Strona 1 z 1

[E36] Instalacja LPG 6 cylindrów

: 2011-02-18, 16:20
autor: FaTuM
Mam pytanie w sprawie LPG do samochodów 5 i 6 cylindrowych 3000zl kosztuje instalacja sekwencyjna IV generacji ? Czy to prawda .

Macie zdanie o instalacji II generacji do samochodów z wtryskiem wielopunktowym i plastikowym kolektorem z dożywotnią gwarancją na kolektor ssący od 2100zl .

Wypowiedzcie się jak ktoś coś wie.Wiem, ze IV generacja to odpalanie na benzynie, a w odpowiedniej temp. przełącza się na LPG. Jak działa II generacja ? Jakie są konsekwencje tych instalacji. Z góry to proszę o mądre odpowiedzi nie typu. "poco Ci gaz" itp.

te firmy wam cos mówią ? :

# Prins
# BRC
# Tomasetto
# Zavoli
# Landi Renzo
# AC
# KME
# ćB
# AGC

: 2011-02-18, 16:33
autor: MIRAS
obie będą działać tylko II generacja może strzelić w kolektor w momencie zubożenia mieszanki i może rozwalić kolektor ale od tego sa klapy zabezpieczajace natomiast w wtryskowej tego problemu nie ma ponieważ w kolektorze nie ma gazu a i tak motora nie zapalisz na zimnym układzie bo gaz nie odparuje w parowniku.obie instalacje są jednakowe od butli po parownik i dalej są róznice jesli chodzi o II generację to gaz podawany jest do mieszalnika i dalej do kolektora a w wtrysku od parownika idzie do listwy wtryskowej i do cylindrów.

: 2011-02-18, 16:35
autor: Netka

: 2011-02-18, 16:41
autor: Marcin
Netce naklikaj "POMOGŁA" :DDD
i zostawcie już ten temat bo wiecie do czego gaz jest najlepszy???
:DDDDDD :DDDDDD :DDDDDD

: 2011-02-18, 16:53
autor: FaTuM
Wiemy ropa do koparek , a gaz do kuchenek ;) Po prostu chce się dowiedzieć , a poto forum. Jakie koszta itp ;)

Dzieki Netka "kliknął pomogł"

: 2011-02-18, 16:57
autor: Netka
FaTuM pisze:Po prostu chce się dowiedzieć , a poto forum. Jakie koszta itp ;)
Jeśli chcesz się dużo więcej dowiedzieć niż każdy z nas wie, to najlepiej uderz do specjalistycznych stron... takie jak wymieniłam wcześniej. Ewentualnie odezwij się do belexa bo on siedzi w tym temacie dość mocno.

: 2011-02-18, 16:59
autor: Marcin
Netka pisze: Ewentualnie odezwij się do belexa bo on siedzi w tym temacie dość mocno.
O, to ja nie wiedziałem, że Belex siedzi w gazie :DDD

: 2011-02-18, 17:03
autor: Netka
Marcin pisze:O, to ja nie wiedziałem, że Belex siedzi w gazie :DDD
Siedzi, siedzi... już parę razu mnie zszokował.... :mrgreen: :mrgreen:

: 2011-02-19, 12:41
autor: BeleX
FaTuM pisze:Wypowiedzcie się jak ktoś coś wie.Wiem, ze IV generacja to odpalanie na benzynie, a w odpowiedniej temp. przełącza się na LPG. Jak działa II generacja ? Jakie są konsekwencje tych instalacji. Z góry to proszę o mądre odpowiedzi nie typu. "poco Ci gaz" itp.

te firmy wam cos mówią ? :

# Prins
# BRC
# Tomasetto
# Zavoli
# Landi Renzo
# AC
# KME
# ćB
# AGC

roznica miedzy iV a II generacja...no co tutaj duzo mowic jest ogromna...przedewszystkim mniejsze spalanie w nowszej generacji...lepsze dobranie parametrow....w sumie gdzie si enie przyczepic to jest lepiej

przelaczanie na gazprzy odpowiedniej temp w nowszych instalacjach jest zrobione tylko po to zeby chronic wtryski gazowe...inaczej to zamarza :) ja mam u siebie ustawione na 35stopni temperatury silnika i jest ok wszystko....tutaj tez trzeba zwrocic uwage na reduktor...sa takie ktore grzeja lepiej i takie ktore grzeja gorzej...wtedy trzeba dac wieksza temp ...

