[Exx] e46 gdzie i kto najlepszy do ustawienia geometri

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
incoming
Zaawansowany forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 2009-01-31, 10:17
Lokalizacja: Rybnik-Żory

[Exx] e46 gdzie i kto najlepszy do ustawienia geometri

Post autor: incoming »

Hej

wymienilem oponki na nowe mam gwinty poprzednie opony nie rowno zbierało zbieznosc mialem dwa razy ustawianą ale nadal zbierało opony, słyszalem ze mozna tez zrobic geometrie zawieszenia niby moj mechanik znajomy kiedys mi to robił ale mam watpliwosci chce to sprawdzić

poleci ktos kogos w okolicy rybnik itp. ???
Kubok
Maniak forumowy
Posty: 717
Rejestracja: 2009-02-12, 21:47
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kubok »

Polnik Wiesiek Radlin 601 401 072 polecam
Awatar użytkownika
dave
Maniak forumowy
Posty: 1130
Rejestracja: 2006-12-04, 07:42
Lokalizacja: radlin

Post autor: dave »

Kubok pisze:Polnik Wiesiek Radlin 601 401 072 polecam
Dokładnie :wink:
Obrazek
Rafi
Zaawansowany forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 2011-09-02, 22:33
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Rafi »

Zgadzam się z resztą :bmw:
incoming
Zaawansowany forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 2009-01-31, 10:17
Lokalizacja: Rybnik-Żory

Post autor: incoming »

dzięki za info skontaktuje sie z nim, niebawem a jakie są koszta przyblizone takiego zabiegu ?

a tak wogole to ustawienie zbieżnosci a ustawienie kątów to dwie róznie rzeczy i czym innym sie to robi ? szczerze nigdy przy tym nie bylem zawsze odstawialem auto do znajomego. ale teraz chce to ogarnąć.
Rafi
Zaawansowany forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 2011-09-02, 22:33
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Rafi »

za zbieznosc chyba 80zł
Awatar użytkownika
Marcin
Site Admin
Posty: 4165
Rejestracja: 2007-09-30, 11:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Marcin »

Sama zbieżność na zwykłym zawieszeniu ok. - każdy kto zajmuje się geometrią to
ogarnie.
Problem zaczyna się przy zawieszeniach tuningowanych.
Takim zawieszeniem może być np. m-technik, które jest niższe od serii o kilka centymetrów.
Lecz posiadając tylko taki program - nie ustawi nic w gwintach...
Tu zaczyna się problem.
Musi być wtedy dobry fachman, który poustawia to wszystko na lustrach ;)
Obrazek

A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
incoming
Zaawansowany forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 2009-01-31, 10:17
Lokalizacja: Rybnik-Żory

Post autor: incoming »

ok jutro tam zadzwonie mam nadzieje ze ten z Radlina to ogarnia gwinty...
Kubok
Maniak forumowy
Posty: 717
Rejestracja: 2009-02-12, 21:47
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kubok »

Nie dziękuj kliknij pomógł ;p
incoming
Zaawansowany forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 2009-01-31, 10:17
Lokalizacja: Rybnik-Żory

Post autor: incoming »

juz klikam pomógł :P


ok umowilem sie na jutro ale mowił mi zebym sprawdził czy gałkami idzie ruszac, bo przy obnizeniu ma tam trudny dostep i lepiej jak bym to rozruszał hmm moze jakies wskazówki ??? rok temu zakladany mialem gwiny wymieniane gałki ale czym poruszac nie wiem.
incoming
Zaawansowany forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 2009-01-31, 10:17
Lokalizacja: Rybnik-Żory

Post autor: incoming »

zmienilem zdanie gadalem z kumplem i powiedzial ze przy takim obnizeniu jakie mam nic wiecej nie zrobi mi ten facet, zastanawiam sie zeby zamontować CAMBERY cos takiego tu chyba sie mozna bawic do woli w ustawieniu

http://allegro.pl/regulatory-camber-pla ... 99777.html


orientuje sie ktoś czy na tył też coś podobnego jest ???
Awatar użytkownika
Marcin
Site Admin
Posty: 4165
Rejestracja: 2007-09-30, 11:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Marcin »

jest na tył ;)
ale te cambery będą skrzypieć przy skręcaniu
kołami :lol:
Jeśli jesteś w stanie to przeżywać bez nerwów to kupuj ;)

Za dobry komplet musisz dać na ebayu jakieś 200-250 € minimum
Widziałem jakiś czas temu kpl przód+tył używany za 300€ od jakiegoś
makarona
Obrazek

A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Awatar użytkownika
Honik
Maniak forumowy
Posty: 1050
Rejestracja: 2009-10-06, 20:16
Lokalizacja: Gliwice/Kołobrzeg

Post autor: Honik »

Ja już totalnie nie rozumiem czego ty chcesz :)
Nie równo Ci się ścierają opony, ale jednak rezygnujesz z ustawienia zbieżności i kątów.

Cambery i regulowane tylne wahacze są po ty by ustawić sobie duże negatywy itp.
Jak masz szeroką felgę i nie umiesz jej zmieścić to właśnie wtedy potrzebujesz cambery
by ustawić sobie wszystko.

Camber plate jak założysz z przodu to nie dość że skrzypi tak jak Marcin napisał,
to jest efekt przeskakiwania sprężyny ;/

Dodatkowo pamiętaj że duże negatywy zjadają opony w tak krótkim czasie że bd zmieniał opony co miesiąc.
incoming
Zaawansowany forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 2009-01-31, 10:17
Lokalizacja: Rybnik-Żory

Post autor: incoming »

ja juz tez nie wiem, kumpel co zakladal mi gwint twierdzi ze juz wiecej nic nie zrobie, a mam obnizone ok 60 na 55mm opony 225/40/18 8J ustawil mi jedynie zbieznosc,

zaś druga osoba z innego forum tak mi napisała

( Co do ścierania się opon to, nawet na minusie będą się ścierać równo pod warunkiem, że zadbasz o jedną rzecz. Koła na geometrii muszą być idealnie prosto. Jeśli spełnisz ten warunek to koła na minusie będą się ścierać równo, nie będą wycinać samego środka.)

i teraz nie wiem czy pakować kase w ciemno ze coś ustawi i jechac do radlina czy dołożyć i kupic cambery
incoming
Zaawansowany forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 2009-01-31, 10:17
Lokalizacja: Rybnik-Żory

Post autor: incoming »

może niech sie wypowiedzą osoby co mają gwintowane zawieszenie, nie macie problemu z nierównomiernym zużyciem bienika od strony wewnętrznej ??

bylem w warsztacie w rybniku gadałem z facetem i to samo co inni twierdzi

ble ble ble e46 nie ma z przedu regulowanego konta jedynie tył a przy obnizeniu i tak juz nic wiecej nie da sie zrobic. i tak w dwóch warsztatach hmm.
ODPOWIEDZ