moc może i wzrośnie ale na maks obrotach...
spadnie natomiast moment obrotowy i przesunie się jego max punkt.
Sam zdecyduj i przeanalizuj czy jeździsz non stop na max obrotach, gdzie jest walka o każdego konia czy jednak autem jeździsz na co dzień gdzie warto mieć pod butem tyle, że nie trzeba redukować biegu by wyprzedzić.
Powiem Ci że ja nigdy w życiu nie zrezygnowałbym z momentu obrotowego. Sam nie mam kata i jest to mój codzienny koszmar...
Zastanów się, czy wstawienie na oko czegokolwiek zamiast niego, będzie dużo lepszą opcją od zaprojektowanego i wyliczonego wydechu przez niemieckich inżynierów?
No chyba że zatrudnisz rzeszę specjalistów którzy zaprojektują Ci wydech od nowa bez kata
German - zamulenie jest spowodowane jego zmniejszoną przepustowością przez osadzającą się sadzę przez cały okres jego użytkowania.
Jeśli jest zatkany, wiadomo że będzie gorzej jechał. Ale wycięty całkiem, na pewno nie będzie lepszy od seryjnego wpełni drożnego.
Warto też rozróżnić osobno oba przypadki - tu mamy do czynienia z samochodem z silnikiem atmosferycznym, gdzie zasada działania jest nieco inna niż w samochodach doładowanych.
German, ty jeździsz na doładowaniu a takim przypadku chodzi o prędkość spalin gdzie najlepiej gdyby nic nie stało wydechowi na przeszkodzie