[E30] BMW E30 320i coupe

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
szupi
Małopiszący
Posty: 21
Rejestracja: 2013-04-11, 15:18
Lokalizacja: SJZ

[E30] BMW E30 320i coupe

Post autor: szupi »

Witam, tydzień temu zakupiłem BMW E30, mój problem polega na tym, że chciałem zamontować ostatni tłumik seryjny ( w tym momencie jest coś co wygląda a'la mugen - buczy tak, że się nie da jechać), ale okazało się, że jest przy całym układzie wydechowym straszna rzeźba, tłumik środkowy ma jedno wyjście, nie dwa, ogólnie rurki nie są dogięte, tylko wszystko spawane ;/ nie wiem, czy była to wersja z katem - jest to rocznik 89. Mam pytanie, jaki tłumik środkowy i rurki od kolektora będą mi potrzebne żeby całość do końca szła na dwóch rurkach ? Mam tłumik końcowy który ma 2 rurki dolotowe do niego. Proszę o pomoc i pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Układ wydechowy w E30 z silnikiem M20B20 Jest na podwójnej dwururce, najlepiej jak byś wrzucił fotkę od spodu.
szupi
Małopiszący
Posty: 21
Rejestracja: 2013-04-11, 15:18
Lokalizacja: SJZ

Post autor: szupi »

Witam, nie mam w tej chwili dostępu do kanału, zauważyłem tą "rzeźbe" po podniesieniu samochodu na lewarku. Jakie elementy muszę zastosować żeby uniknąć kata i rzeźbienia, tak, żeby poskładać całość na seryjnych elementach ? Czy tłumik środkowy ma być od wersji bez kata ? Ewentualnie czy środkowy założyć od 323 ? jakie rurki od kolektora ? pozdrawiam !
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Poszukaj coś z używki od E30 to stare ale solidne tłumiki często jeszcze można kupić całość w dobrej cenie. Nie widzę sensu abyś tamtą jak nazwałeś ,,rzeźbę" ratował bo i tak nic z tego nie będzie. Postaraj się znaleźć coś seryjnego jak nie będzie to będziemy myśleć dalej.
szupi
Małopiszący
Posty: 21
Rejestracja: 2013-04-11, 15:18
Lokalizacja: SJZ

Post autor: szupi »

Właśnie dosyć ciężko oryginał kupić. Dalej nie wiem, czym zastapić kata o ile był - teraz do środkowego tłumika idą same rurki. Czy mozna je zastąpić samymi rurami seryjnymi ? Z jakiej wersji je wziąć ? No i mam już kupiony końcowy http://allegro.pl/tlumik-bmw-3-e-30-2-0 ... 12074.html coś takiego, dlatego wolałbym już całość od nowa złożyć. Czy tłumik środkowy od 323 poprawi jakoś osiągi ? Bo oprócz tego, że teraz strasznie buczy tłumik, to w porównaniu do 325 kolegi, moja e30 ledwo jedzie :) podejrzewam że glównym sprawcą jest właśnie ten nieszczęsny układ wydechowy...
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Podaj mi numer VIN 7 ostatnich znaków to sprawdzę czy miałeś tam kata

Co do tłumika jest git tylko zakonserwuj go jeszcze farbą żaroodporną jak nie chcesz żeby po sezonie rdza go jadła.

Co to katalizatora nie jest konieczny porządny nowy środkowy wydech to zrekompensuje.
szupi
Małopiszący
Posty: 21
Rejestracja: 2013-04-11, 15:18
Lokalizacja: SJZ

Post autor: szupi »

Nr vin to AF01585, właśnie najbardziej zależy mi na odpowiedzi z jakiego modelu dać rury od kolektora do środkowego i czy środkowy od 323i to dobry pomysł ?
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Ok małymi krokami do przodu:)

Czy masz u siebie zamontowaną sondę lambda??
Jeżeli nie masz to jest wersja bez katalizatora
Mam rozumieć że ze środkowego tłumika wychodzi jedna rura??
Moje jeszcze jedno pytanie czy do środkowego tłumika wchodzą dwie rury, ponieważ wersja bez kata miała 2 rodzaje układów wydechowych.

