Strona 1 z 1

nie mam już siły do mojej e46. Nowy silnik i dalej nie chodz

: 2011-11-04, 09:48
autor: Ana
w którymś wątku pisałam, jak poszedł czarny dym z rury i tak alej i tak dalej. Silnik zminiliśmy, wtryski regeneroane, olej nowy wlany, plyn wlany, odpalanie.. masakra ... tyle bialego dymu że glowa boli. W przegędzy w serwisie stwierdzili że turbo do regeneracji.. Chociaż było sprawdzane 2 tyg wcześniej i działało, on powiedział że komputer tego nie wychwyci. Macie jeszcze jakieś pomysły? Bo 6 tys wsadzone w auto to już porażka i dalej stoi :(

: 2011-11-04, 10:07
autor: pazura
Podmień zawór sterujący zmienną geometrią z zaworem podciśnienia EGR-a, są identyczne. Komputer błędu nei zgłasza. Masz webasto? bo w dni kiedy temp osąga jakies 9 stopni startuje dogrzewanie silnika, a kiedy piec nie byl dlugo palony wtedy chmury białego dymu tez idą

: 2011-11-04, 10:31
autor: Ana
webasta chyba nie mam.. musiałabym męża zapytać. 98 rok. a benzynka ekstrakyjna wyczyscic ta turbine?

[ Dodano: 4 Listopad 2011, 10:37 ]
ten z przegedzy mówił na poczatku jak ja zobaczyl ze albo uszczelka pod glowica albo wlasnine jakies kable podmienione dlatego tak dymi, a jak dokladniej ogladnal to stwierdzil ze to ta turbina. silnik ogolnie chodzi ladnie i rowno, luzow na turbinie nie ma, tylko ten bialy dym, troche z lewej strony pod wtryskami (nie centralnie z wtryskow tylko chce Wam wytlumaczyc z ktorej czesci pod maska, hehe jestem babą w koncu :P) no i z rury wydechowej, a jak depłam na gaz to juz auto znikło w białych obłokach

: 2011-11-04, 10:57
autor: pazura
z odpowietrzenia silnika nie dmucha? ODMA jest tak bardziej przy podszybiu w okolicach ostatnich wtrysków, a webasto masz jak stoisz przed samochodem z przodu otworzysz maskę po lewej stronie całkiem przy pod szybiu (o ile masz webasto a nie podgrzewacz elektryczny)

: 2011-11-04, 12:20
autor: Ana
odma wiem gdzie jest bo też już się naczytałam na te temat i ją ściągnęłam, żeby zobaczyć stan gąbeczki :P odpowietrzana była, bo wtryski na początku tak buchały tym białym i jakimś powietrzem, w senise że jeden wtrysk, ale podokręcali ten wtrysk, dali jakąś podkładkę i wtryski okej, a o webasto zapytam później bo teraz tż w pracy :)

[ Dodano: 4 Listopad 2011, 18:26 ]
webasto mamy

nie wiedział za bardzo o co chodzi z tą geometrią, ale stwierdził, że to są dwa różne wężyki, jeden grubszy drugi cieńszy.
Może wie ktoś gdzie tego szukać?

: 2011-11-05, 01:13
autor: pazura
zmienna geometria turbiny jest w samym turbie :) ale zaworek sterujący musi byc przy nim, przymocowany jest de-fakto do uchytu orzy turbo. Jeśli on szwankuje może dawać za niskie lub zbt wysokie ciśnienie w danym zakresie obrotowym.. Ciężko oceniać skoro nie widać jak dymi.. Płyn nie chłodniczy nie ucieka...? Olej znika?

: 2011-11-05, 15:10
autor: Ana
chlopaki mój tż właśnie wyciągnął turbo. łopatki całe bez osadu. Luz poprzeczy jest 0,5 mm poziomy tak 2 - 3 mm. czy tak ma być czy regeneracja?

: 2011-11-05, 16:16
autor: pazura
poziomy... tzn wzdłużny :) troszkę duży..., nie odpowiedziałaś czy olej bierze...

: 2011-11-06, 10:13
autor: Ana
bierze chyba bo w interkulerze jest dużo.

: 2011-11-07, 20:38
autor: pazura
no to można domniemać, iż padło turbo :P

: 2011-11-08, 20:49
autor: skrzechu
jak olej jest w intelcoolerze to napewno turbo, kolega miał tak w alfie 2,4jtd jak jechał to kua dymu za nim była a nie mowie jak dawał jej po garach ;D

: 2011-11-10, 09:24
autor: pazura
skrzechu, oleju prawie zawsze troszkę będzie w chlodnicy, bo tak czy siak przy tak wiekowych samochodach lekkie wycieki mogą się robić, ale jak jest dużo oleju to inną drogą się tam nie dostanie jak przez turbinkę.

: 2011-11-10, 10:18
autor: Aquarius
To że olej jest w IC to jeszcze nic takiego to raczej normalny spawa oczywiście pod warunkiem że nie ma go tak dużo że aż się wylewa tylko poprostu delikatnie zaznaczona jego obecność.