[e39] SŁABA KOMPRESJA W 525 TDS

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Mariuszo86
Zaawansowany forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
Kontakt:

[e39] SŁABA KOMPRESJA W 525 TDS

Post autor: Mariuszo86 »

witam
mam taki problem z moim autem że nie chciał palić zaprowadziłem go do pompiarza i tak: pompa sprawna wtryski idealny stan świece grzeją. Stwierdzono że jest słaba kompresja 20 atmosfer tak mi powiedział pomparz, czy jest to możliwe by na wszystkich było 20 atmofer? dodam że jest to diesel 525 tds z 1997r. i teraz moje pytanie czy warto remontować silnik czy może kupić taki sam bo taniej czy wymienić go na 3.0l ?
Ostatnio zmieniony 2012-02-13, 13:11 przez Mariuszo86, łącznie zmieniany 1 raz.
" .... i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony, spytał o nasze zarobki - usiadł i zapłakał.. "
Obrazek
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

tds-a bym znowu nie kupował, 3.0d jak najbardziej :) jak mi by padł silnik bez większego zastanowienia szukałbym 3.0d :D potem masz bardzo duże pole manewru zwiększania mocy tego motora :)
Mariuszo86
Zaawansowany forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: Mariuszo86 »

acha no wiesz sam 3.0l robi wrażenie a opłaty nadal za 2.5 l :D bo po co zgłaszać :P ale kurde co musze kupić oprócz silnika i kompa??bo troche kasy już włożyłem w nie i się troche wkurzyłem bo wiecznie coś a teraz kurde silnik najgorsza rzecz jaka mogła się spiep...ć. I mocno się zastanwiam nad A...I z silnikiem 2.8 na gaz i napędem 4x4 bo w dzisiejszych czasach diesel się już nie opłaca a nie wiecie ktoma do sprzedania silnik 3.0?? bo na allegro troche to kosztuje + swap
" .... i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony, spytał o nasze zarobki - usiadł i zapłakał.. "
Obrazek
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

No jeśli patrzysz na oszczędności to diesla się nie opłaca zbytnio... Mi bardzo znowu zależy na długim zasięgu i wysokim momencie obrotowym przy stosunkowo niskim spalaniu :) Co do silnika musisz szukać :( może jakieś auto z wysp? To już teraz loteria :) decyzja należy do Ciebie... Dobrze by było gdybyś pozostał przy BMW ;)
Mariuszo86
Zaawansowany forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: Mariuszo86 »

wiem że z silnikiem to loteria ale chyba zostawie to chłopakom z krakowskiego odziału V-tech albo go zrobią albo zamienią silnik na 3.0 d . Robie na ciężkim sprzęcie także paliwo czasami udami się skołować dla siebie to jedyny plus:D. A powiedz mi co musze mieć do zamiany jakie części skrzynia i most wytrzyma ?czy rozrusznik też może być z 2.5 bo świece i wtryski też podejdą tak mi się wydaje bo co do pompy wtryskowej to nie wiem a i kompa też musze mieć od razu z 3.0 co jeszcze musi być z tego silnika??robie to pierwszy raz także nie chciał bym sie wpieprzyćw coś co mnie pociągnie żeod razu tego nie zrobiłem
" .... i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony, spytał o nasze zarobki - usiadł i zapłakał.. "
Obrazek
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

powiem Ci szczerze, że skrzynie będziesz musiał zmienić, co do reszty ciężko mi powiedzieć.. :( porównaj może części na realoem
MIRAS
Maniak forumowy
Posty: 1413
Rejestracja: 2008-01-22, 17:11
Lokalizacja: RYBNIK

