Strona 1 z 2

[E36] Konserwacja progów i spodu

: 2012-05-27, 21:11
autor: bobek667
Drodzy koledzy, tak jak już gdzieś tam pisałem na progach mam ogniska rudy i wypadałoby się za to wziąć. :grin: Jako, że nigdy za to się nie zabierałem, a wiadomo im szybciej tym lepiej, chciałbym pozbyć się tego ustrojstwa i zakonserwować progi i może spód. Jak narazie nie mam dostępu do kanału ale myślę jak będzie tak daleko kogoś znajdę... Chodzi mi o to żebyście poradzili czym i jak mogę działać, jakie preparaty, kolejność zastosowania i miejsca szczególne :) czy wystarczyłby papier ścierny, szczota druciana i może "wkładki" z papieru do wiertary? Jutro postaram się dodać zdjęcia ale główne miejsca to wejścia lewarka i rogi progów, jak to pod spodem wygląda szczerze nie wiem, nie mam możliwości nawet sprawdzić ale dużo tego nie ma... Może jak dam rade wpaść na następny spot to pokaże co i jak... Z góry dzięki ^^ :bmw:

: 2012-05-27, 21:46
autor: Wegrzol
wyzuc cala podklode<material>:P i zobaczysz czy jest tragedia:P

: 2012-05-28, 05:47
autor: krzyq
sprawdź lepiej porządnie, u mnie gdy robilem remont maly, mialy byc tylko zrobione progi, a okazalo sie ze musielismy cala podloge zrobic, a co do materialow, no to drucianka, papier, cos do zakonserwowania dobrze wyczyscic i tyle.
A tutaj ode mnie filmik jak wygladalo to u- mnie:
http://www.youtube.com/watch?v=7Hz4Xf2P8LM

: 2012-05-28, 16:26
autor: bobek667
Z tym wyciąganiem całego materiału to słabo widzę ze względu, że nie mam za bardzo warunków... ale umówiłem się ze znajomym na kanał żeby choć zobaczyć co tam drzemie.... :roll:
Czyli tą rdze którą mam na progach usunąć do cna i walnąć konserwacją? A jak bedą jakieś ubytki? i jakbym chciał pomalować te progi na czarno czy pod kolor budy to jakaś specjalna konserwacja? Bo są te chropowate, i jakieś kauczukowe na nie też można farbę kłaść czy to już inna bajka? :o ... znajomy polecał produkty BOLL'a... jakie byście polecali i może jakby szło to prosiłbym o szczególniejsze opisy lub linki do produktów, nazwy... :568:

Wybaczcie ale jestem totalnym laikiem ^^ :bmw:

: 2012-05-29, 20:01
autor: bobek667
A więc tak, poza małymi ogniskami na prawym progu znalazłem sporą "dziurkę".... ten prawy właśnie najgorszy, na lewym tragedii chyba nie ma zresztą pare fotek niżej.... Co myślicie z tym robić? opłaca się to robić? Czy blacharz obowiązkowy?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Auto brudne, bo zaraz po przyjeździe od gazownika ^^

: 2012-05-30, 13:54
autor: bobek667
I co myślicie o tym? wymiana progów to chyba dość kosztowny temat nie? i jeszcze zależy od przespawania.... :???:

: 2012-05-30, 14:02
autor: bobek667
Podłoga wygląda dość dobrze ale ten próg - MASAKRA :/

A może macie kogoś (blacharz) komu możnaby tą robotę oddać?

: 2012-05-30, 14:57
autor: krzyq
te ogniska rdzy, to weź wyczysc dokladnie i troche poza nie tez pozniej przygotuj i malnij, a te chropowate co mowisz to " baranek " a te ubytki, to najlepiej wyciac i wstawic nowe.
Jakbys szukal blacharza, lakiernika to PW :)

: 2012-06-13, 13:09
autor: Damian Jura
Jeżeli chcesz to mieć zrobione jak należy to pasowało by (w skrócie):
-wypiaskować wszystkie ogniska rdzy, następnie wyciąć je z małym zapasem, wstawić nową blachę, wycynować, nałożyć kauczuk, polakierować

Nie czyści się rdzy druciankami na szlifierkach bo one polerują rdze a nie usuwają jej.
Papierem ściernym nie usuniemy wżerów.

