[E36] problem z dławieniem silnika ...

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
YYari
Zaawansowany forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2010-04-03, 08:24
Lokalizacja: katowice

[E36] problem z dławieniem silnika ...

Post autor: YYari »

Więc tak mam mianowicie taki problem :
Dziś wchodzę do auta odpalam wszystko ok po chwili jak chce jechać
dodaję gazu ( na benzynie ) zaczyna dławić silnik obroty najpierw ok potem spadały do 300 i mniej że, nawet nie dało się ruszyć z miejsca ale jakoś go męczyłem aż przełączy na gaz ( mówię może mało paliwa ) przełączyło na gaz chwilka było cacy....
po chwili jadąc hamuje bieg na luz zaczyna się falowanie, przełączyło nagle na benzynę ( niskie obroty ) auto zgasło i tak cały czas nawet jak się zagrzał ... Podjechałem więc na stację mówiąc sobie pewnie mało paliwa ( rezerwa się nawet nie świeciła ) i jednak nic nie dało
znów luz falowanie obrotów , jedynka gaz do dołu i auto zero praktycznie reakcji... na gazie troszke lepiej ale szarpie nim strasznie czego może to być wina ?

PS. przepraszam jeżeli napisałem coś nie jasno .... jestem zdenerwowany bo miałem jechać w trasę i takie rzeczy mi się dzieją:(
rheaf7477
Małopiszący
Posty: 21
Rejestracja: 2012-02-21, 18:07
Lokalizacja: Toruń

Post autor: rheaf7477 »

przyczyn może byc wiele pierw trzeba wyeliminować te najbardziej oczywiste np: sprawdź katalizator(sam miałem podobnie pojechałem po dziewczyne wróciłem auto w garazu chciałem odwiezdz ja pozniej wsiadam w samochod a on ledwo co zipie obroty ledwo co itd az wkoncu po kilku godzonej meczarni przestal wgl chodzic) , filtr w jakim stanie. Taka przyczyna może być także od czujnika położenia wałka rozrządu (zalezy jaki masz silnik niektóre silniki bmw maja dwa czujniki niektóre jeden u siebie mam akurat dwa i jak jeden walnal to byl spadek mocy lecz w silniku gdzie masz jeden czujnik dzieja sie cuda wianki falowanie na obrotach nie chce sie wkrecac i chodzi jak stara K.)
YYari
Zaawansowany forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2010-04-03, 08:24
Lokalizacja: katowice

Post autor: YYari »

Witaj wypiołem czujnik wałka i silnik nawet nie próbował inaczej zapracowac czyli prawdopodomnie bedzie to to wlasnie ?
YYari
Zaawansowany forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2010-04-03, 08:24
Lokalizacja: katowice

Post autor: YYari »

YYari pisze:Witaj wypiołem czujnik wałka i silnik nawet nie próbował inaczej zapracowac czyli prawdopodomnie bedzie to to wlasnie ?
CZY może ktoś się jeszcze wypowiedzieć ? w sprawie pomocy mojej osobie
rheaf7477
Małopiszący
Posty: 21
Rejestracja: 2012-02-21, 18:07
Lokalizacja: Toruń

Post autor: rheaf7477 »

jesli silnik inaczej nie zapracowal to na 99% czujnik odpiąłeś wtyczke ?
zając11
Małopiszący
Posty: 25
Rejestracja: 2011-01-19, 19:58
Lokalizacja: Klucze

Post autor: zając11 »

wyrzuć instalacje LPG
zając11
rheaf7477
Małopiszący
Posty: 21
Rejestracja: 2012-02-21, 18:07
Lokalizacja: Toruń

Post autor: rheaf7477 »

zając11 pisze:wyrzuć instalacje LPG
jesli chodzi na benzynie tez ledwo co to co ma do tego gaz?
YYari
Zaawansowany forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2010-04-03, 08:24
Lokalizacja: katowice

Post autor: YYari »

zając11 pisze:wyrzuć instalacje LPG
zając11 przy cenach paliwa ciężko się jej pozbyć:)



odpalalem najpierw z podpiętym potem odpiołem wtyczkę i pracował tak samo jak przed odpięciem ....
rheaf7477
Małopiszący
Posty: 21
Rejestracja: 2012-02-21, 18:07
Lokalizacja: Toruń

Post autor: rheaf7477 »

nie daje gwarancji ale pewnie to ten czujnik poszukaj na allegro kup zaloz zobacz nie droga sprawa
Kamilbc
Zaawansowany forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 2011-08-28, 20:01
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kamilbc »

sprawdź jeszcze podciśnienia, moze ktores wypadlo
reds28
Małopiszący
Posty: 23
Rejestracja: 2012-02-24, 14:41
Lokalizacja: zabrze

Post autor: reds28 »

po pierwsze nie kombinuj tylko podjedz na kompa a wyjdzie co i jak... Kupisz na allegro czujnik a okaze sie ze cos innego i co?kasa w bloto..?najlepiej najpierw diagnozowac ale na dobrym kompie... Napewno wyjdzie co pada...takie moje zdanie... Pozdro
reds28
Małopiszący
Posty: 23
Rejestracja: 2012-02-24, 14:41
Lokalizacja: zabrze

Post autor: reds28 »

objawy podobne do padajacej pompy paliwa albo wypadanie zaplony... Ale to tylko przypuszczenie a powodow moze byc wiele... Jedz na tego kompa a dowiesz sie co jest nie tak.
YYari
Zaawansowany forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2010-04-03, 08:24
Lokalizacja: katowice

Post autor: YYari »

więc tak dziś trochę ciepła i zacząłem grzebać przy silniku
i zobaczyłem takie oto rzeczy :
guma od przepływomierza popękana tak ze już nie ma gdzie taśma izolacyjną obkleić
w gumie z przepływomierza była jakaś maź ... jasnego koloru ( ?? )
odpiąłem też silniczek krokowy do wyczyszczenia .
po tym sprawdzę czy coś pomogło, jutro wejdę pod auto popukam w katalizator bo może faktycznie coś z nim nie tak ?

ps. jak, czym najlepiej wyczyścić silniczek krokowy ?
reds28
Małopiszący
Posty: 23
Rejestracja: 2012-02-24, 14:41
Lokalizacja: zabrze

Post autor: reds28 »

zamocz ten silniczek w benzynie na noc...co do gumy to tylko wymiana skoro tak strasznie popekana.... Ale zeby az tak auto kulalo z powodu gumy to watpie...jak wsadzisz silniczek i wymienisz gume a dalej bedzie tak kiepsko to podjedz na kompa bo szkoda Twojej roboty i czasu a autko cierpi jak tak kuleje...
YYari
Zaawansowany forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2010-04-03, 08:24
Lokalizacja: katowice

Post autor: YYari »

reds28 a co może oznaczać dziwna jasna maź na tej gumie przepływomierza ?
i co do silnika zamoczyć cały ? bo na końcu jest ta wtyczka , nie chce go uszkodzić
ODPOWIEDZ