[E36] Olej do wspomagania

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
jointano

[E36] Olej do wspomagania

Post autor: jointano »

Cześć, chciałem sobie dolać płynu AFT do wspomagania kierowniczego tylko ze mam mały problem. Otóż powinienem dolać olej Dextron lub Dextron II, które są koloru czerwonego, natomiast sprawdziłem kolor płynu obecnie nalanego i jest on brązowy.
I teraz się zastanawiam czy jest to czerwony brudny czy faktycznie brązowy, nie chciałbym dolewać gdy pewności nie mam. Prosiłbym o krótkie info, bo sam jeszcze nie dolewałem płynu.

BMW E36 318i
Ostatnio zmieniony 2008-06-17, 12:53 przez jointano, łącznie zmieniany 1 raz.
przemek

Post autor: przemek »

według mnie to jest brudny i dlatego jest brązowy jak ja wymieniałem to stary płyn był czarny :cry: spuść stary płyn i zalej nowym
jointano

Post autor: jointano »

Hm czyli nie dolewać tylko wymienić? W książce serwisowej, którą mam nie pisze jak się wymienia, ale pójdę do auta i obadam sytuację.
Ficek

Post autor: Ficek »

no tez obstawiałbym ze to jest brudny płyn a wie ktos moze jak sie odpowietrza pompe wspomagania ?? bo wiadomo chyba ze przy wymianie trzeba to odpowietrzyc :mrgreen:
jointano

Post autor: jointano »

Wlewasz do odpowiedniego poziomu na załączonym silniku, robisz kilka pełnych skrętów kierownicą w prawo i lewo (teraz się odpowietrza) no i tyle. Po zgaszeniu silnika poziom płynu może się podnieś o jakieś 5 mm. Zakręcasz wlew i już :D
Ficek

Post autor: Ficek »

w sumiemie zadna filozofia :) ale jak ktos niewie to by nigdy sie niedomylił :D
Darkshine

Post autor: Darkshine »

A jak się spuszcza ten płyn :?:
Załączniki
BMW.JPG
BMW.JPG (32.17 KiB) Przejrzano 41 razy
jointano

Post autor: jointano »

Wczoraj oglądałem ów zbiorniczek z płynem do wspomagania, zaraz pod nim jest gumowy wężyk, który można odczepić, tak więc spuszczenie płynu ze zbiorniczka polega na wypięciu wężyka, natomiast zastanawiam się jak wylać płyn z pozostałej części układu, bo nie wiem czy przez ten wężyk wszystko wycieknie. W każdym razie ja na pewno tak zrobię, więc się podzielę jak mi poszło :)
Darkshine

Post autor: Darkshine »

Ja myslę że trzeba będzie przepłukać cały układ wsp, kręcąc kierownicą i dolewając płynu
Załączniki
BMW.JPG
BMW.JPG (32.17 KiB) Przejrzano 30 razy
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

odkrec wezyk od pompy wspomagania i pokrec kierownica na sucho zeby wylecialo jak najwiecej. Potem zalej nowym.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Armageddon

Post autor: Armageddon »

Dobra chłopaki wszystko super... Ale powiedzcie mi jak spuscic calosc? Bo ja dolalem (czerwonego) Hipolu typu ATF tak jak doradzil mi Pablo, a powinien być DEXRON III i sie zwazyl mi plyn... Lub jakis talent wczesniej wymienial plyn na jakies inne gowno... Przynajmniej tak sadze, bo jak odkrecam zbiorniczek to w zbiorniczku jest tak jakby piana na gorze i jest strasznie gesty... Teraz pompa chodzi mi jak stare pudlo... Meczy sie tak jakbym mial mocno skrecone kola... Czasami przepcha ten syf co tam sie zrobil i dziala normalnie, ale jak wpadnie znowu jakis syf to znow jeczy... Dlatego musze WSZYSTKO spuscic z calego ukladu i wlac jakas plukanke... Przeplukac uklad i znow spuscic i dopiero wtedy wlac normalnego plynu DEXRON III taki jak zaleca BMW. Ewentualnie byc moze jest inny powod takiego zachowania pompy? Mam nadzieje, ze to nie pompa na zajechaniu?
ODPOWIEDZ