Strona 1 z 2

[E34] Spadek mocy

: 2012-06-17, 13:00
autor: LuQ
Stało się to czego się najbardziej obawiałem.
Do ostatniej chwili nie wierzyłem wykazowi z hamowni na której byłem podczas naszego zlotu (117KM / 227Nm), więc postanowiłem zweryfikować te wyniki sprawdzając przyśpieszenia mojej buni, no i niestety, wyniki nie są zadowalające, co uświadamia mnie w tym że hamownia miała rację :(

Rozumiem że auto z wiekiem traci moc, ale spodziewałem się spadku mocy rzędu 10-12koni, a tu 26 w dół.
Czipa do mojej buni zamówiłem już kilka dni temu, także jest w drodze i zapewne po wpięciu go będzie wzrost mocy, ale co z tego jak auto nie trzyma serii :(

Macie może jakieś propozycje co mógłbym zrobić, co sprawdzić, może coś przeczyścić? za niedługo zaczyna mi się wolne więc będę miał czas żeby posiedzieć przy buni, wiec mogę trochę pogrzebać. Słyszałem o czyszczeniu EGR'a wraz z kolektorem - od tego najprawdopodobniej zacznie, ale co dalej? Może jakieś testy samochodu porobić, tylko jakie?

Nadmienię że auto niema problemów z pracą silnika, obroty wkręcają się równo, i czuć że auto ciągnie aż do 4500tyś obrotów, zresztą po wykresie z hamowni też nie widać żeby coś silnikowi dolegało.

: 2012-06-17, 16:49
autor: Moloch
średnio znam się na Traktorach ale jeśli wyczyścisz EGR doloty i inne takie pierdółki i to nie przyniesie zamierzonego efektu jedź do mechanika i sprawdź kompresję, może już z ciśnie nie takie jak powinno być. :wink:

: 2012-06-17, 18:54
autor: Dadeck
A poinformowali Cię na hamowni że może wystąpić przekłamanie od 50 nawet do 100 koni?
Jest różnica między hamownią a 'hamownią'...

: 2012-06-17, 18:58
autor: LuQ
z przekłamaniem się liczę, i bardzo chciałbym wierzyć w to że hamownia okłamała mnie na te 13 koni, tym bardziej że na wydruku mam wpisane Vmax - 167km/h, a tym autem całkiem niedawno 190 leciałem i jeszcze był zapas :)

Jednak przyśpieszenie 0-100 odbiega trochę od serii, mimo że auto jest bardzo dynamiczne i bez problemu (raz czy dwa, bo szkoda opon ;p) przypaliłem nim gumę, a w zeszłym roku na SummerCars party ze 150 konną e36 przegrałem raptem o długość samochodu.

Nie wiem.. nie wiem.. :570: :570:

: 2012-06-17, 19:15
autor: GERMAN
Sprawdź ciśnienie doładowania dla porównania dodam że ja w mojej mam w granicach od 0,9-1,1 bar najlepiej to sprawdzić podczas jazdy na 4 biegu wciśnij do dechy i zerknij na barometr bo widziałem ze masz jak turbina zakręci min 0,7 bar to masz problem z turbiną a właściwie początek problemów.
Co do EGR ja mam zatkany jeżeli nie masz zatkanego wyciągnij przewód podciśnienia z grzyba wkręć w ten przewód śrubkę i śmiało możesz tak jeździć weź bunie na A4 później na A1 wpadnij do mnie na kawę :mrgreen: oczywiście na wyższych obrotach niż za zwyczaj na początku będzie troszkę kopcić przez ok 200 km ale nie koniecznie później odczujesz przyrost mocy troszkę to oczyści syf z kolektora widziałem tez że masz taki sam komputer jak ja powiedz jakie masz spalanie czy wzrosło czy zmalało i czy twój silnik jest skażony przepływką.To są metody bezinwazyjnego testu silnika i poprawę jego dynamiki.Widzę że zakupiłeś chip mam nadzieje że nie taki z allegro bo narobisz sobie jeszcze większych kłopotów. :wink: :bmw:

: 2012-06-17, 19:48
autor: LuQ
Ciśnienie doładowania pokazuje mi 0.9-0.95, 1.1 nie widziałem jeszcze żeby mi barometr pokazywał (o ile dobrze mam ten barometr podpięty :mrgreen: )
Zastanawiam sie nad zatkaniem EGR'a, ale najpierw chcę rozebrać ten motor i wyczyścić doloty, EGR, kolektor, odmę i inne bzety do których się dostanę.

Co do czipa, to kupiłem od Bagora z bmw-diesel, aktualnie czekam aż do mnie przyjdzie :)
GERMAN pisze:czy twój silnik jest skażony przepływką
tego stwierdzenia nie rozumiem ;D
Człowiek się uczy przez całe życie, więc proszę o wytłumaczenie :P

: 2012-06-17, 19:54
autor: GERMAN
Przepływomierz czarna rurka długości ok 10 cm połączona z filtrem powietrza z tej rurki na szczycie kostki wychodzi jeden kabel.


A co do tej hamowni na Mani to myślę że sam sobie odpowiedziałeś czy jest rzetelna jeśli wcześniej byłeś na hamowni to wiesz ile kabli plątało się w koło auta ile trwało przygotowanie do hamowania oraz jakie informacje można uzyskać o stanie pojazdu oraz przy okazji można zrobić mapę i tam podnieść sobie moc. Oczywiście mowa o profesjonalnych hamowniach.

: 2012-06-17, 20:40
autor: LuQ
Zszedłem, rozebrałem obudowy, i przepływki nie dostrzegłem, przy okazji porobiłem kilka fotek poglądowych silnika.