Post autor: MIRAS »

wydaje mi się że raczej z osprzętu mało co pasuje nie wiem jak to jest z dieslami
Mariuszo86
Zaawansowany forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: Mariuszo86 »

kurde nikt nie robił swapa diesla?? a jak sprawa wygląda w benzynowych jak przekładacie mocniejszy silnik zamiast słabszego :kolebka: to co wymieniacie??bo nie wiem zamontować jeszcze raz 2.5 tds z rozbitka na chodzie koszt gołego silnika to ok700zł bo reszte mam sprawną :br:
" .... i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony, spytał o nasze zarobki - usiadł i zapłakał.. "
Obrazek
MIRAS
Maniak forumowy
Posty: 1413
Rejestracja: 2008-01-22, 17:11
Lokalizacja: RYBNIK

Post autor: MIRAS »

przy benzyniaku jest podobnie tylko jak zmieniasz r6 na r6 większy to osprzęt pasuje a r4 na r6 to trzeba wszystko wraz z hamulcami
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Przy przekładce z 2,5tds na 3,0d potrzebujesz wszystko co jest pod maska + komputer. Poszukaj na http://bmw-diesel.pl/
Mariuszo86
Zaawansowany forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: Mariuszo86 »

kolego łukasz735 dzięki za link zapomniałem o tej str dość długo czytałem na mój temat i doszedłem do wniosku że zaprowadzę Beatke do mojego mechanika by zdiagnozował co tam poszło i jest do roboty lub zadzwonię do podobnego warsztatu co V-tech bo też dobrze ich znam i zobacze co mi powiedzą, ale zastanawia mnie jeden fakt brak kompresji na każdym cylindrze na jednym jest tylko 18 bar a na reszcie ok 20-21 bar czy to wina jakiegoś sterwonika/przekaźnika czy coś?? widać będę zmuszony jechać na kompa by to sprawdzili ale jeszcze w sierpniu wszystko było ok a ja nie jestem typem rajdowca więc normalnie jeżdżę zmiana biegów na rozgrzanym silniku do 3000 rpm na zimnym do 2200 rpm do 3 biegu jazda po mieście. Pracuje na ciężkim sprzęcie 4 lata (tylko diesel) także obchodzenie się z silnikiem diesla i turbiną znam i stosuję do tego to nie sztuka wsiaść do zimnego i but :twisted:
" .... i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony, spytał o nasze zarobki - usiadł i zapłakał.. "
Obrazek
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Są dwa wyjścia może być tak że puściły Ci pierścienie na jednym cylindrze, albo uszczelniacze zaworowe. Co by nie było i tak by konsumowała olej. Ewentualnie może kompresja idze w układ chłodzenia u mnie tak było nie wywala Ci przypadkiem płynu? Coś się z autem dzieje czy tylko tak po prostu "panikujesz" ? To że tds nie odpala może mieć wiele przyczyn mój jak były mrozy poniżej -10 to też nie palił a jak jest do -10 to odpala od pierwszego zakręcenia, przyczyną był filtr paliwa. Podjedź do innego mechanika niech sprawdzi kompresje, wymień filtr paliwa, sprawdź szczelność układu paliwowego TDS nie lubi nieszczelności.
Mariuszo86
Zaawansowany forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: Mariuszo86 »

No najdziwniejsze w tym wszystkim że nie bierze nic oleju co mnie cieszy, nie wywala mi nic płynu chłodzenia i nie panikuje:D auto było u pompiarza i było wszystko sprawdzane pod względem układu zasilania paliwem i wszystko jest tak jak powinno brak nieszczelności oraz brak wycieków z układu zasilania kompresja była sprawdzana tak jak mówiłem i na wszystkich cylindrach już nie wiem co robić bo dla mnie to jest dziwne by padła nagle kompresja na każdym cylindrze.
" .... i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony, spytał o nasze zarobki - usiadł i zapłakał.. "
Obrazek
Mariuszo86
Zaawansowany forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: Mariuszo86 »

no więc tak zapraszam do działu /viewtopic.php?t=13554 tu jest opisane co już zrobiłem :D z silnikiem
" .... i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony, spytał o nasze zarobki - usiadł i zapłakał.. "
Obrazek
ODPOWIEDZ