[e39] SŁABA KOMPRESJA W 525 TDS
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
[e39] SŁABA KOMPRESJA W 525 TDS
witam
mam taki problem z moim autem że nie chciał palić zaprowadziłem go do pompiarza i tak: pompa sprawna wtryski idealny stan świece grzeją. Stwierdzono że jest słaba kompresja 20 atmosfer tak mi powiedział pomparz, czy jest to możliwe by na wszystkich było 20 atmofer? dodam że jest to diesel 525 tds z 1997r. i teraz moje pytanie czy warto remontować silnik czy może kupić taki sam bo taniej czy wymienić go na 3.0l ?
mam taki problem z moim autem że nie chciał palić zaprowadziłem go do pompiarza i tak: pompa sprawna wtryski idealny stan świece grzeją. Stwierdzono że jest słaba kompresja 20 atmosfer tak mi powiedział pomparz, czy jest to możliwe by na wszystkich było 20 atmofer? dodam że jest to diesel 525 tds z 1997r. i teraz moje pytanie czy warto remontować silnik czy może kupić taki sam bo taniej czy wymienić go na 3.0l ?
Ostatnio zmieniony 2012-02-13, 13:11 przez Mariuszo86, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
acha no wiesz sam 3.0l robi wrażenie a opłaty nadal za 2.5 l bo po co zgłaszać ale kurde co musze kupić oprócz silnika i kompa??bo troche kasy już włożyłem w nie i się troche wkurzyłem bo wiecznie coś a teraz kurde silnik najgorsza rzecz jaka mogła się spiep...ć. I mocno się zastanwiam nad A...I z silnikiem 2.8 na gaz i napędem 4x4 bo w dzisiejszych czasach diesel się już nie opłaca a nie wiecie ktoma do sprzedania silnik 3.0?? bo na allegro troche to kosztuje + swap
No jeśli patrzysz na oszczędności to diesla się nie opłaca zbytnio... Mi bardzo znowu zależy na długim zasięgu i wysokim momencie obrotowym przy stosunkowo niskim spalaniu Co do silnika musisz szukać może jakieś auto z wysp? To już teraz loteria decyzja należy do Ciebie... Dobrze by było gdybyś pozostał przy BMW
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
wiem że z silnikiem to loteria ale chyba zostawie to chłopakom z krakowskiego odziału V-tech albo go zrobią albo zamienią silnik na 3.0 d . Robie na ciężkim sprzęcie także paliwo czasami udami się skołować dla siebie to jedyny plus:D. A powiedz mi co musze mieć do zamiany jakie części skrzynia i most wytrzyma ?czy rozrusznik też może być z 2.5 bo świece i wtryski też podejdą tak mi się wydaje bo co do pompy wtryskowej to nie wiem a i kompa też musze mieć od razu z 3.0 co jeszcze musi być z tego silnika??robie to pierwszy raz także nie chciał bym sie wpieprzyćw coś co mnie pociągnie żeod razu tego nie zrobiłem
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
- TDS-ik
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 424
- Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Przy przekładce z 2,5tds na 3,0d potrzebujesz wszystko co jest pod maska + komputer. Poszukaj na http://bmw-diesel.pl/
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
kolego łukasz735 dzięki za link zapomniałem o tej str dość długo czytałem na mój temat i doszedłem do wniosku że zaprowadzę Beatke do mojego mechanika by zdiagnozował co tam poszło i jest do roboty lub zadzwonię do podobnego warsztatu co V-tech bo też dobrze ich znam i zobacze co mi powiedzą, ale zastanawia mnie jeden fakt brak kompresji na każdym cylindrze na jednym jest tylko 18 bar a na reszcie ok 20-21 bar czy to wina jakiegoś sterwonika/przekaźnika czy coś?? widać będę zmuszony jechać na kompa by to sprawdzili ale jeszcze w sierpniu wszystko było ok a ja nie jestem typem rajdowca więc normalnie jeżdżę zmiana biegów na rozgrzanym silniku do 3000 rpm na zimnym do 2200 rpm do 3 biegu jazda po mieście. Pracuje na ciężkim sprzęcie 4 lata (tylko diesel) także obchodzenie się z silnikiem diesla i turbiną znam i stosuję do tego to nie sztuka wsiaść do zimnego i but
- TDS-ik
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 424
- Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Są dwa wyjścia może być tak że puściły Ci pierścienie na jednym cylindrze, albo uszczelniacze zaworowe. Co by nie było i tak by konsumowała olej. Ewentualnie może kompresja idze w układ chłodzenia u mnie tak było nie wywala Ci przypadkiem płynu? Coś się z autem dzieje czy tylko tak po prostu "panikujesz" ? To że tds nie odpala może mieć wiele przyczyn mój jak były mrozy poniżej -10 to też nie palił a jak jest do -10 to odpala od pierwszego zakręcenia, przyczyną był filtr paliwa. Podjedź do innego mechanika niech sprawdzi kompresje, wymień filtr paliwa, sprawdź szczelność układu paliwowego TDS nie lubi nieszczelności.
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
No najdziwniejsze w tym wszystkim że nie bierze nic oleju co mnie cieszy, nie wywala mi nic płynu chłodzenia i nie panikuje:D auto było u pompiarza i było wszystko sprawdzane pod względem układu zasilania paliwem i wszystko jest tak jak powinno brak nieszczelności oraz brak wycieków z układu zasilania kompresja była sprawdzana tak jak mówiłem i na wszystkich cylindrach już nie wiem co robić bo dla mnie to jest dziwne by padła nagle kompresja na każdym cylindrze.
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
no więc tak zapraszam do działu /viewtopic.php?t=13554 tu jest opisane co już zrobiłem z silnikiem