[E36]Zmiana kolektora dolotowego w 323 M52b25
: 2008-02-24, 11:05
Chce w koncu poddac publicznej dyskusji temat ktory zastanawia mnie od kiedy kupilem moja bunie z tym silnikiem. Mianowicie szperajac po roznych forach i dyskutujac z roznymi ludzmi dowiedzialem sie czemu moj silnik pomimo tej samej pojemnosci co 325 ma o 22 kucyki mniej. Podobno to przez inny kolektor z mniejszymi srednicami kanalow dolotowych powietrza. Podobno po zmianie tego kolektora na kolektor z 325 oczywiscie z przerobka na silniczek krokowy i robiac dodatkowo RE- map
silnika moge spokojnie uzyskac taka moc jak w 325. Zastanawialo mnie zawsze czemu odciecie paliwa jest u mnie takie mulace samochod i z bardzo dlugimi odstepami w czasie. Teraz mysle ze to przez zmniejszona srednice kanalow, ja najwyzszy moment i moc mam duzo nizej a 325 tuz przed odcinka i dlatego moze to odciecie jest takie dziwne bo mi obrotomierz najwolniej idzie wlasnie przed sama odcinka. Co o tym myslicie??? Co da mi zmiana tego kolektora, do dosc maly koszt i malo roboty wiec moze warto sprobowac???
Mam tylko jedna prosbe , nie robcie z tego tematu OT i piszcie tylko konkretne informacje a nie odpowiedzi typu " sprobuj" "mysle ze to nic nie da" albo " moj kolega to a tamten tamto". Potrzebuje porad ludzi ktorzy znaja sie na mechanice a nie kogos kto wrozy z fusow lub chce sobie posta nabic
Oto kilka cytatow z roznych for:
323 ma pojemnosc 2,5l ale kolektor dolotowy z 2litrowki dlatego ma 170km i oznaczenie 323 i zgadzam sie ze to jest M52 aluminiowy blok inne korby i tloki.Trzeba zalozyc z M50 2,5l kolektor to damy silnikowi wiecej powietrza i nawet to niby 323 M52 bedzie mialo 192KM tyle co stary dobry M50 mi chodzi czy da rade to zrobic w silniku w E46 to chyba M54 ale nie jestem pewny oznaczenia na podwojnych vanosach gdzie 323 i 325 ma taka samo pojemnosc i jest tylko stlamszony zeby mniej palil chyba kolektorami jak w M52 albo elektronika i do mojego silnika nie podpasuje kolektorow z M50 ani z M52 tylko musi byc taki jak w E46 bo sa calkiem inne i teraz niewiem czy wlasnie 325 192Km ma takie sami jak 328 193Km bo prawdopodobnie jest taki sam motyw jak w E36
I jeszcze co do przepustnic to w pierwszych M52 z 95 roku z tym starym deklem sa na 100% na linke nie elektroniczne moze w tym z plastikowym czarnym deklem z 96r sa elektroniczne ale ten z 95r ma na linke -----Dokladnie ja mam na linke wczoraj z kisolem sprawdzalem wiec jeden problem z glowy
Wiem doskonale czym sie roznia M52 i M50 (inny blok korby tloki sprzezynki zaworowe kolektory dekiel i 20kg jest lzejszy ) w E46 jest calkiem inny silnik na podwojnych vanosach i na pewno nie podpasuje kolektora z M50 i M52 sam osobiscie z kolesiem przekladalem z M50 325 do M52 328 i nie bylo zbyt duzo roboty dwa dni i auto jezdzi nic nie stroilismy a co do kolektorow w M52 wszystkie 6cylindrow maja takie same wrecz identyczne i tez to dobrze wiem niby te 323 (pojemnosc 2499 tak pisze w brifie i w katalogach) to sa tak naprawde 325 z kolektorem i przepustnica od dwa litry dlatego ma 170KM i mam teraz pytanie czy w E46 (calkiem inny silnik niz M50 i M52 wiec nie piszczie juz ze musze zalozyc kolektor z M50 bo nigdy go nie dopasuje) jest silnik 2499cm pojemnosci czyli 325 ma moc 192KM i oznaczenie 325 i jest silnik o takiej samej pojemnosci i mocy 170KM i ma oznaczenie 323 ale pojemnosc 2,5l i teraz jeszcze raz zadaje pytanie czy w BMW E46 nie E36 ktos ma mozliwosc zmierzenia kolektorow dolotowych z 323 i 325 i 328 lub moze ktos wie czy jak zaloze z silnika na podwojnych vanosach 325 192Km kolektory do 328 tez na podwojnych vanosach to cos da a oznaczenie silnikow w E46 jest chyba M54 ale nie jestem na 100% pewny bo rozne zrodla roznie podaja Pozdrawiam
Witam wszystkich mam pytanie kolega ma E36 328 M52 i jak wiadomo po zalozeniu kolektorow z przepustnica z 325 M50 przybywa mocy tak tez uczynilismy i mocy naprawde przybylo wczesniej nie bylo roznicy z moja poprzedniu 325 E36 a po montarzu kolektorow to niemialem cego szukac i mam teraz pytanie mysle zeby zrobic ta sama operacje w 328 w E46 zeby zalozyc kolektory z 325 wersji 192KM czy ktos juz to robil czy moze wie czy sie roznia tzn srednica wewnetrzna bo jak wiadomo to 325 na dwie wersje kolektorow na 170km i na 192km jesli ktos cos wie albo ma mozliwosc zmierzenia srednicy wewnetrznej kolektorow z 325 192Km i z 328 bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje
Witam co do pytania ttomka kolektor da ci napewno cos ja zakladalem taki kolektor w silniku z 95r 328 mial normalna linke jak M50 i ten stary dekiel nie czarny t tym silniku po 96r jest chyba przepustnica elektroniczna wiec trzeba sprubowac zalozyc sam kolektor i zobyczyc czy dziala my zesmy zalozyli koletror przepustnice i z tego co pamietam gume i mocy napewno przybylo nie miezylismy ile ale przybylo moje 325 E36 nie mialo juz co szukac przy tym 328 a wczesniej szly identycznie (moje byla lekko podkrecona) i byly miezone czasy przyspieszen tego 328 na specjalnym uzadzeniu nie recznym stoperem z seri 7,3 zmierzone po zakupie zeszlo na 6,7(wyprute katy, zmiana kolektora dolotowego i stozek z dolotem i mierzone na 18" felgach) wiec roznica jest napewno i moim zdaniem warto to robic auto pali tyle samo i nic nie regulowalismy czy cos w tym stylu auto normalnie zapalilo i chodzi do dzis
silnika moge spokojnie uzyskac taka moc jak w 325. Zastanawialo mnie zawsze czemu odciecie paliwa jest u mnie takie mulace samochod i z bardzo dlugimi odstepami w czasie. Teraz mysle ze to przez zmniejszona srednice kanalow, ja najwyzszy moment i moc mam duzo nizej a 325 tuz przed odcinka i dlatego moze to odciecie jest takie dziwne bo mi obrotomierz najwolniej idzie wlasnie przed sama odcinka. Co o tym myslicie??? Co da mi zmiana tego kolektora, do dosc maly koszt i malo roboty wiec moze warto sprobowac???
