Strona 1 z 2

[E46] Geometria zawieszenia przy sportowym ustawieniu

: 2011-03-25, 07:57
autor: krauzik
Witam Panowie ehymm Panie :)

Goglowałem i grzebałem po forum, ale odpowiedzi na swoje pytanie nie znalazłem.

Dziś zauważyłem że tylna prawa opona jest mocno zużyta, żeby nie powiedzieć łysa od wewntrznej strony samochodu.
Opony i tak są do wymiany, ale zanim założę nowe chyba wypadało by zrobić pełną geometrię zawieszenia.

I tu pojawia się moje pytanie.
Moje E46 ma w opcjach coś takiego jak SPORT SUSPENSION SETTINGS. Więc nie wiem czy geometria dla tego zawieszenia różni się od normalnego, montowanego seryjnie zawieszenia.

Chcę uniknąc zdarzenia typu:
Podjeżdzam do mechanika, on pyta co za auto, jaki rok, blablabla i ustawia zawieszenie według parametru z kompa dla zwykłego zawieszenia,
nie mam zamiaru niszczyć nowych opon, bo mechanior nie wiedział o sportowym ustawieniu zawieszenia.

Czy ktoś z kolegów może podzielić się danymi do nastaw wyżej wymienionego zawieszenia ?
Każdy strzęp informacji się przyda.

W razie czego:
E46 2004R 320D 150km
Vin: PN47971

: 2011-03-25, 08:38
autor: Marcin
Trzeba ustawić geometrię do porządku.
I to w warsztacie, który ma program do ustawiania
aut z zawieszeniem "tuningowym".
Już jest ta kwestia opisana tu na forum.
Nawet chyba adresy podawałem. ;)

: 2011-03-25, 08:46
autor: krauzik
łoł, czyżby znowy moje wyszukiwanie okazało się niezbyt dobre...

No cóż.
Te adresy bym chętnie zobaczył, ale z drugiej strony czy to zawieszenie różni się aż tak bardzo ? Czy faktycznie jak ustawi zawieszenie pod standardowe zawieszenie to będzie kicha ?

Dodam że ja z zawieszeniem nic nie dłubałem. Takie zawieszenie zamontowało BMW. jako opcję oczywiście. :roll:

: 2011-03-25, 12:21
autor: Ząbiak
Czyli Twoje autko ma zawieszenie montowane z tzw. Pakietem-M (M-sport). O ile się nie myle różnica od standardu to tylko sprężyny. Są one krótsze od tych montowanych w wersjach SE, ES itp. wiec samochód jest niższy i troche twardszy. (Dlatego jeśli zakładasz sprężyny obniżające do samochodu który już ma niższe zawieszenie zamontowane przez BMW, to producent sprężyn daje info. że obniżą one auto o jakieś 20mm zaś ze standardowym zawieszeniem o 35 - 40mm. Ale to tylko przykazji mówiąc)
Jest jeszcze śruba z podziałką pod tylną piastą ( o której sam dowiedziałem się od kolegi Marcina :smile: ) i jeżeli ustawienie z prawej strony różni sie od lewej to może być powodem nierównomiernego zużycia opon.

: 2011-03-25, 13:17
autor: krauzik
M-pakietowe zawieszenie :mrgreen: niby fajnie, ale przysparza problemów.

Panowie, czy zanim pojadę do mechanika na geometrię mogę pobrać z jakiegoś źródła dane do ustawienia tzn kąty w jakich powinno się ustawić geometrię z tym zawieszeniem ??

Bardzo proszę o pomoc w temacie, bo naprawdę jestem zielony, a nie chcę żeby ktoś mi to źle ustawił.

: 2011-03-25, 13:24
autor: Marcin
Ale po co pobierać i szukać?
Nie jedziesz na geometrię ze zleceniem na dane kąty i odległości.
Na warsztacie mają ustawić dokładnie taj jak każe program napisany pod dany model.
Pierwszy wykres pokazuje stan i tolerancję oraz wartości niedopuszczalne.
Dopiero na tej podstawie ustawia się prawidłowe kąty.
Kolejny wykres powinien wskazywać już tylko dopuszczalne nie przekroczone granice.

