Dirko.
Obrazek

Zmywacze.
Obrazek
ODPOWIEDZ