Strona 1 z 1

M52B25TU błąd VANOSA P1519

: 2011-11-07, 21:22
autor: -NikuS-
Witam pomocnych :mrgreen:
Mam od jakiegoś czasu błąd VANOSa (dowiedziałem się o tym ostatnio jak wymieniałem sondy lambda).
Mechanik powiedział mi, że to nic poważnego, ale nie daje mi to spokoju, poza tym wydaje mi się, że spalanie wciąż jest troszke za duże,
chociaż po wymianie sond oczywiście spadło (resetowałem też ECU i robiłem tą całą adaptację - ale nic się nie zmieniło), ale kiedyś było jeszcze mniejsze (aż cieszyło )
Oto co pokazuje INPA:
Obrazek


W DISie pisze takie coś:
67 DME: Control VANOS, end-pos. fault, intlet camshaft (OBDII: P1519), adaptation value outside..

Ktokolwiek widział? Ktokolwiek wie? :roll:

: 2011-11-08, 14:47
autor: BeleX
hmmmm wychodzi na to ze walek na zaworach wylotowych jest zle czytany na koncowej pozycji...

daj jeszcze screena z pozycji walkow na vanosie....przy obrotach jalowych potem tak okolo 4000 obr...kat walkow przy Twoim silniku powinien sie zmieniac zarowno dla wylotowego jak i wlotowego walka

: 2011-11-10, 13:10
autor: -NikuS-
Mam screena z pracy na biegu jałowym VANOSa zrobionego wczoraj, silnik jeszcze nierozgrzany:

Obrazek

Poźniej dorzucę przy 4 tyś obrotów..
Dodam, że sprawdzałem wczoraj elektrozawór vanosa - czy ten tłoczek w nim chodzi jak trzeba i wygląda na to, że jest w porządku.

: 2011-11-10, 13:43
autor: BeleX
rob wszystkie screeny...tam nizej tez sa jeszcze opcje...dawaj wszystko :)

: 2011-11-14, 17:02
autor: -NikuS-
W weekend nie miałem czasu zrobić testu, no więc tak:
Obrazek

Taka wartość się utrzymuje cały czas na ciepłym silniku, nic się nie zmienia niezależnie od zmiany obrotów..
Czyżby vanos nie pracował w ogóle?

: 2011-11-14, 22:57
autor: BeleX
vanosa najlepiej sprawdzic pod obciazeniem....czyli w trasie...ale tutaj dochodzi problem z podpieciem wtyczki jezeli ktos nie ma odbII w samochodzie....

jutro podepne sie do siebie i zobacze....dzisiaj tez bylem podpiety ale zapomnialem :) jutro tez bede bledy szczytywal u siebie to zerkne w live data i zobacze co mi pokazuej

: 2011-11-15, 15:23
autor: -NikuS-
Sprawdzałem pod obciążeniem - ciągnąłem powyżej 4 tys. (nie podczas jazdy co prawda jeśli to miałeś na myśli mówiąc o obciążeniu). :smile:
Ja mam okrągłe złącze, samochód jest z 09.1999.
Masz ten sam motor?

: 2011-11-16, 08:32
autor: BeleX
ja mam auto z grudnia 99 i mam zlacze odbII w samochodzie plus zlacze okragle pod maska....u siebie mam M52B20TU...Ty ze wzgledu na TU tez powinienes miec zlacze w samochodzie gdzies nad nogami kierowcy jest klapka z opisem ODBII ( u mnie przynajmniej tak jest :) nie wiem jak w E46 )

vanos odpala powyzej 3500 obrotow i z tego co sie orientuje musi auto byc w ruchu zeby to sprawdzic ( obciazenie silnika potrzebne ) ...inaczej nie wiem czy zapnie sie zmiana faz walkow rozrzadu...dlatego u Ciebie nic sie nie zmienia

: 2011-11-26, 01:20
autor: -NikuS-
Niestety w ruchu w całym zakresie obrotów wartości są stałe.. sprawdzałem pod obciążeniem :(

: 2011-11-26, 10:14
autor: BeleX
ja ostatnio sprawdzalem u siebie na postoju i wartosci vanosa pracuja w zaleznosci od wcisniecia gazu

czeka Cie wymiana uszczelniaczy na vanosie...ktory prawdopodobnie sie zapchal syfem z oleju

masz TU wiec sprawa jest "prosta" bo nie trzeba rozpinac rozrzadu....gorzej jest z uszczelkami od vanosa

http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm <- procedura naprawy
czesci: http://www.drvanos.com/

chociaz jakos mi sie w glowie nie miesci ze vanos u Ciebie stoi...albo sie zapchalo olejem ktory nei byl wymieniany ( wiadomo - aut nie mamy od nowosci ) albo nie wiem co sie moglo stac....ja bym probowal wyciagnac vanosa jak na tej stronie...i zobaczyc jak to wyglada na oko plus oczyszczenie calosci w ropie

SPRAWDZ JESZCZE WTYCZKE do vanosa a dokladnie od elektrozaworu:

Obrazek ( wlasciwie sprawdzic wszystko co jest "spiete" numerkiem 1