[E36] Wyciek płynu chłodniczego zza silnika

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
tomanluke
Małopiszący
Posty: 3
Rejestracja: 2012-04-29, 23:29
Lokalizacja: Siemianowice Śląśkie

[E36] Wyciek płynu chłodniczego zza silnika

Post autor: tomanluke »

Witam.
Mam BMW e36 z silnikiem m43 1.8 z 1996 roku. Wczoraj jechałem sobie do Mc Donalds, stałem pod okienkiem na drive aż nagle spojrzałem a tam strzałka temperatury silnika na czerwonym. Szybko odjechałem na parking jednak dosłownie 3 kroki przed miejscem wysadziło płyn chłodniczy. Pod autem kałuża, spod maski dym. Wyłączyłem silnik i odczekałem aż silnik ostygnie, następnie go włączyłem gdy wskazówka była na środku, jednak moja jazda nie trwałą dłużej niż 200m bo znów na czerwonym. Poszedłem na stację i kupiłem płyn do chłodnicy, dolałem tylko po to aby dojechać do domu. Czekałem 30minut wszystko było w normie. Odpalam i jadę, po 500metrch wskazówka na 3/4. Zjechałem na parking na jakimś osiedlu i tam zostawiłem auto. Dziś po całej nocy wracam do niego z nadzieją na odpowietrzenie (po przeczytaniu poradników) jednak gdy dolewałem płynu i naciskałem na wąż to słyszałem że płyn gdzieś chlapie. Zlokalizowałem względnie chlapanie i było one za silnikiem, tuż przy szybie pod wężykami. Za całym silnikiem tam za kolektorem (lepiej nie umime opisać)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Doszedłem do wniosku że prawdopodobnie urwał się wąż lub poszedł króciec. Jednak nie umiem się tam w żaden sposób dostać. Z prawej strony przeszkadzają węże z gazu, natomiast od góry jest metalowa srebrna część. Na zimnmy silniku przejechałem 4km i wskazówka była na 3/4 więc znów postój.
Takim tempem do domu dojadę za 2 dni dziennie robiąc 4km rano i 4 wieczorem. Z dmuchawy leci ciepłe powietrze, klimatyzacja nie działa ponieważ chłodnica dziurawa.
Macie jakieś sposoby jak się tam dostać? Może od dołu z kanału będzie łatwiej? Mało się znam na tym. Z góry dziękuje za pomoc.

EDIT: Przeglądając teraz schematy zauważam że mój silnik przypomina bardziej m40. Miałem przekładkę robioną u mechanika. Miałem 1.8 m43 teraz mam dalej 1.8 i osprzet z mk43 jednak silnik może mam m40? Nie mam u siebie tego wężyka wychodzącego z górnej pokrywy
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Sedan/Europe/318i-M43/LHD/M/1996/browse/engine/cooling_system_water_hoses/
Część nr 11.
tomanluke
Małopiszący
Posty: 3
Rejestracja: 2012-04-29, 23:29
Lokalizacja: Siemianowice Śląśkie

Post autor: tomanluke »

Dobra Panowie aby nie zakładać nowego wątku. Po długim grzebaniu odnalazłem usterkę. Ze schematu http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... ter_hoses/ Wąż nr 15 został przerwany. Wąż numer 15 idzie od króćca do reduktora gazu. Był on w środku łączony. Rozcięty na pół i w środek wsadzono mniejszy okrągły plastik i złączono spinkami i na tym łączeniu rozerwało. Teraz mam pytanie, gdzie taki wąż nabyć? Czy taki http://moto.allegro.pl/waz-ukladu-chlod ... 74282.html będzie odpowiedni? Wymagany jest jakiś specjalny? Ten co mam wymontowałem z auta ma on na oko niecałe 2metry i w środku jest sprężyna. Zwykły sklep motoryzacyjny czy może coś specjalnego?

Dodatkowo zauważyłem że cześć nr 11 na zgięciach jest lekko dziurawa, a wężyk ogólnie jest w słabej kondycji. Do czego on służy?
Rafi
Zaawansowany forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 2011-09-02, 22:33
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Rafi »

ja bym polecal intercars
Rafi
Zaawansowany forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 2011-09-02, 22:33
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Rafi »

jesli dobrze kojaze to jest odpowietrzenie odmy nr 11
tomanluke
Małopiszący
Posty: 3
Rejestracja: 2012-04-29, 23:29
Lokalizacja: Siemianowice Śląśkie

Post autor: tomanluke »

Tak o to właśnie chodzi, o ten górny wąż. Co to ta odma? Ważna część?
Rafi
Zaawansowany forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 2011-09-02, 22:33
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Rafi »

jest to odprowadzenie cisnienia i gazow z komory korbowodowej
ODPOWIEDZ