Mam tylko jedna prosbe , nie robcie z tego tematu OT i piszcie tylko konkretne informacje a nie odpowiedzi typu " sprobuj" "mysle ze to nic nie da" albo " moj kolega to a tamten tamto". Potrzebuje porad ludzi ktorzy znaja sie na mechanice a nie kogos kto wrozy z fusow lub chce sobie posta nabic
Oto kilka cytatow z roznych for:
323 ma pojemnosc 2,5l ale kolektor dolotowy z 2litrowki dlatego ma 170km i oznaczenie 323 i zgadzam sie ze to jest M52 aluminiowy blok inne korby i tloki.Trzeba zalozyc z M50 2,5l kolektor to damy silnikowi wiecej powietrza i nawet to niby 323 M52 bedzie mialo 192KM tyle co stary dobry M50 mi chodzi czy da rade to zrobic w silniku w E46 to chyba M54 ale nie jestem pewny oznaczenia na podwojnych vanosach gdzie 323 i 325 ma taka samo pojemnosc i jest tylko stlamszony zeby mniej palil chyba kolektorami jak w M52 albo elektronika i do mojego silnika nie podpasuje kolektorow z M50 ani z M52 tylko musi byc taki jak w E46 bo sa calkiem inne i teraz niewiem czy wlasnie 325 192Km ma takie sami jak 328 193Km bo prawdopodobnie jest taki sam motyw jak w E36
I jeszcze co do przepustnic to w pierwszych M52 z 95 roku z tym starym deklem sa na 100% na linke nie elektroniczne moze w tym z plastikowym czarnym deklem z 96r sa elektroniczne ale ten z 95r ma na linke -----Dokladnie ja mam na linke wczoraj z kisolem sprawdzalem wiec jeden problem z glowy
Wiem doskonale czym sie roznia M52 i M50 (inny blok korby tloki sprzezynki zaworowe kolektory dekiel i 20kg jest lzejszy ) w E46 jest calkiem inny silnik na podwojnych vanosach i na pewno nie podpasuje kolektora z M50 i M52 sam osobiscie z kolesiem przekladalem z M50 325 do M52 328 i nie bylo zbyt duzo roboty dwa dni i auto jezdzi nic nie stroilismy a co do kolektorow w M52 wszystkie 6cylindrow maja takie same wrecz identyczne i tez to dobrze wiem niby te 323 (pojemnosc 2499 tak pisze w brifie i w katalogach) to sa tak naprawde 325 z kolektorem i przepustnica od dwa litry dlatego ma 170KM i mam teraz pytanie czy w E46 (calkiem inny silnik niz M50 i M52 wiec nie piszczie juz ze musze zalozyc kolektor z M50 bo nigdy go nie dopasuje) jest silnik 2499cm pojemnosci czyli 325 ma moc 192KM i oznaczenie 325 i jest silnik o takiej samej pojemnosci i mocy 170KM i ma oznaczenie 323 ale pojemnosc 2,5l i teraz jeszcze raz zadaje pytanie czy w BMW E46 nie E36 ktos ma mozliwosc zmierzenia kolektorow dolotowych z 323 i 325 i 328 lub moze ktos wie czy jak zaloze z silnika na podwojnych vanosach 325 192Km kolektory do 328 tez na podwojnych vanosach to cos da a oznaczenie silnikow w E46 jest chyba M54 ale nie jestem na 100% pewny bo rozne zrodla roznie podaja Pozdrawiam
Witam wszystkich mam pytanie kolega ma E36 328 M52 i jak wiadomo po zalozeniu kolektorow z przepustnica z 325 M50 przybywa mocy tak tez uczynilismy i mocy naprawde przybylo wczesniej nie bylo roznicy z moja poprzedniu 325 E36 a po montarzu kolektorow to niemialem cego szukac i mam teraz pytanie mysle zeby zrobic ta sama operacje w 328 w E46 zeby zalozyc kolektory z 325 wersji 192KM czy ktos juz to robil czy moze wie czy sie roznia tzn srednica wewnetrzna bo jak wiadomo to 325 na dwie wersje kolektorow na 170km i na 192km jesli ktos cos wie albo ma mozliwosc zmierzenia srednicy wewnetrznej kolektorow z 325 192Km i z 328 bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje
Witam co do pytania ttomka kolektor da ci napewno cos ja zakladalem taki kolektor w silniku z 95r 328 mial normalna linke jak M50 i ten stary dekiel nie czarny t tym silniku po 96r jest chyba przepustnica elektroniczna wiec trzeba sprubowac zalozyc sam kolektor i zobyczyc czy dziala my zesmy zalozyli koletror przepustnice i z tego co pamietam gume i mocy napewno przybylo nie miezylismy ile ale przybylo moje 325 E36 nie mialo juz co szukac przy tym 328 a wczesniej szly identycznie (moje byla lekko podkrecona) i byly miezone czasy przyspieszen tego 328 na specjalnym uzadzeniu nie recznym stoperem z seri 7,3 zmierzone po zakupie zeszlo na 6,7(wyprute katy, zmiana kolektora dolotowego i stozek z dolotem i mierzone na 18" felgach) wiec roznica jest napewno i moim zdaniem warto to robic auto pali tyle samo i nic nie regulowalismy czy cos w tym stylu auto normalnie zapalilo i chodzi do dzis