e36 2,8 nie dogrzewa sie...spada temp...

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

Patryk85 pisze:podobno odkrecam duzy korek i maly i leje wode az przestana babelki leciec z malego i tyle
Musisz jeszcze pamiętać żeby ogrzewanie odkręcić na max i zagrzać autko porządnie :wink:
Ostatnio zmieniony 2013-02-06, 20:59 przez GERMAN, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
Patryk85
Zaawansowany forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 2012-07-04, 07:03
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Patryk85 »

GERMAN pisze:
Patryk85 pisze:podobno odkrecam duzy korek i maly i leje wode az przestana babelki leciec z malego i tyle
Musisz jeszcze pamiętać żeby ogrzewanie odkręcić na max i zagrzać autko porządnie :wink:
ale podobno na wylaczonym silniku to mam robic
Awatar użytkownika
Ksawer
Maniak forumowy
Posty: 1608
Rejestracja: 2011-10-31, 23:33
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza /Gdańsk

Post autor: Ksawer »

MIRAS pisze:PAMIĘTAJ O DOKŁADNYM ODPOWIETRZENIU UKŁADU A NIE JEST TO ŁATWE LEKKIE I PRZYJEMNE BO SILNIKI M50/M52 DOSYĆ TRUDNO ODDAJĄ POWIETRZE .
x2 powodzenia :wink:
Obrazek
Patryk85
Zaawansowany forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 2012-07-04, 07:03
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Patryk85 »

x2 powodzenia :wink:[/quote]

nie powodzenia tylko jak najlepiej odpowietrzyc??
MIRAS
Maniak forumowy
Posty: 1413
Rejestracja: 2008-01-22, 17:11
Lokalizacja: RYBNIK

Post autor: MIRAS »

metoda jest taka ustawiasz auto przednimi kołami wyżej niż tył można na lewarku lub jakiejś górce odkręcasz odpowietrznik i korek wlewu płynu i lejesz powoli do pełna i czekasz aż przetanie bulkać powietrze natępnie odapalasz silnik na włączonym ogrzewaniu na max i czekasz aż połknie płyn uzupełniając do stanu i jak przestanie z odpowietrznika uciekać powietrze dokręcasz odpowietrznik i dalej czekasz aż silnik sie zagrzeje .jak ogrzewanie ruszy to ok jak nie to daj mu odpocząć z uniesionym przodem z godzinkę i znowu odpowietrzamy układ aż ustapi CAŁY CZAS KONTROLUJEMY TEMPERATURĘ SILNIKA.
Awatar użytkownika
Ksawer
Maniak forumowy
Posty: 1608
Rejestracja: 2011-10-31, 23:33
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza /Gdańsk

Post autor: Ksawer »

W swoim poście napisałeś tak jak by to było bardzo proste dlatego ci napisałem powodzenia... :wink: Kolega MIRAS bardzo ładnie i bardzo prosto ci to opisał jak to zrobić po fachowemu :bmw:
Obrazek
Patryk85
Zaawansowany forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 2012-07-04, 07:03
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Patryk85 »

Ksawer pisze:W swoim poście napisałeś tak jak by to było bardzo proste dlatego ci napisałem powodzenia... :wink: Kolega MIRAS bardzo ładnie i bardzo prosto ci to opisał jak to zrobić po fachowemu :bmw:

Termostat wymieniony,nowy plyn,czujnik poziomu i odpowietrzony dziala az milo dzieki chlopaki za pomoc :bmw: :bmw:
Awatar użytkownika
Ksawer
Maniak forumowy
Posty: 1608
Rejestracja: 2011-10-31, 23:33
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza /Gdańsk

Post autor: Ksawer »

Miło coś takiego przeczytać :grin: Fajnie że usterka usunięta i wszystko działa jak powinno. :br: Dbaj o nią i niech ci służy bez awaryjnie :bmw:
Obrazek
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

Miło słyszeć pozytywne zakończenie Dzięki pozdro :bmw:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
Patryk85
Zaawansowany forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 2012-07-04, 07:03
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Patryk85 »

Ksawer pisze:Miło coś takiego przeczytać :grin: Fajnie że usterka usunięta i wszystko działa jak powinno. :br: Dbaj o nią i niech ci służy bez awaryjnie :bmw:
No wczoraj wlalem nowy olej Liqui moly mos2 10w40:) a najpierw caly silnik przeplykalem zwyklym 10w40:)
Stuki2
Małopiszący
Posty: 54
Rejestracja: 2013-11-14, 15:00
Lokalizacja: Sumina

Post autor: Stuki2 »

Odświeżam temat.
E36 M52B20 grzeje się dużo wolniej. O ile jeszcze rok temu w zimie starczyło przejechać jakieś 4-5 km, to teraz trzeba 2x więcej a wskaźnik temperatury zatrzymuje się ze 2mm przed pionową kreską. Dopiero przy dynamicznej jeździe albo autostradzie dochodzi do pionu. Ogrzewanie kiedyś też działało lepiej. Strzelam że to termostat i mam zamiar jutro coś kupić, ale widzę że na realoem są podane 2:
88CEL 11537511580
92CEL 11537511083

Jest między nimi jakaś różnica czy oba będą pasowały? Wymienić jeszcze coś przy okazji (nie licząc płynu bo to wiadomo)?
Obrazek
dareke36
Zaawansowany forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 2013-01-15, 20:24
Lokalizacja: Rydy

Post autor: dareke36 »

przy alu bloku zaleca się 92*, żeliwo Vanos 88* a NV 80*
[url=http://-lines.ru/][img]http://-lines.ru/rez/ab239316.gif[/img][/url]
Stuki2
Małopiszący
Posty: 54
Rejestracja: 2013-11-14, 15:00
Lokalizacja: Sumina

Post autor: Stuki2 »

Wymieniłem dzisiaj ten termostat i okazało się że siedział tam jeszcze oryginalny wahler z 95r 88*C, więc mam nadzieję że nie będzie problemów (ja wsadziłem 92*C). Wlazło koło 9 - 9,5l wody, a miało wejść jakiś 10,5 więc nie wiem czy wszystko wylałem. Wiecie z doświadczenia ile tam dokładnie wchodzi? A co do tej wody, mam nadzieję że do poniedziałku nie zamarznie bo mam zamiar wtedy zrobić płukankę :shock:.
Obrazek
dareke36
Zaawansowany forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 2013-01-15, 20:24
Lokalizacja: Rydy

Post autor: dareke36 »

Ciężko zlać wszystko, kole 2l zostaje w nagrzewnicy
[url=http://-lines.ru/][img]http://-lines.ru/rez/ab239316.gif[/img][/url]
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

woda w ukladzie chlodzenia z termostatem na 92 stopnie...no gratuluje pomyslu

dolej tam chociaz jakiegos koncentratu do plynu chlodniczego bo jak zamarznie to porozrywa Ci weze

radze tez nie jezdzic z woda jako plyn chlodniczy
...tak znowu sie czepiam...
ODPOWIEDZ