[E36] Chip

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

z tego co wyczytalem to wyszlo by 10KM. Gadalem z korona i mowil ze moj czip moze gdzies podniesc o 5KM mocy i troche momentu. Zobaczymy na hamowni.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Awatar użytkownika
robert88
Zaawansowany forumowicz
Posty: 141
Rejestracja: 2008-02-24, 19:29
Lokalizacja: SRC

Post autor: robert88 »

ale krzysiu tego nie zobaczysz na hamowni ;/ bo czas ci juz zabral pare PS bys musial 2x shamowac przed i po ;/ moment poszedl ci do góry tym ze masz wyrzej odciecie...
mówie wam to mozna zrobic w warunkach domowych, napisze jutro na ten temat cos i sami stestujecie roboty pare minut... tylko ze jedno mi nie pasuje bo moj pomysl wam do wiecej NM ale wam z baku weznie wiecej. nie bede pisal jutro napisze tu cos o tym
Classic Boy & My Classic Car BMW E32 750i V12 91's & BMW E23 733 78's:
/viewtopic.php?t=14823&start=0
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

ja wiem ze mozna to w domu zrobic i wgrac sobie samemu. Wystarczy mie taki uklad scalony i juz. Moj jest np firmy AMD
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
k64
Zaawansowany forumowicz
Posty: 320
Rejestracja: 2007-01-13, 17:04
Lokalizacja: Racibórz/zawada ks.
Kontakt:

Post autor: k64 »

to ja sie podepne moze cos pomoge, fakt faktem chip to chip, i duzo ludzi poprostu posiada MAPY i wgrywa je sobie programatorem do zwyklej kosci EPROM , (starsze kosci i niektore kompy nie mialy "stojaczka" w kompie wiec musicie sobie wlutowac.

chip z allegro to taki sam jak chip w profesjonalnym studiu tym ze poprostu ma sie pewnosc ( i 500zl mniej w portfelu?) . mialem 2 chipy, koles sam chcial zeby sprawdzil podeslal mi 4 kosci na koncowke 402, 3 dzialaly, w jednym revlimiter poszedl do gory ale odciecie bylo - poprostu wyzej, spalanie hmm nie zauwazylem - chyba za duzo deptam :) ahaa UWAZNIE przy wkladaniu bo mozna popsuc ;) pozdrowka
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia ;) / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B :)
www.k64.pl BMW Performance
Obrazek
Awatar użytkownika
arass
Zaawansowany forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2008-06-15, 12:58
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: arass »

Opinie są różne, jedni chwalą, drudzy nie, trzeba się chyba przekonać na własnej skórze, bo 200 czy 100 zł to nie majątek
Aurel
Zaawansowany forumowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2007-10-30, 19:43
Lokalizacja: Bluszczów

Post autor: Aurel »

najlepiej jechać przed włożeniem na hamownie i po bo wiadomo jak sie ma 200 tkm zrobione to neiwiadomo ile tych koników przezyło:P...no chyba ze sie da za jednym razem ;) podjechać zhamować, szybko kompa rozkręcić wsadzić chip i znów hamować heh :P aa tak przy okazji ile kosztuje zhamowanie auta ?
Awatar użytkownika
robert88
Zaawansowany forumowicz
Posty: 141
Rejestracja: 2008-02-24, 19:29
Lokalizacja: SRC

Post autor: robert88 »

Killme pisze:najlepiej jechać przed włożeniem na hamownie i po bo wiadomo jak sie ma 200 tkm zrobione to neiwiadomo ile tych koników przezyło:P...no chyba ze sie da za jednym razem ;) podjechać zhamować, szybko kompa rozkręcić wsadzić chip i znów hamować heh :P aa tak przy okazji ile kosztuje zhamowanie auta ?
swiete slowa !!
hamowanie ok. 100-150pln
jak jedziesz w wiecej aut lub jakas impreza tunming otwarta i maja hamownie na kolach to n awet za 50pln ci shamuja...
k64, powiedz mi jaka jest roznica w przelozeniu miedzy skrzynia z 1.8 a 2.5 ? jeden 1.8 ma krotsze biegie ale o ile?
Wytrzyma ci ta skrzynia z 1.8 w 2.5 ????/ :mrgreen:
Classic Boy & My Classic Car BMW E32 750i V12 91's & BMW E23 733 78's:
/viewtopic.php?t=14823&start=0
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

w 325 jest 3.15 a w 318 chyba 3,45 o ile sie nie myle. Ale w w 1,8 dyfer jest w malej glowie, a w 325 w duzej.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
BaracuSS

Post autor: BaracuSS »

Ja w swojej 2,5l mam 2,95 dyfer.
BaracuSS

Post autor: BaracuSS »

roberto88 pisze: k64, powiedz mi jaka jest roznica w przelozeniu miedzy skrzynia z 1.8 a 2.5 ? jeden 1.8 ma krotsze biegie ale o ile?
Wytrzyma ci ta skrzynia z 1.8 w 2.5 ????/ :mrgreen:
Nie wiem o co ci chodzi z tymi przełożeniami w skrzyni. Skrzynia to skrzynia a co do przyspieszeń na poszczególnych biegach i pr. max to już dyfer.Nie ma krótszych albo dłuższych biegów tylko są inne przełożenia na dyfrze !!!! Ja jeżdżę już od 8 miesięcy z skrzynią z 1,8is w moim 2,5l ale to nie ma nic wspólnego z przyspieszeniem itd., nic się nie zmieniło w porównaniu z seryjną skrzynią . Na moim dyfrze 2,95 na drugim biegu mam 110km/h na trzecim 170km/h na czwartym 210km/h (na hamowni dokładnie wyszło 207km/h, tu odsyłam do tematu z wykresem z hamowni).
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

OT: Musze was wszystkich pochwalić :wink: To chyba pierwszy temat na tym forum gdzie piszecie o konkretach i cała rozmowa jest na poziomie bez zbędnych docinek.

