[E34] 2.5 TD pompka paliwa

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
Majk
Zaawansowany forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2009-07-13, 15:15
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój/Gołkowice City

Post autor: Majk »

Ja bym na twoim miejscu podjechał do pompiarza tego który ci to robił żeby sprawdził co jest nie tak. Może pompa jest uszczelniona ale zaczyna się coś niedobrego w niej dziać np. poszła jakaś sekcja. Gość z tym robił to będzie wiedział co ustawić bądź sprawdzić. Ja bym się z tym sam nie bawił. Takie moje zdanie ;)
"Pod maską nic nie musi do siebie pasować kolorystycznie nie jeżdżę z nią otwartą. Było by to co najmniej nie praktyczne ;) "
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Czytam jeszcze raz dokładnie Twojego pierwszego posta i piszesz że grzejesz 4X świece żarowe, sugeruje to że masz już magiczne urządzonko z allegro, które ułatwia rozruch gdy tłoko-rozdzielacz (głowiczka) pompy jest już na wykończeniu i nie daje wystarczającego ciśnienia na start. Sprawdź jeszcze czy z pod głowiczki tzn ten element z tyłu pompy co przychodzą do niego metalowe przewody do wtrysków, nie leje się przypadkiem ropa. W e34 pompka która jest w baku włącza się tylko w dwóch przypadkach: I bak napełniony w ~ 50% podaje ciśnienie tylko przy odpaleniu potem się wyłącza, II jeśli zbliża się rezerwa, bądź już jest to pompka będzie pracować cały czas. Ciśnienie pracy pompki to 0,2 b. więc po zdjęciu wężyka mocno nie będzie lecieć. Dobra ale się rozpisałem mam nadzieje że wszystko napisałem zrozumiale jak coś to pytaj TDS'a mam od ponad roku i już go trochę poznałem :)
STOLAR
Małopiszący
Posty: 52
Rejestracja: 2011-10-02, 16:40
Lokalizacja: Rybnik

E34 2.5TD

Post autor: STOLAR »

troche zle sie wyslowilem to ze grzeje 4x swiece nie chodzilo mi o samo grzanie tylko wydawalo mi sie ze przekrecajac 4x zaplon nabijam pompka wiecej paliwa do ukladu i wtedy odpala w cieple dni teraz ta temp spadla i problem powrocil i nie mam zadnego urzadzonka z allegro :) jedynie co mam dodane to zawory powrotne na wezach paliwowych zeby paliwo sie nie cofalo zas ostatnie dwa dni to jakas porazka auto dluzej stoi i odpalenie jest tak wkur......e a wiec przekrecam zaplon dwa razy dla pewnosci odpali pochodzi 2 sek gasnie i znow powtarzam to 10 razy az wkoncu zaskoczy wejdzie na obroty i pociagnie paliwa mam mniej niz 20 l w baku i (zaczelo sie tak robic) zazwyczaj mam full bak moze to tez jakis powod
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Jak masz pełny bak to nie ma takiego problemu tak? Może być nieszczelność w wężyku przy samej pompce albo przy obudowie pompy. Rozbierz to i sprawdź nie ma dużo roboty, 7 śrubek potem taka duża nakrętka, odpinasz wtyczkę i dwa przewody paliwowe, potem wyciągasz delikatnie do góry sam pływak, wkładasz rękę do zbiornika musisz wymacać pompę naciskasz takie dwa skrzydełka i całość wyciągasz do góry 10 min roboty i masz wszystko ładnie na wierzchu, możesz wydmuchać sitko i sprawdzić pompę czy działa. Wymieniałeś może filtr paliwa? Ja miałem takie problemy z gaśnięciem auta jak zapchał mi się nowy filtr paliwa. Znaczy auto odpalało chodziło około 1-2 min i gasło potem ciężko było je odpalić.
ODPOWIEDZ