Witam - nowy jestem i juz zdazylem sie przywitac jak i pokrotce opisac moj plan.
Otoz panowie chodzi mi o swap do e30 - w neidalekiej przyszlosci mam zmaiar kupic zdrowa bude i wrzucic tam jakis silniczek i oto wlasnie zaczynaja sie rodzic pytania. Jaki najlepiej wrzucic? Autko ma spelniac role weekendowej furki na szalenstwa. Gdyz do jazdy codziennej mam inne autko. Pierwsza mysl jaka mi sie nasuwa to m50b25/28 - z tego co wyczytalem na licznych forach i innych portalach najlepiej ponoc w ten silnik iwestowac choc nie ukrywam ze wolalbym wrzucic cos nowszego(m54?). Ale i tu pojawiaja sie wieksze problemy - miedzy innymi elektryka i miska olejowa (chodza sluchy ze musi byc z m50 z e34 przy takim swapie). Nie jestem w zadnym stopniu doswiadczony w dziedzinei swapa takze bylbym wdzieczny za kazda madra wypowiedz w tym temacie i cenna rade. Oczywiscie do swapa bede szukal calego dawce aby miec zapas czesci. Jaki to moze byc koszt nieliczac zdrowej budy e30 i dawcy (jakis anglik)? Bo znajac zycie to nie jest operacja plug'n'play i prawdopodobnie skonczy sie pomoca u kogos fachowo zaznajomionego w tej dziedzinie.
I jeszcze jedno pytanie - jaki jest koszt zakucia takiego motoru? gdyby plan wypalil nastepnym ruchem bylby kompresor...
[E30] swap do e30
kolego tu masz co nieco,świeży jeszcze niedokończony projekt Ariela napewno naprowadzi Cie na dobra droge
http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=10078
zawsze można też użyc opcji szukaj
http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=10078
zawsze można też użyc opcji szukaj
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany
do swapa potrzebujesz (M54B30):
-silnik z pełną wiązką, ze skrzynią, może być od M50 nawet
-część wiązki z E30
-komputer do silnika
-najlepiej wiatrak od klimy z E46, lub wiskoza, to zależy jakie zrobisz łapy i o ile cofniesz silnik
-chłodnicę wody od 325tds E36, lub M3, najcieńszą jaką znajdziesz
-zbiorniczek wody, z E30 po lifcie (taki sam w M3 E36)
-węże od wody, od M3 najlepiej, trochę modyfikacji, trójnik trzeba dorobić, na powrót z nagrzewnicy
-przednią część wału, pasującą do skrzyni, i przerabiasz wał, tak aby był odpowiedniej długości
-kolektory wydechowe (no i bajka jak masz przednią część wydechu też) od 328 E36
- łapy do silnika najlepiej E46 M50, lub E46 M52-4, w przypadku E36 będzie cofnięty bardziej
-poduszki kombinowane, może być E30 lub z małym kombinowaniem E36
-pedał gazu z E46 (jest z potencjometrem, pasuje jakby stamtąd był)
-jak nie masz wisko, to czujnik załączający wiatrak
-lewarek zmiany biegów, od tej skrzyni, skracasz, dopasowujesz, łapa skrzyni pasuje
-silnik z pełną wiązką, ze skrzynią, może być od M50 nawet
-część wiązki z E30
-komputer do silnika
-najlepiej wiatrak od klimy z E46, lub wiskoza, to zależy jakie zrobisz łapy i o ile cofniesz silnik
-chłodnicę wody od 325tds E36, lub M3, najcieńszą jaką znajdziesz
-zbiorniczek wody, z E30 po lifcie (taki sam w M3 E36)
-węże od wody, od M3 najlepiej, trochę modyfikacji, trójnik trzeba dorobić, na powrót z nagrzewnicy
-przednią część wału, pasującą do skrzyni, i przerabiasz wał, tak aby był odpowiedniej długości
-kolektory wydechowe (no i bajka jak masz przednią część wydechu też) od 328 E36
- łapy do silnika najlepiej E46 M50, lub E46 M52-4, w przypadku E36 będzie cofnięty bardziej
-poduszki kombinowane, może być E30 lub z małym kombinowaniem E36
-pedał gazu z E46 (jest z potencjometrem, pasuje jakby stamtąd był)
-jak nie masz wisko, to czujnik załączający wiatrak
-lewarek zmiany biegów, od tej skrzyni, skracasz, dopasowujesz, łapa skrzyni pasuje