LuQ pisze:Skąd takie teorie?
z instrukcji obslugi do BMW...ktorej pewnie nie czytales nawet
LuQ pisze:Nawet po 10 min od zgaszenia odczyt może być niemiarodajny
...wg inzynierow z BMW jest
LuQ pisze: Najdokładniejszy pomiar jest rano tuż przed odpaleniem auta, bo wtedy mamy pewność że olej spłynął do miski, a jak wszystkim wiadomo, bagnet pokazuje pomiar oleju w misce
w czasie jazdy nie ma znaczenia ile bylo w miesce przed startem...ma byc odpowiedni poziom w czasie jazdy bo olej tez sie chlodzi na dole
u mnie po zalaniu 6.5 oleju przy zmianie mam totalny MAX na podzialce...a nie polowe jak podpowiadal by rozsadek..czasami nawet ponad max....
w instrukcji jest wyraznie zaznaczone ze po 5 minutach ma byc miedzy podzialkami...wiec moze byc tez MAX....czyli na zimnym bedzi ponad maximum...i to nic zlego bo sprawdzamy na cieplym a nie zimnym...oleju moze byc nieco ponad przy zimnym silniku...przy cieplym i rozlanym oleju w silniku to juz problem
pare minut po zgaszeniu mam polowe bo te pol litra zostaje na silniku i tak wlasnie byc
to nie jest polonez zeby olej sprawdzac na zimnym
Blondi_beemka pisze:jak juz wyzej napisalam, na zimnym silniku olej jest na srodku miedzy min. a max.
pol litra dolej do maxa i po sprawie
Blondi_beemka pisze:czyli malo nie jest, ale doleje. ostatnio w maju dolewalam.
silnik moze wypijac do 700ml na 1000km wg norm BMW...wszystko zalezy od stylu jazdy...a Ty masz kochana ciezka noge
wiec bedzie pila nieco wiecej
dodatkowo olej nie jest brany na poczatku po wymianie...po okolo 7000-8000 tys km zawsze bedize jakas dolewka od wymiany
ps.
pomylilem sie co do czasu od zgaszenia silnika - olej sprawdzamy po okolo 5 minutach