[E36] Brak mocy E36 325

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Shamanek
Małopiszący
Posty: 23
Rejestracja: 2016-11-30, 00:39
Lokalizacja: Btm

[E36] Brak mocy E36 325

Post autor: Shamanek »

Witam :)

Generalnie borykam się z problemem braku mocy w swojej bawarce silnik to m50b25. Jest to sedan rocznik 91. Jak na swoją moc jest dosyć mułowaty, czasami przerywa/szarpie przy dodawaniu gazu, delikatnie faluje ( jednak nie na tyle aby różnice było widać na obrotomierzu jednak czasami czuć jak zatrzęsnie buda), reaguje z opóźnieniem na pedał gazu ( jednak tutaj moje podejrzenia padają w okolice czujnika przepustnicy ponieważ zauważyłem że przewód czujnika jest już trochę "wymęczony" i któraś blaszka ledwo ledwo styka więc może ma to też jakiś na to wpływ). W najbliższym czasie będę sprawdzał ciśnienie paliwa ( może regulator ciśnienia paliwa odmówił posłuszeństwa przez co mam małe problemy z odpalaniem na ciepłym silniku jak również z szarpaniem/przerywaniem przy dodawaniu gazu ).

:569: Wszelkie porady/rady/pomoc/wskazówki (cokolwiek) co pomogłoby nakierować mnie na odzyskanie mocy w bawarce mile widziane a nawet wymagane :grin:

Z góry dziękuję za zaangażowanie i wpisy :wink:
Kamil35
Zaawansowany forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2012-02-01, 18:45
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kamil35 »

Podmień przepływke choć z tym może być problem bo mało ich jest do b25 bez vanosa(na boschu)
albo ją odepnij i zobacz czy będzie róznica.

Druga sprawa to sonda,też możesz odpiąć i porównać prace

Miałem podobne objawy,kupiłem przepływke a winowajcą była sonda

w m50 można ją wypiąć do czasu zakupu nowej,spalanie nie wzrośnie
Shamanek
Małopiszący
Posty: 23
Rejestracja: 2016-11-30, 00:39
Lokalizacja: Btm

Post autor: Shamanek »

Przeplywke juz odpinalem ale nie bylo różnicy w pracy silnika z wpieta i odpiętą chodzilo tak samo. Sonda ? Sonda wyszła by na kompie o ile sie nie mylę ale sprawdzę na wszelki wypadek. Ostatnio mialem problem z czujnikiem walu korbowego . Zaraz po wymianie błąd byl dalej. Tylko nie wiem czy trzeba go wykasować przez komputer czy zniknie sam. Jak to jest ?
Shamanek
Małopiszący
Posty: 23
Rejestracja: 2016-11-30, 00:39
Lokalizacja: Btm

Post autor: Shamanek »

Wgl jak działa pompa paliwa w m50? powinna pompować juz po zaplonie czy dopiero przy rozruchu ? Bo w m52 pompuje przy zaplonie z tego co wiem
Kamil35
Zaawansowany forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2012-02-01, 18:45
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kamil35 »

Błęd czujnika po wymianie na nowy sam sie skasuje

Sonda może ci wyjśc na kompie ale nie musi,może byc spalona grzałka i wtedy cięzko trafić ze sprawdzeniem

Pompa działa po zapłonie,ją też sprawdz miałem sytuacje że pompowała z przerwami
Nagrałem filmik: https://www.youtube.com/watch?v=XAW6bQ_EKVI

Ps:Czym podłączysz m50 pod kompa ,masz disa czy coś innego?
Pytam bo inpa nie ogarnia m50
Shamanek
Małopiszący
Posty: 23
Rejestracja: 2016-11-30, 00:39
Lokalizacja: Btm

Post autor: Shamanek »

Pytam o pompę bo jest różnica w budowie miedzy m50 a m52. Wiem że w m52 otwór przelewowy jest zaślepiony i nacięty czyli jakaś różnica jest.Jezeli sie nie mylę to m50 to bosh czyli może różnić się działaniem. Ale nie jestem pewny na 100%. Słyszałem ze m50 pompuje przy rozruchu. A przy m52 bo mialem okazje podmienić to pompowala już przy zapłonie.

Mam pb+lpg.

Kolega podlaczal programem z Delphi jezeli dobrze pamiętam Nie znam się w tych programach także sry za ew.blad.
Shamanek
Małopiszący
Posty: 23
Rejestracja: 2016-11-30, 00:39
Lokalizacja: Btm

Post autor: Shamanek »

Przy podlaczeniu wykazalo tylko czujnik walu ( który juz wymieniłem ) oraz falowanie bo obroty byly niestabilne. To bylo wszystko co udalo się ustalić. Program byl firmy Delphi.

Jednak nie znam się na tych programach wiec nie wiem na ile one są wiarygodne itp.
Kamil35
Zaawansowany forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2012-02-01, 18:45
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kamil35 »

Program jak najbardziej ok,spróbuj z pompą,ewentualnie możesz mieć gdzieś przebicie na fajkach z cewek,
m50 nie jest skomplikowane a jak jeszcze masz możliwość podpięcia to pół sukcesu
Shamanek
Małopiszący
Posty: 23
Rejestracja: 2016-11-30, 00:39
Lokalizacja: Btm

Post autor: Shamanek »

Fajki wymienialem :D Sprawdzę te ciśnienie paliwa, później ta sondę i zobaczymy. Jeszcze zauważyłem ze czujnik walka rozrządu chyba nie jest taki jak powinien byc znaczy sie może nie jest oryginalny w ten sposób( na pewno byl wymieniany) . Może też to ma jakiś wpływ na prace.
Shamanek
Małopiszący
Posty: 23
Rejestracja: 2016-11-30, 00:39
Lokalizacja: Btm

Post autor: Shamanek »

Cos podziałam i zobaczymy co z tego wyjdzie, przynajmniej są jakies punkty zaczepne :)
Shamanek
Małopiszący
Posty: 23
Rejestracja: 2016-11-30, 00:39
Lokalizacja: Btm

Post autor: Shamanek »

heloł,

Tak wiec od tamtego czasu w beemce wymieniony został akuś, termostat oraz czujnik wałka rozrzadu. Dynamika auta nieco się poprawila na benzynie oczywiscie lepiej reaguje ale mysle ze to też może być kwestia jakies regulacji czy cos. W najbliższym czasie zabiore sie za przepustnice ( czyszczenie ) moze pomoze na delikatne falowanie oraz szarpniecia które niekiedy występują przy dodawaniu gazu.

Tak wiec jak kamil mówil metoda prob i błedów :)
NataliaNati
Małopiszący
Posty: 14
Rejestracja: 2016-12-30, 08:47
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: NataliaNati »

Witam
Mam podobny problem mechanik który zajmuje się BMW myśli że może to być sterownik, we wtorek ma go podmienić. Na komputerze wyskakuje przepływka, ale już 2 osoby stwierdziły, że nie miałaby aż takiego muła. Na wolnych spadają obroty ale nie gaśnie, jest tak w okolicach 500 obrotów, na postoju wkręca się normalnie na obroty, a podczas jazdy tylko do 2800. Pod górkę to wgl się nie rozpędza, z górki jest lepiej. To samo na benzynie i na gazie.
Stało się to po wyciągnięciu kolektora dolotowego, wymieniłam już czujnik położenia wału bo akurat wyskoczył błąd (osłony kabli się posypały).
Macie jakieś inne pomysły? Inne błędy oprócz przepływki nie wyskakują.
M52B20

Jednak nie ma sterownika na podmiankę ;/ jakieś pomysły? Czy można jakoś sprawdzić ten sterownik bez podmieniania go? Nie uśmiecha mi się znowu wydawać kasy na coś co nie koniecznie pomoże...
Wraz ze wzrostem mocy wzrasta odpowiedzialność
Shamanek
Małopiszący
Posty: 23
Rejestracja: 2016-11-30, 00:39
Lokalizacja: Btm

Post autor: Shamanek »

Ale w sensie problemy zaczeły się po wyciagnieciu kolektora czy przed wyciagnieciem było ok czy tez wystepowaly te same objawy ?
Shamanek
Małopiszący
Posty: 23
Rejestracja: 2016-11-30, 00:39
Lokalizacja: Btm

Post autor: Shamanek »

Witam po dłuższej nieobecności :)

Ostatnio ponownie szukałem przyczyn "braku mocy" tak to nazwijmy, odpiąłem przepływkę auto przygasło na moment ale po chwili wróciło na normalne obroty. Nie było żadnych skoków/wahań obrotów co bardzo mnie zdziwiło :zdziwko: Teraz pytanie czy po odpięciu przepływki nie powinno falować ? Wkońcu komp traci odczyt z czujnika i bazuje na średnich wskazaniach jakie zdarzył do tej pory zakodować. Dodam jeszcze żę jakiś czas temu znalazłem pewien sposó na test przepływki. Mianowicie przy 60km/h wbić 4 bieg i wcisnąć gaz do dechy i obserwować wskazówkę ekonomizera, jeżeli wskazówka przejdzie 30l to znaczy że przepływka jest OK. Jednak nie wiem na ile taki test jest wiarygodny i czy się faktycznie sprawdza. Z braku laku zrobilem sobie teścik i moje wkazanie wynosiły 24-22l więc teoretycznie potwierdzałby to że coś z tym przepływomierzem jest nie tak. Jutro albo przy najbliższej okazji trzeba bedzię zobaczyc wskaznia z livedata może wtedy coś bardziej się rozjaśni.

Oczywiście jak ktoś ma jeszcze jakiś sprawdzony sposób na to jak można sprawdzic przepływke to prosze podzielić się tutaj wiedzą :roll:

Chciałem się zapytać Kamil35 o pompe paliwa. Rozumiem że wymianie podlega tylko sam wkład tak ? tak jak po tym linkiem co podesłałeś ? W miniony weekend zrobiłem sobie sprawdzenie pompy, spiołem na krótko przekażnik pompy i podłączyłem wtyczke na 30s, przepompowała niecałą butelke 1. 5l czyli jest okej. Z tego co widziałem w "Sam naprawiam" powino być 1dm³.

No i co do sondy jeszcze nie sprawdzałem. także jak nadarzy się okazja to to zrobię. Powoli pole mi się zawęża i może dojde wkońcu przyczyne tego "muła"
Shamanek
Małopiszący
Posty: 23
Rejestracja: 2016-11-30, 00:39
Lokalizacja: Btm

Post autor: Shamanek »

podłączyłem disa ale nic nie pokazało 0 błędów a brak mocy dalej :( masakra, teraz to moge zgadywać co jest nie tak ...
ODPOWIEDZ