Strona 1 z 2

[E46] 318i Kręci ale nie odpala

: 2012-01-09, 08:57
autor: jointano
Hej

Mam dziwny problem z samochodem. Jeździłem autem około pół roku bez żadnych zastrzerzeń. Jednego dnia wieczorem odpaliłem, przejachałem około 100 km i wróciłem do domu. Następnego dnia rano, samochód nie odpalił. Kręci silnikiem bardzo dobrze, ale nie zaskakuje. Na popych też nie odpalił. Świece są nowe i bardzo dobrze iskrzą. Aku mam nowy. Paliwo zatankowane. Pompa działa (słychać jak się włącza). Nie wyświetla się żaden błąd. Mrozu rówież nie było.

Szukałem w internecie, ale większość opisywanych aut to Diesle. Mojego przypadku nie znalazłem.

Nie wyglada mi to na problem z zapłonem, ponieważ świece iskrzą. Tak jakby sterownik nie pozwalał zapalić samochód. Chociaż ja się nie znam.

Jeżeli spotkaliście się z podobną sytuacją, bardzo proszę o pomoc.

Samochód to BMW E46 318i 118 KM sedan z roku 2000.

Pozdrawiam
Kamil

: 2012-01-09, 13:03
autor: Rav82
Możesz spróbować podmienić sterownik i zobaczyć. Jak nic nie pomoże to może paliwo nie dochodzi. To jest moje zdanie, ale może ktoś ma inny pomysł.

: 2012-01-09, 14:23
autor: Krisstoff
A masz jakiś alarm w aucie?

: 2012-01-09, 17:07
autor: Kamilbc
Immobiliser albo jakiś alarm ale jak masz jakiś alarm to powinno dać się go awaryjnie wyłączyć, ew padl sterownik

: 2012-01-09, 17:09
autor: jointano
Kamilbc pisze:Immobiliser albo tak jak poprzednik jakiś alarm odcinający zapłon
Tak, to standardowe wyposażenie tego auta. Mam i jedno i drugie. Czy blokada zapłonu może się zaciąć? Chyba rzadko się zdarza, o ile jeśli?

: 2012-01-09, 17:12
autor: Kamilbc
Nie spotkalem jeszcze takiego problemu chyba nie może :)..w Twoim przypadku stawiam na immobiliser, a z kluczykiem coś nie kombinowałem nie spadł Ci albo cos w tym stylu ?

: 2012-01-09, 17:56
autor: jointano
Odpalałem na dwóch kluczykach. Jest to samo :)

Chociaż muszę przyznać, że niedawno w E36 318i od rodziców miałem troszkę podobnie. W ogóle nie odpalał, ale na pych ruszył. Problemem był silniczek krokowy i przepływomierz. Objaw generalnie ten sam, ale przyczyna raczej inna będzie w E46, zwłaszcza że przepływomierz mam nowy oryginalny Bosch z katalogu.

: 2012-01-09, 18:13
autor: TDS-ik
A czujnik położenia wału sprawdzony?

: 2012-01-09, 18:34
autor: Didik
Jakby czujnik wału to raczej niema iskry, bo to on daje impuls
A tak wgl jak masz iskre :D to odpalić musi, iskra i paliwo ;) może siadła Ci pompa, przekaźnik ?

: 2012-01-09, 20:59
autor: Kamilbc
Jakby siadła pompa albo przekaźnik to nie podawałyby paliwa..poszukaj kogoś z kompem żeby podpiął i zobaczył od razu będziesz wiedział, ew gdybyś nikogo nie znalazł możesz podrzucić samochód do mnie na warsztat :)

: 2012-01-09, 21:03
autor: Łatysz
jointano, jakby to był immo to świeciła by Ci się na żółto dodatkowa dioda na liczniku typu auto z kłódką czy jakiś kluczyk itd. spróbuj kluczyk zapasowy w takim wypadku

: 2012-01-09, 21:16
autor: jointano
No właśnie żadna dioda się nie świeci, wszystko jest ok, próbowałem odpalić również z kluczyka zapasowego. Muszę chyba sholować do mechanika :(

: 2012-01-09, 21:58
autor: Didik
Kamilbc,

Tyle to ja wiem :lol:

Może wtryski sie nie otwierają i paliwo sobie tak w kółko lata

: 2012-01-09, 23:11
autor: pazura
jointano pisze: Pompa działa (słychać jak się włącza)
słychać, że się włącza, a podaje dobrze paliwo to bardzo duża różnica

Didik pisze:Może wtryski sie nie otwierają i paliwo sobie tak w kółko lata
:D tego jeszcze nie słyszałem

: 2012-01-09, 23:35
autor: Rav82
jointano pisze:No właśnie żadna dioda się nie świeci, wszystko jest ok, próbowałem odpalić również z kluczyka zapasowego. Muszę chyba sholować do mechanika :(
Ewentualnie możesz sprawdzić, czy dobra ta dioda, upewnić się. Ale najlepiej podjechać na komputer.