: 2011-03-25, 14:34
autor: krauzik
Marcin pisze:Ale po co pobierać i szukać?
Nie jedziesz na geometrię ze zleceniem na dane kąty i odległości.
Na warsztacie mają ustawić dokładnie taj jak każe program napisany pod dany model.
Pierwszy wykres pokazuje stan i tolerancję oraz wartości niedopuszczalne.
Dopiero na tej podstawie ustawia się prawidłowe kąty.
Kolejny wykres powinien wskazywać już tylko dopuszczalne nie przekroczone granice.

Problem w tym że mogą ustawić na seryjne zawieszenie i będzie kiepskie prowadzenie. Po pierwsze muszę mieć informację czy dana maszynka ma dane do kątów pod m-pakietowe zawieszenie czyli obniżone o około 15-20mm. Dlatego chcę mieć dane żeby porównać czy ustawią dobrze.
znalazłem coś takiego:

http://.e46fanatics.com/attachment.php?attachmentid=250150&d=1195933950

niestety te ustawienia są dla coupe, nie wiem czy pod touringa będą inne.

: 2011-03-25, 14:46
autor: Marcin
krauzik pisze:Problem w tym że mogą ustawić na seryjne zawieszenie i będzie kiepskie prowadzenie.
Przeczytaj jeszcze raz moją pierwszą odpowiedź, a dokładnie od drugiej linijki ;)

: 2011-03-25, 19:11
autor: krauzik
Marcin pisze:
krauzik pisze:Problem w tym że mogą ustawić na seryjne zawieszenie i będzie kiepskie prowadzenie.
Przeczytaj jeszcze raz moją pierwszą odpowiedź, a dokładnie od drugiej linijki ;)
Po co dwa razy czytać, rozumiem co napisałeś.
potrzebuję daane do ustawienia geometri, wiem że na warsztacie wszystko zrobią skasują, a jak będzie kicha to se wymienie na osi oponki za 600zł. jak mam wymiary to mogę porównać sprawdzić czy jest ok.

By The Way. Potwierdziłem w pewnym źródle, że nastawy z tego linka:
http://.e46fanatics.com/attachment ... 1195933950
można zastosować do touringa,coupe, sedana. z zawieszeniem M.
Zobaczymy jak to u mnie wyjdzie.

: 2011-03-26, 06:57
autor: pazura
Polnik Wiesiek z Wodzisławia ustawia samochody typu ferrari, porshe, (takie tam widziałem jak ustawiał) sam do niego jeżdzę. Polecił mi go kubok, jest on konkretny 601 401 072.

: 2011-03-28, 12:55
autor: krauzik
pazura, dzięki za namiary. Rozwamiałem już z Panem Polnikiem i będę miał ustawiane autko w przyszłym tygodniu. Koszt 150zł zbierzność i kąty oczywiście. Btw. Ciekwawe ile skasowało by ASO ?

: 2011-03-28, 13:46
autor: pazura
Jeśli będzie wszystko ok kliknij pomógł :)

: 2011-04-07, 10:45
autor: krauzik
Panowie, poniżej macie wszystkie dane dotyczące E46. Kąty, zbierzność.
Zawieszenie zwykłe, x4, sportowe. :bmw:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

: 2011-04-07, 13:20
autor: pazura
czy jestes juz po ustawieniu zawieszenia?

: 2011-04-07, 18:58
autor: krauzik
Tak. Jestem po ustawinniu kątów oraz zbierzności.
Robiłem to u innego mechanika, niż Pan Polnik.

Geometria została ustawiona profesjonalnie, z obciążeniem auta.

Polecam:
Tęcza Kazimierz
43-180 0rzesze
Ogrodowa 3