[E30] swap do e30

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Ymca
Małopiszący
Posty: 3
Rejestracja: 2011-02-04, 20:29
Lokalizacja: Beuthen

[E30] swap do e30

Post autor: Ymca »

Witam - nowy jestem i juz zdazylem sie przywitac jak i pokrotce opisac moj plan. :)

Otoz panowie chodzi mi o swap do e30 - w neidalekiej przyszlosci mam zmaiar kupic zdrowa bude i wrzucic tam jakis silniczek i oto wlasnie zaczynaja sie rodzic pytania. Jaki najlepiej wrzucic? Autko ma spelniac role weekendowej furki na szalenstwa. :) Gdyz do jazdy codziennej mam inne autko. Pierwsza mysl jaka mi sie nasuwa to m50b25/28 - z tego co wyczytalem na licznych forach i innych portalach najlepiej ponoc w ten silnik iwestowac choc nie ukrywam ze wolalbym wrzucic cos nowszego(m54?). Ale i tu pojawiaja sie wieksze problemy - miedzy innymi elektryka i miska olejowa (chodza sluchy ze musi byc z m50 z e34 przy takim swapie). Nie jestem w zadnym stopniu doswiadczony w dziedzinei swapa takze bylbym wdzieczny za kazda madra wypowiedz w tym temacie i cenna rade. Oczywiscie do swapa bede szukal calego dawce aby miec zapas czesci. Jaki to moze byc koszt nieliczac zdrowej budy e30 i dawcy (jakis anglik)? Bo znajac zycie to nie jest operacja plug'n'play i prawdopodobnie skonczy sie pomoca u kogos fachowo zaznajomionego w tej dziedzinie.

I jeszcze jedno pytanie - jaki jest koszt zakucia takiego motoru? gdyby plan wypalil nastepnym ruchem bylby kompresor...
Awatar użytkownika
djmario
Site Admin
Posty: 1829
Rejestracja: 2009-06-23, 07:33
Lokalizacja: Dolce & Gabbana
Kontakt:

Post autor: djmario »

kolego tu masz co nieco,świeży jeszcze niedokończony projekt Ariela napewno naprowadzi Cie na dobra droge :grin:

http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=10078

zawsze można też użyc opcji szukaj :wink:
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Obrazek
Obrazek
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany :P
Ymca
Małopiszący
Posty: 3
Rejestracja: 2011-02-04, 20:29
Lokalizacja: Beuthen

Post autor: Ymca »

wybacz - wiecej nie zgrzesze. :)
Awatar użytkownika
djmario
Site Admin
Posty: 1829
Rejestracja: 2009-06-23, 07:33
Lokalizacja: Dolce & Gabbana
Kontakt:

Post autor: djmario »

Ymca pisze:wybacz - wiecej nie zgrzesze.
ciesze sie :wink:

napewno ktos jeszcze cos doradzi czekaj cierpliwie
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Obrazek
Obrazek
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany :P
Ariel

Post autor: Ariel »

do swapa potrzebujesz (M54B30):
-silnik z pełną wiązką, ze skrzynią, może być od M50 nawet
-część wiązki z E30
-komputer do silnika
-najlepiej wiatrak od klimy z E46, lub wiskoza, to zależy jakie zrobisz łapy i o ile cofniesz silnik
-chłodnicę wody od 325tds E36, lub M3, najcieńszą jaką znajdziesz
-zbiorniczek wody, z E30 po lifcie (taki sam w M3 E36)
-węże od wody, od M3 najlepiej, trochę modyfikacji, trójnik trzeba dorobić, na powrót z nagrzewnicy
-przednią część wału, pasującą do skrzyni, i przerabiasz wał, tak aby był odpowiedniej długości
-kolektory wydechowe (no i bajka jak masz przednią część wydechu też) od 328 E36
- łapy do silnika najlepiej E46 M50, lub E46 M52-4, w przypadku E36 będzie cofnięty bardziej
-poduszki kombinowane, może być E30 lub z małym kombinowaniem E36
-pedał gazu z E46 (jest z potencjometrem, pasuje jakby stamtąd był)
-jak nie masz wisko, to czujnik załączający wiatrak
-lewarek zmiany biegów, od tej skrzyni, skracasz, dopasowujesz, łapa skrzyni pasuje
ODPOWIEDZ