[E46] Wskaźnik paliwa

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
sledzik
Małopiszący
Posty: 17
Rejestracja: 2015-12-13, 18:27
Lokalizacja: Świbie

[E46] Wskaźnik paliwa

Post autor: sledzik »

Witam. Mam nadzieję, że tym razem ktoś pomoże ;) Otóż jakiś czas temu (około 4 miesięcy temu) wymieniałem pompę paliwa (nie przelewało paliwa z baku do baku, wyczytałem gdzieś na forum, wymieniłem i ot zadziałało), jednak pojawił się problem ze wskazaniem poziomu paliwa. Tankuję do pełna, ponad 50L, pistolet odbija, płacę, przekręcam kluczyk, a tu wskazanie pół baku oO. No okej, dojeżdżam do domu, a tu paliwa na wskaźniku już ponad 3/4. Odpalam samochód dnia następnego, bak prawie, że pełny.. Dojeżdżam do pracy i znów pół. Po kilkudziesięciu kilometrach wskazuje w miarę okej, czasem przybywa paliwa po kilku kilometrach, czasem ubywa. Jednak dziś, po przejechaniu 250km od pełnego tankowania świeci już prawie rezerwa i ani drgnie w górę ani w dół. Dodam, iż przy teście zegarów wskazuje jakieś tam wartości dla obu baków (zgadza się ze stanem pokazanym na zegarze). Warto jeszcze dodać, że po wymianie pompy i odłączeniu akumulatora na dłuższy czas, wskazania były prawidłowe do następnego tankowania. Podobno to bolączka E46, aczkolwiek nigdzie na forum nie znalazłem tematu tak dopasowanego pode mnie. Jeśli ktoś miał problem podobny lub wie gdzie leży przyczyna i jak naprawić niech się ze mną tym podzieli. Z góry bardzo dziękuję oraz pozdrawiam.
Glodek
Maniak forumowy
Posty: 1794
Rejestracja: 2009-11-24, 20:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Glodek »

Jak masz miernik ,to możesz sprawdzić ścieżki elektryczne po których przesuwają sie pływaki ,może jest jakies mikro przetarcie,
Ja tam miałem tyle że w e36
Tankowałem do pełna wystarczyło że przejechałem sie kawałek ,pływak sie ruszał w baku i akurat trafił na przetartą ścieżkę i komp pokazywał rezerwę ,zablokowałem go po niżej przetartej ścieżki by zaobserwować efekty ,okazało się wszystko oki
Obrazek
Awatar użytkownika
marzok
Zaawansowany forumowicz
Posty: 137
Rejestracja: 2014-04-27, 13:52
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: marzok »

Zalecam zdemontowac pompke z baku, zobaczyc w jakim stanie jest potencjometr i czy przesuwa sie w pelnym zakresie. Jesli zalozyles nowy zamiennik, cos daleko nazwa od takich firm jak Pierburg Bosch itd.... to se to wymien na uzywany pierburg/bosch :).
CHIPTUNING HAMOWNIA PODWOZIOWA BOSCH 698463776

https://www.facebook.com/gorillaelectronics/
sledzik
Małopiszący
Posty: 17
Rejestracja: 2015-12-13, 18:27
Lokalizacja: Świbie

Post autor: sledzik »

No właśnie od razu po wymianie wskazywał dobrze ten z pompką, a na teście zegarów ten z drugiego baku bez pompki wskazywał 000. A z miernikiem raczej u mnie ciężko ;P przez weekend postaram się to zdemontować i zobaczyć te ścieżki tak jak mówisz. Jakieś jeszcze pomysły na co popatrzeć po demontażu?
ODPOWIEDZ