minusem takiego rozwiazania jest...spalanie paliwa zaraz po rozruchu w zime (dosc spore bo auto na ssaniu... ) ...ja osobiscie widze to akurat w plusie bo spalanie paliwa pomaga utrzymac w dobrej kondycji wtryski paliwowe...nie zbiera sie woda w paliwie bo trzeba tankowac itd....w lecie problemu nie ma i auto wsakuje na gaz doslownie po 30 sekundach

firmy ktore wymieniles zajmuja sie produkcja komponentow do gazu...zawory/reduktory/jednostki sterujace...itd...itd

jezeli jestes zainteresowany gazem to proponuje zapisac si ena lpg-forum i tam jest dzial w ktorym szuka sie instalatora...koledzy zrobia CI wycene itd...warto tez poszukac ( ZAZNACZAM POSZUKAC - inaczej Cie ochrzania :) ) jakie elementy proponuja i za jaka kase...praktycznie kazde Twoje pytanie ma juz odpowiedz wlasnie na tamtym forum...szukac po typie silnika...zreszta poradzisz sobie :)

: 2011-02-19, 14:30
autor: Rider_85
6 garów za w miarę ok instalkę to od 3500-4000zł.
- wtryski Matrix lub Hana - oczywiście brać zawsze na wyrost
- reduktor przynajmniej 100KM więcej niż masz
- komputer stag 300
- miedź 8mm
- wlot pod klapką
i jedziesz ;).
Jedyną opcją jest sekwencja.

Na lpg-forum są gotowe przykładowe zestawy do danego silnika.

: 2011-02-19, 14:55
autor: BeleX
kamil_85 pisze:6 garów za w miarę ok instalkę to od 3500-4000zł.
- wtryski Matrix lub Hana - oczywiście brać zawsze na wyrost
- reduktor przynajmniej 100KM więcej niż masz
- komputer stag 300
- miedź 8mm
- wlot pod klapką
i jedziesz ;).
Jedyną opcją jest sekwencja.

Na lpg-forum są gotowe przykładowe zestawy do danego silnika.
dokladnie to samo bym napisal / polecil

jedyne czego unikac to reduktorow Matrixa bo sa z nimi problemy...i jezeli pojemnosc wieksza niz 2.5 to dac dwa reduktory zamiast jednego np 2x kme silver

: 2011-02-21, 22:43
autor: sosek20
http://www.eko-car.com/autogaz/cennik.htm

W Jastrzębiu moim zdaniem jest gościu co się dobrze zna ja tam zakładałem i świetnie się sprawuje mam :
stag 300
wtryski i zawór odcinający valtec
parownik magic
wlew w klapce i prawie bez obciachu :mrgreen:

: 2011-02-22, 07:30
autor: BeleX
sosek20 pisze:wtryski i zawór odcinający valtec
parownik magic
valteki to mozna podpinac do kuchenek gazowych a nie do bmw...dawki gazu ktore podaja bardziej przypominaja lotto niz dokladny pomiar...o predkosci tych wtrysokow nie mowie....bardzo bardzo czesto sie zapetlaja bo nie wyrabiaja

parowniki magica lubia natomiast kichac gazem w uklad chlodzenia...co w najlepszym wypadku konczy sie wywaleniem korka od chlodnicy...a w gorszym rozerwaniem calego ukladu gdzie sie tylko da

: 2011-02-22, 23:39
autor: Rider_85
BeleX pisze:
sosek20 pisze:wtryski i zawór odcinający valtec
parownik magic
valteki to mozna podpinac do kuchenek gazowych a nie do bmw...dawki gazu ktore podaja bardziej przypominaja lotto niz dokladny pomiar...o predkosci tych wtrysokow nie mowie....bardzo bardzo czesto sie zapetlaja bo nie wyrabiaja

parowniki magica lubia natomiast kichac gazem w uklad chlodzenia...co w najlepszym wypadku konczy sie wywaleniem korka od chlodnicy...a w gorszym rozerwaniem calego ukladu gdzie sie tylko da
Gość w Eko-Carze podobno faktycznie "kuma-czaczę", ale Valteki to padaka. Ludzie wszędzie to piszą. Co do reduktora się nie wypowiem.
Mi ten gość polecał właśnie Staga jak pytałem go LPG podczas hamowania samochodu.

: 2011-02-24, 22:02
autor: whucrew
Stag ma te zalet ze da sie go latwo regulowac i diagnozowac. Praktycznie wszyscy gazownicy w PL maja odpowiednie oprogamowanie, narzedzia i pojecie jak obslugiwac STAGA..


Jesli chodzi o Landi Renzo to bardzo nie polecam z tego co wiem od gazownikow to padaka do ktorej malo kto sie umie podpiac i norma jest ze po 60000 cos w tel instalacji padnie..