[E36] Strumienica.
Darex mylisz sie, w e32 i e34 z silnikami m30 gdy nie bylo kata, byl w jego miejscu tłumik przedni. Co do metalicznego dzwieku tez sie mylicie, taki dzwiek powstaje jak ktos wybebeszy kata w srodku i wspawa sama puszke. Jesli wspawa sie zwykle rurki o odpowiedniej srednicy nie ma zadnych skutkow ubocznych (no poza srodowiskiem ofkors). Po wywaleniu kata nie moze byc glosniej, bo katalizator nie jest tlumikiem! Tak samo jak jego wywalenie nie podnosi mocy. Jedynie w przypadkach jak kat jest stary, przytkany etc to wowczas po jego wywaleniu mozna odczuc lepsze osiagi, ale jest to raczej odzyskanie mocy niz jej 'dodanie'. tak samo jest z hałasem. bardzo często wywalenie kata w silnikach n/a pogarsza osiągi, bo to nie turbo zeby wolny wydech cokolwiek poprawil.A strumienice za 150zl z allegro to jedne wielkie gówno, ktore nic nie daje. pozdrawiam
- Venom
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 2008-09-05, 10:04
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
W Twoim przypadku nie mozna ocenic wplywu strumienicy na przebieg momentu obrotowego [tzw kopa].niski7 pisze:ja mialem w IS wydech caly od kolektrow robiony w Ulterze. W jego sklad wchodzilo:
barany + strumienica + przelotowka + tlumik koncowy z wyjsciem na dwie strony. Wydawalo mi sie ze jezdzi fajnie.
Potem zalozlem oryginalnego (uzywanego) kata z IS i dwa przelotowe tlumiki bez jakichs magicznych wydechow na dwie strony itd. Efekt byl taki ze ato dostalo dwa razy takiego kolpa w zakresie do 3 tys obrotow, powyzej nie bylo takiej duzej roznicy, a nawet ciezko wykryc czy bylona + czy na -.
Tak ze w moim przypadku strumienice spowodowaly pogorszenie osiagow
Z tym nie do konca sie zgodze... Turbosprezarka tez nie jest tlumikiemmaciek_m30 pisze:Po wywaleniu kata nie moze byc glosniej, bo katalizator nie jest tlumikiem!
Oddanie czy podniesienie - jak zwal tak zwal. Kat w ukladzie wydechowym samochodu jest elemtem powodujacym opory przyplywu spali a co za tym idzie tworzy przeciwcisnienie spalin ktore bez dwoch zdan ma wplyw na moc i moment osiagany przez silnik. W praktyce nie jest to jednak takie oczywiste bo Kat nie jest jedynym elementem ukladu wydechowego. Zmieniajac jeden element zmieniamy [badz wyrzycajac] warunki pracy pozostalych elemntow. Jak widac zagadnienie przeplywu spalin i budowy ukladow wydechowych nie nalezy do prostych... W jednym samochodzie stumienica moze cos pomoc [glownie w zakresie odczuc podswiadomosci ] a w innych zaszkodzic.maciek_m30 pisze:Tak samo jak jego wywalenie nie podnosi mocy. Jedynie w przypadkach jak kat jest stary, przytkany etc to wowczas po jego wywaleniu mozna odczuc lepsze osiagi, ale jest to raczej odzyskanie mocy niz jej 'dodanie'. tak samo jest z hałasem.
Tutaj sie zgodze.maciek_m30 pisze:bardzo często wywalenie kata w silnikach n/a pogarsza osiągi, bo to nie turbo zeby wolny wydech cokolwiek poprawil.
Kwitujac....wybor nalezy do Was :] Ja bym strumienicy nie zakladal