[E36] Tuleje wahacza tył wymiana problem.

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Tomi325
Zaawansowany forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2008-06-24, 06:57
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

[E36] Tuleje wahacza tył wymiana problem.

Post autor: Tomi325 »

A więc oddałem moje bmw do mechanika na wymianę tulei była wybita tuleja nr 4 znajdująca się w siedzeniu 17.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30

Kazałem wymienić oczywiście też tuleje 3 i 2.

Koleś wszystko powymieniał i co powiedział że potrzebuje nowy wahacz bo tuleja 7 wyjechała z wahacza podczas jazdy próbnej bo dziura w wahaczu jest zużyta jak to określił wybita. Co niby miało ją wybić?? jak tulejka jest gumowo aluminiowa a wahacz stalowy?? Byłem na kanale i widziałem że fakt są nowe części i że faktycznie ta tuleja wyjechała z wahacza. Co jest grane czy koleś mi ściemnia czy faktycznie ma racje??? Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem?? Robił mi też drugą stronę profilaktycznie i ta jest wszytko ok zrobione...


A więc dziś będe się starał rozwiązać problem Krzysiek mi podpowiedział że to wina tuleji i że najlepsze są z febiego. Więc dziś kupie tuleje i zabiore się za to.
niski7

Post autor: niski7 »

wiesz, moze byc tak ze w skutek wielokrotengo wymieniania i wybijania tych tulei otwor na nia jest juz minimalnie wiekszy niz nominal i wprasowana tuleja po prostu nie siedzi na ciasna na swoim miejscu. Jezeli faktycznie tak jest to chyba trzeba wymienic caly wachacz, choc widzialem agentow ktorzy obspawywali tuleje :P
Tomi325
Zaawansowany forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2008-06-24, 06:57
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Tomi325 »

Temat wyjaśniony a więc o ob spawaniu też myślałem ale tuleja jest aluminiowa więc wkleiłem ją na kleju 2-składnikowym. Wchodziła ciasno ale nie za ciasno więc zastosowałem pewnik w postaci kleju. Poprzednia tuleja była wadliwa i zbyt luźno wchodziła...
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

Tuleja Febi wchodzi na ciasno. Na poczatku kupilem jakas podrobke i byla lipa. Tuleja tez mi wyjechala. Kupilem Febi i bylo ok. Bez klejenia. Ta tuleja jest na ciasno wiec nie moze sie wyrobic bo ona sie nie rusza. A jesli na wahaczu byla tulej z kolnierzem to znaczy ze byla jeszcze oryginalna od nowosci.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Tomi325
Zaawansowany forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2008-06-24, 06:57
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Tomi325 »

Miałem z kołnierzem i założyłem z kołnierzem. Co do wchodzenia na ciasno to wchodziła ciasno i bez kleju ale wolałem ją przykleić. Wkładałem ją przy pomocy dużego imadła
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

jak wybijalem moje tuleje to tez byly na jakims kleju
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
ODPOWIEDZ