Co do układu wydechowego masz na myśli układ E36 323 jak wiesz taki silnik w E30 nie występował. Poza tym jest różnica w konstrukcji więc będzie problem spasować tylny tłumik z E30 a przód z E36 musiał byś mieć całość jednego lub drugiego.
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

Podaj mi numer VIN 7 ostatnich znaków to sprawdzę czy miałeś tam kata
Soki pisze:
Czy masz u siebie zamontowaną sondę lambda??
Jeżeli nie masz to jest wersja bez katalizatora
Mam rozumieć że ze środkowego tłumika wychodzi jedna rura??
Moje jeszcze jedno pytanie czy do środkowego tłumika wchodzą dwie rury, ponieważ wersja bez kata miała 2 rodzaje układów wydechowych.

Co do układu wydechowego masz na myśli układ E36 323 jak wiesz taki silnik w E30 nie występował. Poza tym jest różnica w konstrukcji więc będzie problem spasować tylny tłumik z E30 a przód z E36 musiał byś mieć całość jednego lub drugiego.
Duzo wywnioskowales z tego VINu.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Mystic888 pisze:
Podaj mi numer VIN 7 ostatnich znaków to sprawdzę czy miałeś tam kata
Soki pisze:
Czy masz u siebie zamontowaną sondę lambda??
Jeżeli nie masz to jest wersja bez katalizatora
Mam rozumieć że ze środkowego tłumika wychodzi jedna rura??
Moje jeszcze jedno pytanie czy do środkowego tłumika wchodzą dwie rury, ponieważ wersja bez kata miała 2 rodzaje układów wydechowych.

Co do układu wydechowego masz na myśli układ E36 323 jak wiesz taki silnik w E30 nie występował. Poza tym jest różnica w konstrukcji więc będzie problem spasować tylny tłumik z E30 a przód z E36 musiał byś mieć całość jednego lub drugiego.
Duzo wywnioskowales z tego VINu.
Widzę że jesteś kolejną osobą która lubi sobie popisać na forum, a nie wnosi nic sensownego w życie innych. Takich tu nie potrzebujemy. I nie zaśmiecaj forum jak ciebie ktoś o zdanie nie pyta.
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

A Ty co wniosles do tematu?
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

Może tak by pomóc chłopakowi zamiast pisać pierdoły :wink:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

GERMAN pisze:Może tak by pomóc chłopakowi zamiast pisać pierdoły :wink:
No German masz rację :) Ale zawsze znajdzie się jakiś Mądrzejszy


Mały edit :wink:
Ostatnio zmieniony 2013-04-17, 20:47 przez Soki, łącznie zmieniany 1 raz.
szupi
Małopiszący
Posty: 21
Rejestracja: 2013-04-11, 15:18
Lokalizacja: SJZ

Post autor: szupi »

Z tego co ja wiem to były e30 323 - miały 150 KM :) mam lambde, od kolektora idą 2 rurki do środkowego, później wychodzi tylko jedna. Byłem wczoraj na szrocie i kupiłem tłumik końcowy (nie wiem z jakiego samochodu), założyłem go tylko po to, żeby przejść przegląd. Jest meeeega cicho teraz :). Nie zmienia jednak to faktu, że muszę zrobić cały układ od przodu do tyłu i interesuje mnie, od jakiego e30 wziąć rurki za kolektorem i czy tłumik środkowy od E30 323 będzie dobry ? Ma 2 rurki dolotowe i wylotowe :) Liczę na pomoc, ponieważ chcę to auto doprowadzić do stanu oryginalnego - jestem przeciwny agrotuningowi :) Tak aby kolejne e30 nie skończyło na szrocie, tylko cieszyło moje i Wasze oko na zlotach :) pozdro !
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Tak masz rację E30 było w dwóch konfiguracjach 323 o mocy 139 i 150km
Zatem jeżeli masz sondę masz opcje z katalizatorem ale pewnie już go tam nie ma ponieważ ktoś go wyciął, jeżeli masz duże parcie oraz kasę aby doprowadzić auto do oryginału możesz założyć katalizator z powrotem do auta lub zastąpić go tańszą imitacją. Decyzja należy do ciebie.

Masz już końcowy wydech i brakuje ci teraz środka od kolektora wydechowego. Zapytam jaki będzie koszt nowego, bo używki nie widzę nigdzie.

Link do końcowego tłumika:
http://allegro.pl/tlumik-bmw-e30-320-2- ... 86738.html

Link do środkowego tłumika
http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-bmw-e ... 81217.html
ODPOWIEDZ