Strona 1 z 2

[E39] Scina opony przod od srodka

: 2011-02-24, 21:53
autor: whucrew
Witam. Auto po wymianach w zawieszeniu na stacji diagnostycznej. Zbieżność ustawiona niby wszystko ok a mechanik mowi ze kola i tak sa z przodu w minusie i ze dalej bedzie opony scinac i wiecej sie nie da nic zrobic??? Dodam tylko ze zawieszenie jest m-tech.. Co moze byc nie tak skoro jest zero jakichkolwiek luzow itd? Czy to moze zawias m-tech tak ma? :shock:

: 2011-02-24, 22:02
autor: Ariel
z tego co pamietam to nie ma regulacji pochylenia kola z przodu, jezeli auto jest obnizone to automatycznie robi sie negatyw i kolka wygladaja tak / -- \

: 2011-02-24, 22:07
autor: whucrew
Czyli m-tech tak po prostu ma co?

: 2011-02-24, 22:09
autor: Ariel
nie tylko m-tech! tlumacze Ci, ze jezeli obnizasz auto to kola automatycznie sie pochylaja w niewielkim stopniu, ale jednak. Oczywiste jest, ze im wieksza gleba tym wieksze pochylenie. Jezeli tego pochylenia masz sporo to moze jakis wahacz krzywy ?

: 2011-02-24, 22:16
autor: whucrew
No dobra kumam przeciez. No ponoc wszystko jest ok. Ciekawi mnie tylko czy fabrycznie obnizone(a sa to tylko 2cm) zawieszenie jest tak zrobione ze zcina co by mnie raczej dziwilo..Temu pytam co moze byc nie.. Wachacz krzywy ? Ciekawe jak to mozna sprawdzic??

: 2011-02-24, 22:23
autor: Ariel
eee to jak o 2cm tylko siadla to te pochylenie powinno byc takie, ze prawie wcale, zatem przyczny szukaj w krzywym wahaczu lub reszcie elementow zawieszenia

: 2011-02-25, 23:26
autor: Boyyyy24
Witam . Jezeli ustawiałeś zbieznosc i mechanik ci powiedzial ze bedzie ci nadal ścinac opony to tak samo powinien ci przedstwic wartosc w stopniach jakie posiadasz Pochylenie Kąta zwrotnicy ... i czy sie rużni pomiedzy lewą a prawą stroną ... według ksiażki powinny
Witam . Jezeli ustawiałeś zbieznosc i mechanik ci powiedzial ze bedzie ci nadal ścinac opony to tak samo powinien ci przedstwic wartosc w stopniach jakie posiadasz Pochylenie Kąta zwrotnicy ... i czy sie rużni pomiedzy lewą a prawą stroną ... według ksiażki powinny byc mniej wiecej po 1N +/- 30" jezeli masz obnizone wiec wartosc sie zwiekszy ale idzie to wmiare oszukac na zbieznosci i zrobic autko bardziej zbiezne a dopuszczalne to 2 stopnie zbiezny plus minus bodajrze jeden wiec max 3 stopnie. Ja mam obnizone E36 i Kąty mi leza po przeszło 2 topnie w minusie ... zbieznosc mam na 2 i nic sie niedzieje ... ale sadzac po twojej wypowiedzi to raczej masz zrobiona za mała zbieznosc.... pozdrawiam

: 2011-03-04, 19:33
autor: whucrew
Moze tak byc.. Czyli zawieszenie m-tech ma inne wartosci tak? Bo gosciowi ktory robil mi zbierzke zapomnialem powiedziec ze mam M a on sie sam widac nie kapnol.. :zdziwko:

: 2011-03-04, 19:52
autor: Boyyyy24
Witam, zawieszenie m-tech niema innej zbierznosci to sie patrzy na rok model itp ale nie na zawieszenie ale jak w bmw zbieznosc przewaznie jest 2 plus minus 1 .... wiec moze byc od 1 zbiezny do 3 zbiezny zalezy jak sie zachowuje pod obciazeniem . bo czasem auto po dociazeniu robi sie bardziej zbierzne a w wiekszosci przypadkow mniej . wiec jak on ustawil ci na 2 stopnie a katy tez masz przeszło stopien i do tego jak siadziesz to moze sie okazac ze w tym momecie masz zbieznosc np 0 i juz ma prawo scinac opony .... :mrgreen:

: 2011-03-04, 20:25
autor: Sebek
ja do tematu dodam tyle, że jak byłem u chłopa robić zbieżność-auto zrzucone do zoli, to powiedział że jeśli nawet by chciał ustawić mi auto to i tak się to nie uda bo jest tak obniżone że kont kół już się nie zmieni i po prostu może mi ciąć opony od środka, i że tego już nie wyeliminuje jeśli auto jest obniżone, oczywiście ustawił mi to jak tylko umiał żeby było jak najlepiej, jeżdżę już tak ładne parę miesięcy i jak na razie nie widziałem żeby opony zaczęło mi coś brać...wszystko jest dobrze. więc skoro tak po prostu ma być i będzie to niechaj tak będzie;)

: 2011-03-04, 21:43
autor: Boyyyy24
Sebek zgodze sie bo ja swoje tez mam obnizone sporo i katy dosc duze i zwiekszyłem sobie zbieznosc o stopien wiecej niz dozwolone :) i jest ok nienarzekam i niewidze ubytku na oponach .... niestety niektorzy ustawiaja tak jak ma byc w ksiazce niepatrzac na to jak auto sie zachowuje badz jakie posiada kąty a to duzy błąd.

: 2011-03-04, 23:40
autor: Rider_85
Ja mam m-techa w E36 i nie zjada mi opon. Widać po sezonie, że opona nie zużywa się na całej szerokości idealnie (z 1mm różnicy jest na boku), ale biorąc fabryczny negatyw pod uwagę myślę, że to normalka.
W Fordzie mi zjadało opony na bokach i od środka i od zewnątrz, ale to raczej wina techniki jazdy.

: 2011-03-05, 15:19
autor: whucrew
Widze ze po prostu bede musial sie wybrac do Adama jak bedzie mi dalej zcinac :bmw: A daleko nie mam wiec... Wszystkim dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam :mrgreen:

: 2011-03-05, 18:43
autor: Kebab 325
Boyyyy24, witam widze ze znasz sie troszke mozesz mi cos doradzic posiadam e36 coupe zawieszenie gwintowane KW V2 duuuuza gleba wymienilem caaale zawieszenie na nowe sworznie,stabilizatory lemforder i gumy na wachczach polurietanowe i na dniach chce sie wybrac na geometrie co mam powiedziec zeby mi dobrze zrobili zeby auto dobrze sie zachowywalo na drodze nie myszkowalo itd Pozrawiam

: 2011-03-05, 21:17
autor: Boyyyy24
Kebab ...... Hm... ogolnie niech zmierzy katy jakie sa jezeli sa powyzej 2.5 stopnia w minusie to szczerze zbierznosc conajmniej 3 jak nie wiecej to juz on oceni jak duzo dodac ... byle przy tak duzych katach nieustawil ci normalnie bo za miesiac bedziesz mial po oponach ... jezeli fachowiec sie zna na rzeczy to ustawi ci ok. ogolnie niepolecam ci komputerowego sprzetu bo wystarczy tąpniecie i juz wskazuje innaczej . :mrgreen: