Strona 1 z 1

[E36] Hamulce bębnowe tył

: 2012-03-29, 19:37
autor: Kons18
Panowie dzisiaj wymieniłem klocki z przodu oraz płyn hamulcowy przy okazji zajrzałem na tył gdzie mam bębny.Zauważyłem że tylne koła a szczególnie lewe ciężko się obraca jakby coś tarło na bębnach.Szczęki wymieniłem może 2 lata temu i teraz problem jest taki że nie idzie ściągnąć bębnów.Nie chcę nic na siłę robić żeby nie uszkodzić szczęk bo szkoda mi by było ich wymieniać znowu. Dlatego mam pytanie znacie jakiś preparat lub środek żeby psiknąć spróbować czy nie będzie mniej tarło?Da się to zrobić bez ściągania bębnów?

: 2012-03-29, 19:41
autor: Czorny
zaglądaj do jednej dziury po śrubie i powoli obracaj bęben aż natrafisz na zębatke to samoregulator,śrubokrętem przesuń zębatke w jedną albo drugą stronę,popuści albo zaciśnie :bmw:

: 2012-03-29, 19:46
autor: Kons18
Myślisz że to tarcie to wina samoregulatora?

: 2012-03-29, 19:50
autor: Czorny
myśle że tak,chyba że sie szczęki rozpadły albo okładziny skończyły,najlepiej popuść ten samoregulator i ściagnij bęben,powinien lekko zejść :wink:

: 2012-03-29, 19:50
autor: Kons18
Ok dzięki

: 2012-03-29, 21:29
autor: Kubok
A hamulec pomocniczy zwany potocznie recznym nie jest zaciągniety ;p? Albo jego linka zbyt mocno napięta i cały czas lekko trzyma.. No i zerknij na ten samoregulator, bo Czorny dobrze gada.

: 2012-03-30, 07:06
autor: Kons18
Ręczny w normie a nawet jest za luźny bo nie łapie od początku,ale zerknę dzisiaj na ten samoregulator.

: 2012-03-30, 13:30
autor: Kons18
Panowie wielkie dzięki za pomoc.Pomogło z tym samoregulatorem jeśli można to tak nazwać według mnie bardziej trafne byłoby określenie regulator bo co się tam samo reguluje to nie mam pojęcia.Ale po przestawieniu tego koło zdecydowanie luźniej się obraca,na lewej stronie nawet udało mi się zdjąć bęben( z prawa wolałem nie ryzykować bo ciężko szło). Przy okazji podniesionego auta pokręciłem kołami przednimi w których jak już wspomniałem wymieniłem klocki.Z racji tego że robiłem to 1szy raz w tym aucie proszę powiedzcie mi czy to normalne że wyczuwa się taki opór przy kręceniu?Wiadomo klocki dopiero się ustawią,ale na starych szło lżej zakręcić kołem.

: 2012-03-30, 14:15
autor: Czorny
szło lżej bo tłoczki przy zużytych klockach chodziły w innym miejscu,albo zostaw dotrze sie samo albo rozruszaj tłoczek :bmw:

ps.kliknij pomógł :razz:

: 2012-03-31, 23:16
autor: Kons18
Tłoczki chodziły elegancko-bardzo fajnie odbijały.Nie wiem co jest na rzeczy ale czy to normalne że po przejechaniu 7 kilometrów przy spokojnej jeździe,hamowaniu silnikiem tarcze się tak nagrzewają że można się poparzyć?Wkurza mnie to.Nigdy nie zwracałem na to uwagi dopiero teraz po wymianie.

: 2012-04-01, 02:42
autor: Moloch
spokojnie jesli klocki są nowe to są na dotarciu :wink: z czasem zrobi się luz i będzie ok