Chipy z allegro to ściągnięte z netu softy wgrane na zakupione kości jak pisze Krzyś. Jedne to niewarte wgrania softy stworzone przez kogoś kto myślał że wie co robi i na domowym PC grzebał w mapach konwerterem HEX (po takim "chipie" można nawet uszkodzić silnik!). Ale są też pirackie kopie zagranicznych tunerów jak Alpina, i taki soft na pewno warto wgrać do swojego kompa. Bez żadnych innych zmian cudów bym się nie spodziewał, ale po zmianie dolotu + wydech i do tego dobry chip to można liczyć na jakieś 10% przyrostu, co na domowe tuningowanie jest dobrym wynikiem w wolnossących silnikach.

Jeżeli będzie więcej chętnych to moge kupić odpowiedni programator i kopiować kości (najlepiej żeby wziąć od kogoś już sprawdzone w aucie i kopiować)

PS Skrzynie są oczywiście takie same jak pisze Baracuss a za prętkość max i przyspieszenie odpowiada w BMW przełożenie dyfra
Awatar użytkownika
robert88
Zaawansowany forumowicz
Posty: 141
Rejestracja: 2008-02-24, 19:29
Lokalizacja: SRC

Post autor: robert88 »

BaracuSS pisze:Nie wiem o co ci chodzi z tymi przełożeniami w skrzyni
ok. juz mam odpowiedz :)
110km/h na drugim biegu.... na tej skrzynce z 1.8 tak?
co do skrzyni nie uwazacie ze dobrym rozwiazaniem by byla skrzynia z diesla.... na moje oko byly by bardzo dlugieeee biegi, na 1/4 by byla raczej lipa a zreszta nie wiem

[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 8:44 am ]
korona pisze:To chyba pierwszy temat na tym forum gdzie piszecie o konkretach i cała rozmowa jest na poziomie bez zbędnych docinek.
i nikt po mnie nie jedzie ze jezdze innym autem niz BMW :569: :569: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: jestem sam pod wrazeniem...
korona pisze:co na domowe tuningowanie jest dobrym wynikiem w wolnossących silnikach.
w 100% sie zgadzam :cool:
ps. jestem w szoku ze po 5 postach mnie nikt nie zjebal...
co do skrzyni to ja mysle ze z 1.8 bedzie lepiej na 1/4 :D tylko czy ona wytrzyma w 2.5 nie wiem ale to juz by sie musial k64, wypowiedziec ... ogolnie ciekawe

[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 8:53 am ]
a krzysiu jeszcze jedno moze zle skojazenie ale jakbys pojechal se mape sprawdzic bo ja uwazam ze bedzie ci komp swirowal przez chipa ( nie wiem czy tak bo nie wiem jakiego masz ) ale jakbys chcial bledy pokasowac i zmapowac np. na 328 to no problemu :)
Classic Boy & My Classic Car BMW E32 750i V12 91's & BMW E23 733 78's:
/viewtopic.php?t=14823&start=0
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

roberto88 pisze: co do skrzyni to ja mysle ze z 1.8 bedzie lepiej na 1/4 :D tylko czy ona wytrzyma w 2.5 nie wiem ale to juz by sie musial k64, wypowiedziec ... ogolnie ciekawe

[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 8:53 am ]
a krzysiu jeszcze jedno moze zle skojazenie ale jakbys pojechal se mape sprawdzic bo ja uwazam ze bedzie ci komp swirowal przez chipa ( nie wiem czy tak bo nie wiem jakiego masz ) ale jakbys chcial bledy pokasowac i zmapowac np. na 328 to no problemu :)
Przecieź ci pisze post wyżej że skrzynie są IDENTYCZNE S5D250G i tylko dyfry mają inne przełożenia

"komp świrował przez chipa" :mrgreen: ECU to elektronika + soft który tak naprawdę za wszystko odpowiada, chip to po prostu soft ze zmienionymi mapami paliwa / zapłonu (czasami jeszcze inne rzeczy) więc jak może świrować przez zmiane map?
Sprawa druga: jak ma sprawdzić mapę? Nawet mając zaawansowane ogólnodostępne programy i konwertery nie będziesz w stanie wyłapać który fragment kodu to mapa i za co odpowiada; żeby wizualnie zobaczyć mapy zapisane w sofcie potrzebne są programy za kilka / kilkadziesiąt tysięcy złotych
"zmapować na 328" - nie mam pojęcia o co chodzi ale na pewno do sterownika Boscha w 325 nie wgrasz softu z Siemensa w 328
Awatar użytkownika
robert88
Zaawansowany forumowicz
Posty: 141
Rejestracja: 2008-02-24, 19:29
Lokalizacja: SRC

Post autor: robert88 »

troszke sie pomotalem :( dobra mniejsza z tym zapraszam do popielowa do gasza... facet na elektronica sie troszke zna i sprzet ma dosyc dobry za pare dobrych tafli... mnie zmapowal fieste z 1.8 na 2.0
Classic Boy & My Classic Car BMW E32 750i V12 91's & BMW E23 733 78's:
/viewtopic.php?t=14823&start=0
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

jak zrobie pomiar na hamowni to bede wszystko wiedzial. Narazie szkoda mi 150zl na pomiar.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
ODPOWIEDZ