Strona 1 z 1

E36 is coupe,brak mocy

: 2012-08-05, 15:40
autor: bogdanobb
Witam!!!Posiadam BMW e36 is coupe 1992r, problem tkwi w braku mocy,auto jeździ jakby miało nie 140 KM a ze 100 koni,jest mułowate,słabo sie zbiera.Wymieniona została sonda lambda na oryginalną boscha bo była uniwersalna,filtr paliwa oraz pompa paliwa,świece.Auto posiada zwykłą instalację gazową(wiem że to w bmw porażka) z którą jak dotychczas nie miałem problemów,żadnych wystrzałów itp.Auto słabo jeździ na benzynie jak i na gazie.Samochód oddałem do warsztatu specjalizującym się w bmw,na komputerze nie było żadnych błędów silnika,stwierdzono że winny jest mikser gazu,który ma mniejszy wlot powietrza.Obecnie mam zamontowany filtr powietrza stożkowy,posiadam w zapasie również oryginalną puszkę wraz z dolotem i filtrem powietrza,po wymontowania miksera ani na stożku ani na oryginalnej puszce nie było różnicy w jeździe,auto dalej jest mułowate.W czym może być problem?może być uszkodzony czujnik przepustnicy albo czujnik wału,jak nie pokazuje błędu na kompie ?może cewki,wtryski?wdzięczny będę za pomoc i za porady.Może jest ktoś z IS z okolic Raciborza,Rybnika czy Wodzisławia Śl. ?

318is

: 2012-08-07, 17:46
autor: Kamil35
Siema

Sprawdz przepływke. jesli jest ok to oddaj auto komus żeby spradził ci cisnienie na listwie wtryskowej,

Masz kata?

: 2012-08-08, 11:36
autor: bogdanobb
Kata nie mam,przepływka wydaje się ok,na kompie nie wykazało błędu a po odłączeniu wtyczki obroty falują; te ciśnienie sprawdze również dla pewności,skoro auto jeździ lepiej na gazie może tam jest problem

: 2012-08-09, 16:55
autor: Didik
Ja mam/ miałem IS.
Mam wszystkie czesci do silnika wiec mozesz podjechac przetestowac. Mam też cały silnik 1.8 is na sprzedanie po generalnym remoncie od A do Z ;)

: 2012-08-10, 09:24
autor: ManiekCSL
Sprawdź kompresję skoro masz drugą generacje...
Brak kata też robi swoje - bardzo zamula ISy

Jakbyś miał uszkodzony czujnik wału to byś nawet nie odpalił lub by szarpała
Czujnik przepustnicy to ekonomizer nie pokazywałby Ci spalania na 0 jak puścisz całkowicie pedał gazu - pozatym nie ma on za wiele do gadania jeśli chodzi o takie zamulenie jak opisujesz.

Uważam, że Twoje zamulenie spowodowane jest ogólnie złym stanem technicznym silnika i na każdym elemencie (zepsutym przez gaz 2 generacji) tracisz parę koni.
Często ciśniesz na tym gazie wysoko po obrotach? Domyślam się że czasem się zdarzy skoro pisałeś że testowałeś.
Współczuję zaworom.

Czy poza mułem towarzyszą temu jakieś inne objawy? szarpanie, falowanie obrotów? Czy jak puścisz gaz i jedziesz na biegu przy 3 tys. pruka sobie z wydechu?

Sprawdź też DISA, czy jakkolwiek to się tam nazywało

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ld_system/

7. Ta membrama czasem jest pęknięta i nie otwiera klapy od zmiennej długości kolektorów.

Mikser gazu nieodczuwalnie, ale też zabiera Ci trochę koni...

Te wszystkie czynniki mogą mieć wpływ na to, że auto ma 100 a nie 140 koni.
Pozatym do czego porównujesz żę to auto nie jedzie?
Bo nie wiem czego oczekujesz też ze 140 koni przy masie prawie 1300kg

: 2012-08-10, 11:29
autor: Moloch
Brak kata + gaz = zamuła. Tak jak maniek pisze IS'y bez kata strasznie zamula, sam tak miałem i wiem jaka była to bolączka

: 2012-08-14, 19:07
autor: bogdanobb
Jestem umówiony u mechanika na sprawdzenie kompresji,jakby ta się okazała ok podmienie jeszcze przepływke dla pewności i czujnik wałka, bo więcej cudów już nie może być,które mogą mieć wpływ na brak mocy,chyba że faktycznie ten brak kata,ale nie wierze żeby aż tak,że auto słabo sie wkręca i zbiera z dołu.Jeszcze jakiś czas temu na benzynie latała ok.Maniek mogę podjechać do Jastrzębia,przewieziesz się i sam zobaczysz

: 2012-08-14, 19:52
autor: ManiekCSL
Sam jestem brzęczącym bezkatowcem i brak momentu z dołu to bolączka ;)
Czekamy na pomiar kompresji ;)

Daj oczywiście też znać co dała podmiana przepływki i wałka (choć ten zabieg nie spodziewam się żeby dał rezultat)

: 2012-08-14, 20:54
autor: bogdanobb
Dzisiaj miał być ogarnięty temat z kompresją,jednak znajomy mechanik,jak to mechanik zawalony robotą,przepływkę i czujniki też podmienie,IS z tego co wiem to 2 litrówkę wyp...,ale zdrowa Is-a :grin: oczywiście,powinna się wkręcać jak wściekła,ale wyciągnij taką samą moc z 4 - ech kotłów co z 6-ciu :shock: brak momentu z dołu to jest ból,a z tego co słyszałem is-y budzą sie od 3 tyś obr. :grin:

: 2012-08-14, 22:49
autor: Moloch
od 3? Raczej od 4 a nawet śmiało moge powiedzieć że 4,2 :razz: ISa potrzebuje poprostu obrotów i każdy który miał ten silnik o tym dobrze wie że poniżej 4 jest to tolany trabant :razz: ale później robi się całkiem przyjemnie :wink: