Marcinie obawiam sie.....ze jest tak jak mowisz....
Marcin pisze:Tak tylko pytam bo się nie znam
Marcin pisze:Odważyłbyś się jeżdżąc na np.15W40, albo 10w40 albo nawet 20W50 i zmienić na 5W40???
tak wlasnie zrobilem....z 10w40 (chyba...bo tak mi powiedzial sprzedajacy..a co bylo wlane to nikt pewnie nie wiedzial ) i pierwsza zmiana oleju w kupionym uzywanym samochodzie i przejscie na 5w40
zeby bylo smieszniej....zrobilem jeszcze plukanie silnika liqui moly do zmiany oleju....
dlaczego zrobilem tak jak zrobilem..........
po pierwsze jezeli silnik nie bierze oleju ( jak w moim przypadku bylo/jest do dzisiaj ) to nic nie stoi na przeszkodzie...dlatego doradzilem koledze zostac narazie na 10w40 bo to najbezpieczniejsze wyjscie w tej sytuacji...do tego trzeba sprawdzic co sie bedzei dzialo dalej w silniku.....
ja u siebie nie mam zadnych skutkow ubocznych po zmianie oleju i nawet plukance....i gadanie takich bzdur jak Ty ze sie silnik rozszczelni...prosze Cie...to nie czasy FSO i syreny ze jak sie olej wylewal z rury to trzeba go mineralem traktowac bo nic innego zrobic sie nie da....
Marcin pisze:Olej na niższe parametry można zmieniać,
na wyższe nie!
jak by nie patrzec....zmiana z 10w40 na 5w40 to zmiana na ....olej lepszej klasy...wiec dlaczego niby nie zmieniac ?? polsyntetyk zawsze bedzie slabszy od styntetyka
Marcin pisze:Więc dlaczego z biegiem czasu i przebiegu wlewa się coraz gęstszy olej?
chyba w polonezie....bez obrazy ale czym sie niby uszczelnia silnik ? olejem czy uszczelkami ??
to ze po pewnym czasie silnik zaczyna spijac olej to nie jest wina lepkosci oleju....tylko zuzycia i przepracowania jego elementow....twarde uszczelni ktore przestaja dopasowywac sie do rozciagania materialu z ktorego zrobiony jest silnik itd....
gdzie niby w specyfikacji bmw jest cokolwiek napisane ze trzeba zmieniac olej ze wzgledu na przebieg silnika ?? mam instrukcje serwisowa do E39 .....ponad 1000 stron i nigdzie tam nie ma wzmianki o tym ze na poczatku lejemy 5w30 potem 5w40 a jak minie 300 000 km to trzeba zalac 10w40 ....no chyba ze pojawi sie wyciek to zalewamy mineralem kujawskim z dodatkiem cukru....bmw napisalo by swoim mechanikom jak serwisowac samochody ktore maja duuuze przebiegi jak kazde bmw...
jak macie ludzie pisac takie rzeczy ze sie silnik rozszczelni od zmiany oleju bo tak ktos tam kiedys wam powiedzial... pewnie pan kaziu co robil syrenki w garazu pod remiza w latach 75-81 to lepiej nie pisac wcale...
Darkshine pisze:Ja tez nie wiedziałem jaki olej wlac do takiego silnika , no i zakupilem olej Motul poł syntetyczny i jeżdze już 2-gą wymiane i nic sie nie dzieje
, polecam Motula bo nie jest rozlewany w polsce i nie robi sie czarny jak smoła po 1000 km
takze polecam motula...duzo mniejsze ryzyko trafienia na podrobione produkty bo nie ma na niego takiego hallo jak na castrola np