Problem z układem chłodzenia w m43 e36

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
k_k-ce
Małopiszący
Posty: 20
Rejestracja: 2012-12-06, 00:03
Lokalizacja: Katowice

Problem z układem chłodzenia w m43 e36

Post autor: k_k-ce »

Jestem coraz bliżej wyjaśnienia problemu, który toczy moją beemkę od początku -
po badaniach odrzucono teorię o uszczelce pod głowicą.

Oto objawy - po przejechaniu kilku kilometrów płyn w układzie nabiera wysokiej temp,
i tworzy się podciśnienie w zb wyrównaczym. Spod korka zaczyna walić gorąca para powietrza,
a po odkręceniu śruby od odpowietrznika mamy zagotowany czajnik - wali powietrze i trochę cieczy chłodzącej. Co dziwne po przejechaniu na ciepłym silniku kilkunastu km wąż który dochodzi do termostatu jest wciąż zimny. Blacha na silniku zaczyna tak strzelać jakby była rozgrzana, a zegar ani drgnie cały czas na środku.

We wtorek zawożę Ją do Krystiana do Kato, ale chce wiedzieć, co sądujecie ;)
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

k_k-ce pisze:We wtorek zawożę Ją do Krystiana do Kato, ale chce wiedzieć, co sądujecie ;)
Ja stawiam na uszkodzony termostat lub zatkana chłodnice syfem :wink:
Również nie wykluczałbym uszkodzenia łopatek pompy wodnej ale to chyba w ostateczności :smile:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
k_k-ce
Małopiszący
Posty: 20
Rejestracja: 2012-12-06, 00:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: k_k-ce »

termostat świeżo wymieniony. A jakie są objawy umarłej pompy?
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

k_k-ce pisze:termostat świeżo wymieniony. A jakie są objawy umarłej pompy?
Brak obiegu cieczy w układzie :smile:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
k_k-ce
Małopiszący
Posty: 20
Rejestracja: 2012-12-06, 00:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: k_k-ce »

A czy w przypadku braku obiegu cieczy w ukladzie nie grzalby sie silnik i nie wskazywal by na to zegar?
Awatar użytkownika
Ksawer
Maniak forumowy
Posty: 1608
Rejestracja: 2011-10-31, 23:33
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza /Gdańsk

Post autor: Ksawer »

k_k-ce pisze:A czy w przypadku braku obiegu cieczy w ukladzie nie grzalby sie silnik i nie wskazywal by na to zegar?
Wskazywał by i to bardzo szybko :wink:

Może być porządnie zapowietrzony i będą podobne objawy :???:
Obrazek
k_k-ce
Małopiszący
Posty: 20
Rejestracja: 2012-12-06, 00:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: k_k-ce »

A stoi grzecznie w miejscu.
Awatar użytkownika
Ksawer
Maniak forumowy
Posty: 1608
Rejestracja: 2011-10-31, 23:33
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza /Gdańsk

Post autor: Ksawer »

Spróbuj sam albo poproś kogoś by ci pomógł dobrze ją odpowietrzyć-od tego zacznij :wink: (a uwierz mi,nie łatwo się odpowietrza układ chłodzenia) :razz:
Obrazek
k_k-ce
Małopiszący
Posty: 20
Rejestracja: 2012-12-06, 00:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: k_k-ce »

jakieś inne sugestie?
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Tak jak ci kolega Ksawer napisał innych sugestii nie będzie od czegoś trzeba zacząć :)
ODPOWIEDZ