W BMW nie ma czegoś takiego jak baranek, w polonezach fiatach owszem i tam jest ich miejsce :wink:
W BMW jest masa kauczukowa

Jeżeli szukasz w pełni profesjonalnego zakładu blacharsko lakierniczego
z doświadczeniem (istniejemy od 1971r)
to zapraszamy do Sosnowca ul 27-go Stycznia 14 :wink:

Naprawiane elementy cynujemy, posiadamy własną mieszalnie i komorę lakierniczą

: 2012-06-13, 14:05
autor: bobek667
A wstępnie jaki koszt tego przedsięwzięcia? Tak teoretycznie? :D Bo wszystko muszę planować na przód :)

: 2012-06-13, 18:30
autor: Damian Jura
Wstępnie nic nie mogę powiedzieć póki nie zobaczę auta na żywo
(chyba że prześlesz mi na maila kilka fot dobrze pokazujących wszystkie mankamenty)
ale dla porównania aktualnie robimy próg w E39
Na pognieciony dziurawy zardzewiały próg jakiś magik nałożył szpachle
Wstawialiśmy próg do słupka B
BMW za kilka dni będzie do odbioru a w tedy powiem Ci ile ta naprawa kosztowała i będziesz mieć mniej-więcej wstępne porównanie może być ? :wink:

Poniżej kilka zdjęć z prac nad ww samochodem

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 2012-06-14, 06:05
autor: bobek667
Dzieki Damian za zainteresowanie :D jesli chodzi o fotki to jak narazie robilem te co wyzej ale nie wiem czy dobrze oddaja te miejsca... tak wiec bede czekal na dalszy przebieg operacji, przynajmniej bede wiedzial na co sie szykowac :D :bmw:

: 2012-06-20, 00:07
autor: Damian Jura
Obrazek

Obrazek

850zł kosztowała naprawa, z tym że w przypadku E39 nie obyło się bez sporego wycinania

Obrazek

U Ciebie nie wygląda to tak źle, no i odpada lakierowanie progu :wink:

: 2012-06-20, 14:31
autor: bobek667
Nooo to myśle, że coś z tego będzie, ale i tak muszę trochę odczekać bo teraz urlop i dwa wesela w rodzinie tak więc odezwę się niebawem mam nadzieje ^^ Dzięki wielkie Damian Jura,

: 2012-07-01, 10:46
autor: whucrew
Czesc! Moge powiedziec ze jestem w tym temacie fachowcem :smile: . Ja mam teraz drugie e 36 i w obu robilem progi.. Powiem ci ze w twojej jeszcze nie wyglada to tak zle ale... Progi gnija raczej od wewnatrz niz od zewnatrz poniewaz do nich splywa woda z odplywów. Wiec robienie reperacji od zewnatrz nic nie da bo wszystko dzieje sie w srodku. Najlepszym testem progow jest podnoszenie auta na fabrycznym lewaku po kolei z kazdej strony. Jesli podczas podnoszenia bedziesz slyszal trzaski pekajacej blachy lub co gorsza lewarek razem z mocowaniem bedzie wchodzic w prog to wszystko jasne. Powiem ci szczerze ze jak tam sie juz cos dzieje to lepiej wymienic cale progi. I tak za progi lewy i prawy ok 200zl. Moj blacharz robi wymiane za 400-500zl. Jak trzeba to lakiernik ok 200zl. Progi po wszystkim najlepiej zalac do srodka jakas farba, udroznic odplywy i na koniec zakonserwowac preparatem do profili zamknietych np produkcji boll..