I od razu pytanie, bo (jak wspominałem wcześniej) będę brał się za czyszczenie dolotów, czyli kolektor i osłona klawiatury na pewno będą zdemontowane, a co to jest za element zaznaczony na zdjęciu? Rura wychodząca z niego idzie do EGR'a. Warto go też ściągać i przeczyścić?

http://imageshack.us/photo/my-images/267/dsc0186pt.jpg/

Dalsze foty:

EGR (widać że spod obejmy wychodzi "syf")
http://imageshack.us/photo/my-images/209/dsc0188dj.jpg/

Turbina (sucha i błyszcząca :) )
http://imageshack.us/photo/my-images/713/dsc0187yh.jpg/

Podłączenie barometru - zastanawiam się czy prawidłowo podpiąłem go.
Rurka jest przeźroczysta więc na zdjęciu bardzo dobrze widać że zaczął pojawiać się w niej "syf".
http://imageshack.us/photo/my-images/840/dsc0190om.jpg/

EGR z drugiej strony
http://imageshack.us/photo/my-images/577/dsc0191p.jpg/

: 2012-06-17, 21:11
autor: GERMAN
Element zaznaczony to kolektor jak już rozbierasz to jak najbardziej przeczyść go a w szczególności tę rurkę o ile pamiętam ma ona coś wspólnego z powrotem spalin.

Barometr z tego co widzę masz dobrze podłączony turbina z wierzchu sucha ale ściągnij dolot te krótkie kolanko od interkulera aby upewnić się przy okazji czy nie leje.
EGR wskazuje że przytkany jak jest tam taki syf to w tej cienkiej rurce na pewno będzie maź
Na EGR wężyku podciśnienia masz cibant go tam nie trzeba tam wkręć śrubkę w ten wężyk nie będzie ci się zapychał EGR wszystkie spaliny będą swobodnie wylatywać i nie będą wracać z powrotem do silnika bo to jest przyczyna zapychania się EGR

: 2012-06-17, 21:36
autor: LuQ
Dzięki za rady, na pewno skorzystam ;)

Rozumiem że przy tym dolnym kolektorze również jest 6 uszczelek? i wszystkie będą do wymiany, jak to zdejmę :D

aaa i jeszcze jedno,
jak EGR zatkam to co potem z tą rurką? też przytkać czy co? :)

: 2012-06-17, 21:52
autor: GERMAN
Jeżeli chcesz zatkać EGR wystarczy zaślepić podciśnienie i to wszystko jakbyś chciał całkowicie to musisz wsadzić kawałek blachy lub złotówką bo z dwójek wypadają środki ale ja bym zaślepił podciśnienie i skończył to co już zacząłeś czyli czyszczenie samego EGR po tym czyszczeniu zaslep wężyk podcisnienia i wyjazd zobacz co sie dzieje i daj znać o wynikach na razie jednak nie sciagałbym kolektora wydechowego za dużo roboty a może faktycznie sam EGR jest przyczyna. :bmw:

: 2012-06-17, 21:58
autor: LuQ
Jeszcze nie zacząłem :) Od przyszłego tygodnia mam zamiar zacząć zabawę :P

Zastanawiam się jeszcze czy (skoro będę miał już tyle rozebrane) od razu nie złapać się za wyczyszczenie intercoolera, tylko że tu jest problem, bo słyszałem że żeby wyciągnąć intercooler, trzeba chłodnicę wyciągać, a to = spuszczenie płynu z układu = potrzeba posiadania kanału/podnośnika,
Z tym spuszczeniem wody raczej dałbym sobie radę, ale jak potem z wyciąganiem chłodnicy? rozumiem że od góry się ją wyciąga, ale czy od dołu są jakieś zaczepy? nie liczę tu rur, tylko chodzi mi o mocowania, bo jeżeli chłodnica tylko od góry jest na zaczepach i potem po prostu się ją wyciąga to myślę że dałbym radę :D

: 2012-06-17, 22:36
autor: GERMAN
Wyczyszczenie samego EGRA nie zajmie ci wiele czasu a od tego bym jednak zaczoł właściwie po co rozkopywać cały silnik jak w wiekszosci przypadków spadkiem mocy jest ta przypadłość diesla.

: 2012-06-17, 22:42
autor: LuQ
No spoko, na pewno zacznę od EGR'a, demontaż -> wyczyszcznie -> montaż -> zaślepienie -> test :)
Jak odczuję różnicę to będę zadowolony.

Mimo wszystko kusi mnie żeby ten silnik też ogarnąć, w końcu ma te 370tyś za sobą więc w tych przewodach na pewno jest masa syfu, że nie wspomnę o intercoolerze który (prawdopodobnie) nigdy nie był czyszczony ;P

: 2012-06-17, 22:49
autor: GERMAN
LuQ pisze:No spoko, na pewno zacznę od EGR'a, demontaż -> wyczyszcznie -> montaż -> zaślepienie -> test :)
Jak odczuję różnicę to będę zadowolony.

Mimo wszystko kusi mnie żeby ten silnik też ogarnąć, w końcu ma te 370tyś za sobą więc w tych przewodach na pewno jest masa syfu, że nie wspomnę o intercoolerze który (prawdopodobnie) nigdy nie był czyszczony ;P
Być może jest tak jak mówisz starość nie radość ale jest pocieszenie że panie lekkich obyczajów maja większe przebiegi jak te nasze BMK-I :mrgreen:
Daj znać jak po czyszczeniu EGR ciekawy jestem będę obserwował temacik. :grin: