Egr a przepustnica bmw e61 530d
Egr a przepustnica bmw e61 530d
Witam od wyrzucenia klapek z kolektora i zaślepienie go i wyczyszczenie egr zaczął mi wyskakiwać błąd z przepustnicy za mala recyrkulacji spalin co sie okazało jak zrzuciłem rurę z ic to klapka z przepustnicy nie zamyka sie i cały czas jest otwarta. Czy egr tez będzie zepsuty? Czy przepustnica ma całkiem inny obieg chodzenia? Nie jest uzależniona od egr? Ze jak egr sie otwiera to wtedy przepustnica tez? Jestem laikiem przez to takie głupie pytania. Czy jak wymienię sama przepustnice to wystarczy. Albo jak mogę spr czy egr chodzi bo nie wiem jak spr czy ten grzybek sie rusza. Jak miałem go wyciągnięty to fajnie chodził.
Więc tak,
Silniki ZS (zapłon samoczynny) nie posiadają przepustnicy. To co twoim zdaniem jest przepustnica, w rzeczywistości jest klapą gaszącą. Na włączonym zapłonie klapa ma być otwarta , w momencie gaszenia auta klapa zamyka się i mamy łagodny gaszenie autka.
EGR po odpaleniu auta na wolnych obrotach jest otwarty natomiast jak dodasz gazu do oporu na biegu jałowym zamyka się całkowicie - tak pracuje sprawny egr.
Jeśli masz błąd z przpływu spalin, czysciles egr masz szczelne układy podciśnienia to możesz sprobowac podmienic jeszcze elektrozawór od sterowania egr skasowac blad moze usterka zniknie. Jeesli to nie pomoże zostaje Ci zakup nowego EGR, albo wizyta u mnie i wyłączenie softowe tego podzespołu.
Silniki ZS (zapłon samoczynny) nie posiadają przepustnicy. To co twoim zdaniem jest przepustnica, w rzeczywistości jest klapą gaszącą. Na włączonym zapłonie klapa ma być otwarta , w momencie gaszenia auta klapa zamyka się i mamy łagodny gaszenie autka.
EGR po odpaleniu auta na wolnych obrotach jest otwarty natomiast jak dodasz gazu do oporu na biegu jałowym zamyka się całkowicie - tak pracuje sprawny egr.
Jeśli masz błąd z przpływu spalin, czysciles egr masz szczelne układy podciśnienia to możesz sprobowac podmienic jeszcze elektrozawór od sterowania egr skasowac blad moze usterka zniknie. Jeesli to nie pomoże zostaje Ci zakup nowego EGR, albo wizyta u mnie i wyłączenie softowe tego podzespołu.
No właśnie dowiedziałem sie ze sprawa bardziej idzie od egr ze nie domyka sie, ale przepustnica jak gaszę silnik tez sie nie zamyka, cl do elektrozaworów znalazłem tylko od egr i wyczyściłem go benzyna a od turbo miał być żywej str , ale nie dostrzegam go. Co do zaślepienia zastanawiałem sie nad tym podobno auto mocniejsze będzie, ale jak to wyglada z konsekwencjach zaślepienia egr?