Strona 1 z 1
zmiana silnika 1.8 na 2.0 vanos pomocy
: 2012-07-11, 17:49
autor: rafioza2
witam
mialem ostatnio swapa z 1.8 (m43) na 2.0 vanos (m50)
wszystko jest podpiete jak trzeba silnik kreci ale brakuje 2 rzeczy
nie ma iskry i pompa paliwa nie daje sygnalu zycia
nie odpala mi bmka juz brakuje mi sil
bardzo prosze o pomoc bo w piatek trzeba do roboty isc a auto stoi
: 2012-07-11, 19:07
autor: Sebek
moze to EWS! czyli imobilaiser...wkoncu to on blokuje pompe paliwa,przerabialem to u siebie, powiedzmy ze mialem podobna sytuacje, wkladalem inny silnik ktory mial juz imo. a w instalacji auta tego nie bylo.....okazalo sie ze najlepszym rozwiazaniem bylo kupienie nowego kompa z EWS pestka kluczykiem itd itp...i auto odpaliło,oczywiscie nie obylo sie bez przerabiania instalacji.moze.to jest przyczyna chociaz niech wypowiedza sie bardziej obcykani w temacie
: 2012-07-11, 21:16
autor: rafioza2
ehhhh oby nie
kolega ktory mi sprzedal silnik mowi ze w kluczyku pestki nie ma wiec nie powinien miec
w tobi cars mi mowili ze to wlasnie ews i 400zl zeby z kompa wykasowali te gowno ale to przez telefon mi mowil oni maja ceny z kosmosu i wiedza wszystko zaniam zobacza samochod
: 2012-07-11, 21:17
autor: rafioza2
dodam ze stary silnik to rocznik 94r a nowy to 96r(podobno)
: 2012-07-11, 21:29
autor: rafioza2
ew jak to ma ews to jak to ominac usunac ten ews?
: 2012-07-12, 05:51
autor: Sebek
powiem tak...z mojego doswiadczenia wiem,ze EWS'a nie da sie usunac z samochodu w sesie z komputera.a wszyscy magicy ktorzy twierdza ze da sie to zrobic zycze powodzenia!zwiedzilem roznych elektrykow specow id bmw i zaden nie potrafil tego zrobic bo usunac sie.tego poproatu nieda nawet jak dzwonilem na serwis.czy taka mozliwosc istnieje powiedzieli ze niema szans! trzeba popsostu wstawiac jakies EMULATORY!a kupno samegi ews pestki u kluczyka tez nie do konca nas ratuje!bo ponoc jest z tym2razy wiecej roboty bo trza to programowac pod komputer z silnika!ja kupilem caly zestaw z anglika pestka.kluczyk komputer ews i auto po delikatnej przerobce instalacji dzien puzniej odpalilo!
ja tylko mowie co dzualo sie u mnie dodam ze w aucie seryjnie byl silnik M50b25 a ja tam wstawialem M52b25!wiec teoretycznie 2 silniki 2.5 stary silnik byl bez EWS a nowy juz mial! o czym tez nie mialem pojecia:/
: 2012-07-12, 08:36
autor: rafioza2
zobacze ale prawdopodobnie ews'a tu tez nie ma on jest na pinie nr 7 a tam chyba nic nie ma
slyszalem ze to moze jesczze byc przez czujnik polozenia walu korbowego
moze to wina tego ze wczesniej gaz mialem?
ostatnia sprawa to to ze gosc w tym silniku mial wczesniej zabezpieczenie taki przycisk on szedl spod tego plstiku od silnika z gory ale nie da sie tego zlokalizowac bo kabel urwalem hehe
: 2012-07-12, 09:34
autor: Patryk85
Tak emulatory sie stosuje ale emulatory dziala do -5 stopni i pozniej lipa przerabialem temat u siebie i wieksze mrozy juz auto nie zapala
: 2012-07-12, 09:47
autor: ManiekCSL
rafioza2 pisze:slyszalem ze to moze jesczze byc przez czujnik polozenia walu korbowego
moze to wina tego ze wczesniej gaz mialem?
ostatnia sprawa to to ze gosc w tym silniku mial wczesniej zabezpieczenie taki przycisk on szedl spod tego plstiku od silnika z gory ale nie da sie tego zlokalizowac bo kabel urwalem hehe
lubie jak ktoś sobie sam na pytanie odpowiada
-Czujnik położenia wału nie ma wpływu na pompe.
-silnik jest z 96? a to już nie czasem M52 który miał EWS (tu akurat mogę się mylić)
-To ogarnij to zabezpieczenie bo dla mnie to się wydaje logiczne
: 2012-07-12, 10:15
autor: rafioza2
a wiec
silnik jest z 92r bez ews'a to juz pewne informacje
pozostaje to zabezpieczenie co szlo w kierunku cewek ale nie da sie tego zlokalizowac nie ma sladu po tym niestety