Strona 1 z 2

czip e46 2.0d czy zmiana silnika na 3.0d

: 2011-01-25, 16:48
autor: piotr8505
Witam was wszystkich po kilku zakupach odnośnie bezpieczeństwa mojej bmki za kilka dni trafi do niej jeszcze gwincik. Co do tematu to mam dylemat bo nie wiem nic na temat czipu mam dizelka 136 km i wiem że w miarę można go podkręcić o kilkanaście koni a nawet do 160 km A wiadomo im więcej tym fajniej :lol: . tylko ile to kosztuje i czy opłacalne to jest i czy nie niszczy tak silnika i turbo. Jeśli ktoś ma lub miał czip dizelka to niech mi pomoże czy warto składać kase na to i ile taka impreza kosztuje.

: 2011-01-25, 17:30
autor: Krisstoff
Kupiłem moją e46 po czipie i to był chyba mój błąd. Po kilku tygodniach turbina do wymiany, a później jeszcze pękł wał korbowy co wiązało się z wymianą całego silnika. Teraz mam serię 136 km

: 2011-01-25, 18:36
autor: Marcin
W żadne chipy z allegro się nie baw.
Jak już chcesz co nie co podkręcić to zleć to profesjonalistom,
tylko taka usługa to granice 2000zł (raczej minimalne granice)
Znam kolesia, który wpisuje nowe mapy silnika i ponoć ze 136 można wykrzesać 171PS
Nie wiem jak z momentem obrotowym bo nie widziałem wykresu.
Jakieś pół roku temu krzyczał sobie za to 2-2,5tys i auto na trzy dni ;)

: 2011-01-25, 22:03
autor: Soki
Ogólnie nie polecam chipować diesla, ale jeżeli już tak bardzo chcesz to tylko i wyłącznie profesjonalna firma która udziela gwarancji na to co zrobiła.

Zajrzyj na stronę: http://vtech.pl/

Ceny są nie małe, coś za coś, z tego co się orientuję chip diesla to koszt 2000-3000 tyś zł

: 2011-01-26, 00:23
autor: Krisstoff
Ja miałem rachunek z jakieś niemieckiej firmy (auto było chipowane jeszcze jak miał je niemiec :P) na te chipowanie na ok 600 euro z tego co pamiętam. Niestety jaka była moc tego nie wiem, ale zbierało się to porównywalnie do 330d :P
Jednak ja bym się już na taką operację nie zdecydował, lepiej kupić mocniejsze auto, niż żyłować i wysilać silnik takimi modyfikacjami.

: 2011-01-26, 08:01
autor: pazura
Krisstoff, a miałes poweboxa- czy zmieniona mape? Bo powerboxa nie polecam wogole.

: 2011-01-26, 12:01
autor: sosen90
Mimo wszystko jak by ktoś chciał powerboxa to mam na sprzedaż. Jest on firmy STEINBAUER Tuning Technologies z cenom możemy się dogadać :grin: Osobiście próbowałem tego powerboxa i efekty były fajne , auto szybciej przyspieszało na niskich obrotach :twisted:

: 2011-01-27, 08:37
autor: pazura
Ja chyba się zdecyduje i skorzystam z usług ALIGATORA z DynoSoft. Kolega niedawno zmienił mape w e90, jeździ się super tym autkiem :) troche zadymić lubi przy niskich obrotach, ale jak sie dosadzi fest to wiadome. Mój nie dymi praktycznie w ogóle. Napisałem do algiatora jak by sie to miało jakbym przyjechał z więej niż jednym autem, czekam na odpowiedź. Moc do ok 166km i ok 55Nm :) nawet mam gdzies dobry opis jak samemu mape zmodyfikowac, ale... nie mam hamowni i boje sie tego :P

: 2011-01-27, 09:01
autor: BeleX
pazura87 pisze:nawet mam gdzies dobry opis jak samemu mape zmodyfikowac, ale... nie mam hamowni i boje sie tego
bez hamowni to lepiej tego nie ruszac...to trzeba modyfikowac dynamicznie...lepiej jechac do kogos kto sie tym zajmuje bo zawsze do tego jest jakas gwarancja ze podnioslo sie moc...a nie zrobilo kosiarke do trawy :)

: 2011-01-27, 23:57
autor: Krisstoff
pazura87 pisze:Napisałem do algiatora jak by sie to miało jakbym przyjechał z więej niż jednym autem, czekam na odpowiedź
Napisz co Ci odpisał ;)

: 2011-01-28, 08:32
autor: pazura
mail od aligatora:

Witam serdecznie

Kompletna modyfikacja składająca się na pełną diagnostykę komputerową silnika, wykonanie indywidualnego programu zwiększającego moc silnika oraz pomiary na hamowni obciążeniowej przed i po tuningu to 1500zł. Po modyfikacji można liczyć na ok. 145-160KM i 310-330Nm w zależności od stanu silnika oraz życzenia właściciela. Modyfikacja trwa ok 3-4h. W przypadku umieszczenia bannera na forum oferuję 20% zniżki na chiptuning w naszej firmie dla członków klubu.

czyli wychodzi 1200zł a mamy pewność, że auto jest zrobione na igłe! :)
Mam jednego kolegę chętnego, ale jeździ audi hehe ale to nei szkodzi chyba obejmie go zniżką :)
tylko muszę zagadać z adminami forum czy moglibysmy jego banner wstawić ale kosztem zniżek dla klubowiczy / forumowiczy

: 2011-01-28, 10:32
autor: piotr8505
To co do czipa chyba wszystko już wiemy. Pdejżewam, że będzie zmiana motoru na 3.0d 201 lub 184 km km tylko czy oprócz silnika potrzeba coś jeszcze zmieniać bo silnik sam w sobie jest mniam a momęt obrotowy śliczny.Robił ktoś podmianke dizelka z was.Z tego co patrzyłem cena silnika to 2 tyś +. Wiadomo dp tego dochodzi robota i ewent. inny osprzęt.
A jak nie to i ja odłożę kase i zaczipuję moje sreberko. Kuszące te 160 km w 2 l dizelku.Tylko czy moje turbo to zniesie nie było nigdy sprawdzane xd. Ciągnąc ciągnie do końca obrotów nie szarpie a i oleju bieże co każde auto.

: 2011-01-28, 10:50
autor: Tomek
2 tyś zł za 3.0d? :D No fajnie... :D A nie ma tam gdzieś s54b32 za 3 000zł ? :D Bo chętnie bym przyjął... :P

: 2011-01-28, 13:57
autor: Ząbiak
Podmiana 2.0d na 3.0d. To przecież z 4-ro cylinadrowego na 6-cio cylindrowy.
A co z układem napędowym?? A co ze skrzynią?? Czy te podzespoły wytrzymają??
Mogę się mylić, ale czy wogóle to będzię pasować??
Co Wy o tym myślicie??

: 2011-01-28, 22:33
autor: Tomek
Nie pasuje nic, skrzynia inna, podzespoły takie jak np hamulce inne... Tak więc koszt będzie większy niż tylko zamiana silnika ;)