[E39] Pocący sie silnik w moim TDSie :/

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
Majk
Zaawansowany forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2009-07-13, 15:15
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój/Gołkowice City

[E39] Pocący sie silnik w moim TDSie :/

Post autor: Majk »

Drodzy państwo od kilku dni mam problem z pocącym się silnikiem w mojej buni :/ Pewnego razu otwarłem maskę i moim oczom ukazały się plamy oleju. Powycierałem wszystko sprawdziłem stan oleju, przy okazji stan płynu chłodzącego. I niby wszystko jest ok. Brak oleju w płynie i odwrotnie stan oleju w normie. Dzisiaj sprawdziłem wszystko jeszcze raz wyciek pojawił się tylko w jednym miejscu. i tutaj moje pytanie czy to objaw walniętej uszczelki pod głowicą czy może czegoś poważniejszego. Słyszałem o sławetnych problemach z głowicami w TDSach ale jakby było coś mocno nie tak to były by chyba jakieś inne objawy. Jaką stawiacie diagnozę ?
"Pod maską nic nie musi do siebie pasować kolorystycznie nie jeżdżę z nią otwartą. Było by to co najmniej nie praktyczne ;) "
Artur330d

Post autor: Artur330d »

Zrób fotki i wrzuć, łatwiej będzie ocenić.
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

napisz skąd się poci
Awatar użytkownika
Majk
Zaawansowany forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2009-07-13, 15:15
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój/Gołkowice City

Post autor: Majk »

w miejscu zaznaczonym na czerwono na tej "tarce" jest zawsze mokro najwięcej na rogu od strony wentylatora no i mniej więcej na takiej samej wysokości z drugiej strony (zdjęcie z neta - poglądowe)
Obrazek
"Pod maską nic nie musi do siebie pasować kolorystycznie nie jeżdżę z nią otwartą. Było by to co najmniej nie praktyczne ;) "
Artur330d

Post autor: Artur330d »

Może być to wyciek z uszczelki pod głowicą, tak jak wiesz TDSy tak "lubią" robić wtedy gdy jeździsz na niedogrzanym silniku(ale to każdy diesel akurat) i ogólnie TDS nie lubi podciągania go pod czerwoną kreskę obrotów. Drugą sprawą może być niegrożny przewaznie wyciek z rozrządu.
Awatar użytkownika
Majk
Zaawansowany forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2009-07-13, 15:15
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój/Gołkowice City

Post autor: Majk »

Pod czerwone to mi się go jeszcze nigdy nie udało podciągnąć mam tylko nadzieje ze to tylko uszczelka a nie głowica :/
"Pod maską nic nie musi do siebie pasować kolorystycznie nie jeżdżę z nią otwartą. Było by to co najmniej nie praktyczne ;) "
Awatar użytkownika
Marcin
Site Admin
Posty: 4165
Rejestracja: 2007-09-30, 11:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Marcin »

Osad oleju na "parapecie" to najczęściej uszczelka spod pokrywy zaworów.
Nie ma co panikować...
Wyczyść dobrze, przejedź ponad setkę, albo dwie.
Zobacz, w którym miejscu cieknie, i wtedy diagnozuj ;)
90% pokrywa.
Obrazek

A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

zgodze się z marcinem.. na glowice i uszczelke troche zbyt wysoko ten wyciek :) pierw pokr zawrów pozdr
virus

Post autor: virus »

kolego zrzuć filter, i bedziesz widział ze leje Ci z pokrywy zaworów
ODPOWIEDZ