[e46 320d] Paliwo sie "cofa"

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
KoNiK
Maniak forumowy
Posty: 1371
Rejestracja: 2008-11-10, 11:36
Lokalizacja: BASTION

[e46 320d] Paliwo sie "cofa"

Post autor: KoNiK »

Mam taki problem jeśli auto stoi mi dłużej, jakieś 6h to żeby je odpalić muszę czekać na przekręconym zapłonie aż pompka z baku nabije mi paliwa, jeśli odpaliłbym auto od razu to to pochodzi 2s i zgaśnie, a potem to już tylko długie kręcenie rozrusznikiem pozostaje (bardzo długie). I pytanie do was miał już ktoś podobny objaw? Jest jakiś zawór zwrotny w instalacji paliwowej który mógł się zaciąć? Czekam na jakieś propozycje jak rozwiązać ten problem.
Awatar użytkownika
djmario
Site Admin
Posty: 1829
Rejestracja: 2009-06-23, 07:33
Lokalizacja: Dolce & Gabbana
Kontakt:

Post autor: djmario »

a nie zapowietrza Ci sie układ paliwowy, jakas nieszczelnosc ??
- przewody przelewowe na wtryskach (sparciałe)
- same wtryski ( miejsca podłączenia rurek wysokiego ciśnienia do wtrysku )
- odpowietrzenie zbiornika paliwa

możesz zamontowac zaworek zwrotny miedzy pompą paliwa a filtrem bo nie jestem przekonany czy bawarki miały seryjnie montowany ale raczej nie, tylko pamietaj zeby go zamontowac zgodnie z kierunkiem przepływu :wink:
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Obrazek
Obrazek
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany :P
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Każdy diesel ma montowany zawór w pompie wtryskowej, w Twoim przypadki w pompie wysokiego ciśnienia. Zdejmij obudowy z góry silnika sprawdź czy gdzieś się poci paliwem. Może być też tak ze zawór który jest w pompce wstępnej uległ uszkodzeniu i paliwo cofa się, aż do zbiornika, wtedy odpalasz tylko na paliwie z filtra dlatego chodzi przez chwile i gaśnie potem zapowietrza wtryski.
Awatar użytkownika
KoNiK
Maniak forumowy
Posty: 1371
Rejestracja: 2008-11-10, 11:36
Lokalizacja: BASTION

Post autor: KoNiK »

Obrazek

Na tym schemacie nie widać żadnego zaworu zwrotnego :/
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Bo zawór będzie albo w pompie wysokiego ciśnienia przy silniku, albo w pomocniczej.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

Prawdopodobnie 7 na rysunku.

A ja zawsze myślałem że 2,0 jest na CR <lol> :oops:
Awatar użytkownika
KoNiK
Maniak forumowy
Posty: 1371
Rejestracja: 2008-11-10, 11:36
Lokalizacja: BASTION

Post autor: KoNiK »

łukasz735 pisze:A ja zawsze myślałem że 2,0 jest na CR <lol> :oops:
nie przedliftowy
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Człowiek uczy się przez całe życie :D:P

Skoro to nie jest CR to możesz zrobić test butelki.

Bańka z ropą, wężyk przezroczysty. Najpierw podpinasz prosto do pompy wtryskowej odpalsz, gasisz sprawdzasz czy cofa się paliwo, potem podpinasz przed filtrem paliwa i tak samo, na koniec odpinasz przy samej pompie przy zbiorniku.
smoke88
Małopiszący
Posty: 2
Rejestracja: 2012-09-28, 22:38
Lokalizacja: K-K

Post autor: smoke88 »

jak masz M47 tzn 136km to masz silnik na pompie VP44... miałem taką wcześniej... stojąc przed autem i patrząc na prawą stronę silnika (koło filtra oleju) idzie przezroczysty wężyk... najlepiej aby ktoś kręcił silnikiem a ty prześwietl go latarką czy nie ma w nim pęcherzyków powietrza...

najlepiej zatankuj auto do połowy baku...
i sprawdź wtedy czy auto normalnie pali... (ciśnienie paliwa z baku powinno docisnąć paliwo do pompy aby odpalało normalnie jeżeli jest to co myślę)

nie czarując cię przedstawione twoje objawy wskazują na rozszczelnienie pompy wtryskowej a ona to raczej spory wydatek ( ja w 2008r. za NOWĄ pompę zapłaciłem 3700zł) więc jeżeli auto Ci będzie odpalać na 1/2 baku to radzę go tak sprzedać i to jak najszybciej... rozszczelnienia pompy nie idzie uszczelnić bo rozszczelnienie wynika z wytrarcia się tłoczka w pompie , to jest ta sama pompa co w audi 2,5TDI 150km tylko tam jest rozdzielacz na 6cylindrów a w twoim bmw na 4, jak by co to służę pomocą ;)
Jadąc z prędkością 250km/h...
To co jest przed tobą...
Jest już przeszłością...
Awatar użytkownika
KoNiK
Maniak forumowy
Posty: 1371
Rejestracja: 2008-11-10, 11:36
Lokalizacja: BASTION

Post autor: KoNiK »

Mam pytanie, bo rozmawiałem wczoraj z pewnym gościem który ma e39 2,5l w dieselku i mówi że u niego są dwie pomki paliwa, jedna w baku, a druga mniej więcej pod kierowcą, jest to prawda i czy w e46 też tak jest?
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

progowa jest do webasta
Awatar użytkownika
Łatysz
Maniak forumowy
Posty: 1169
Rejestracja: 2009-08-18, 13:19
Lokalizacja: Rybnik/Popielów
Kontakt:

Post autor: Łatysz »

w e46 (przynajmniej w 2004r. compact) też są 2 pompki paliwa jedna w baku a druga z lewej strony od dołu mniej więcej pod fotelem kierowcy te okolice
Mycie, Pranie samochodów, Nabijanie Klimatyzacji, Wymiana Opon//Wyważanie, usuwanie wgnieceń bez malowania itp. Pomoc Drogowa
Tomek
Maniak forumowy
Posty: 3965
Rejestracja: 2006-10-16, 20:57
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Tomek »

KoNiK pisze:Mam pytanie, bo rozmawiałem wczoraj z pewnym gościem który ma e39 2,5l w dieselku i mówi że u niego są dwie pomki paliwa, jedna w baku, a druga mniej więcej pod kierowcą, jest to prawda i czy w e46 też tak jest?
Jest ale w poliftach :)

Przed lifty tego nie miały... I raczej to nie jest z webasta bo 330d nie miało webasta a pompka była :)

A po drugie gdyby było coś z nią nie tak to wcale nie odpalisz auta :)
Awatar użytkownika
LuQ
Zaawansowany forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: LuQ »

u mnie były kiedyś podobne objawy z tym że wtedy wtrysk sterujący przepuszczał...
Obrazek
Tomek
Maniak forumowy
Posty: 3965
Rejestracja: 2006-10-16, 20:57
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Tomek »

LuQ pisze:u mnie były kiedyś podobne objawy z tym że wtedy wtrysk sterujący przepuszczał...
Jeżeli tak to posiadam takowy Konik więc jak chcesz to Ci go pogonię :P

Ale z drugiej strony błąd na kompie by wyskakiwał jeżeli byłby to wtrysk sterujący :)
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

Jest na bank z webasta Tomku ;))
ODPOWIEDZ