[E34] Odpowietrzanie ukladu chłodzenia ?

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

[E34] Odpowietrzanie ukladu chłodzenia ?

Post autor: GERMAN »

Witam chciałem zapytać czy odpowietrzał już ktoś układ chłodzenia w E-34 2,5 td bo mam wrażenie że nie do końca mi się to udało tds się nie odpowietrza bo brak odpowietrzników tylko korek to pamiętam natomiast lewa strona chłodnicy od kierowcy jest ciepła a prawa jest letnia nie pamiętam w którą stronę jest obieg być może z prawej strony wędruje już schłodzona ciecz albo termostat mi się nie chce otworzyć ze względu na pogodę dziś jest troszkę zimno ale jakoś mi to nie daje spokoju może by ktoś sprawdził u siebie i coś poradził czy prawa strona chłodnicy jest chłodniejsza niż lewa dodam że temperatura nie doszła mi do 90 jest jedna kreskę przed i ani hu hu wyżej ogrzewanie odkręciłem na ful wiec powinno być ok jeździłem dziś w kółko żeby wisko się włączyło ale nic. ( wisko mam sprawne ) :bmw:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Obieg jest z prawej do lewej (tak jak siedzisz w aucie:)), znaczy prawy wąż idzie od termostatu na dół chłodnicy. TDS się sam odpowietrza. Ogrzewanie na full, odkręcasz korek i dodajesz gazu mniej więcej tak na 2,5 tys 3x po dwie min powinny wystarczyć, oczywiście w razie potrzeby dolewasz płynu :D. Sprawdź czy masz drożny przelew z góry chłodnicy do zbiorniczka bo jeśli nie to jej nigdy nie odpowietrzysz. :) Jeśli masz odpalone auto i odkręcisz korek od zbiorniczka to widać jak sika z przelewu wodą? Jeśli nie to zatkany jest albo przy króćcu na zbiorniczku wyrównawczym albo sam ten wężyk plastikowy.

Ja jak odpowietrzałem swojego tds'a to po uzupełnieniu płynem odpaliłem ją, potem delikatnie zsunąłem ten cienki wężyk o którym pisałem wyżej i czekałem aż poleci z niego płyn potem dokręciłem uzupełniłem jeszcze raz poziom płynu i to u mnie wystarczyło.
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

łukasz735 pisze:Sprawdź czy masz drożny przelew z góry chłodnicy do zbiorniczka
Sprawdzałem i delikatnie sie przelewa w zbiorniczku :grin:

Łukaszu zapomniałem dodać ze jak uzupełniałem płyn w pierwszej kolejności wlewałem go do węża obok wężyka przelewowego do momentu kiedy płyn nie zaczął sie wylewać z tej końcówki gdzie ten wężyk przelewowy jest zamocowany w chłodnicy. Potem zamontowałem gruby wąż i wlewałem do zbiornika wiec powinno być git :razz:

Ale ciągle nie wiem czy prawa strona chłodnicy powinna być letnia czy cały układ powinien mieć jednakową temperaturę nigdy tego nie sprawdzałem i nie zwracałem uwagi na to dlatego nie daje mi to spokoju Łukaszu jak byś dał rade przy okazji sprawdź u siebie przy 90 stopni jak to wygląda czy chłodnica jest nagrzana równomiernie czy nie :wink:
Być może termostat sie nie otworzył i dla tego jest prawa strona chłodna ? hmmm :???:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
Pawel_Eta
Małopiszący
Posty: 68
Rejestracja: 2010-08-29, 17:24
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Pawel_Eta »

Weź pod uwagę że u ciebie chłodnica to niesamowita lapeta i w tych temp. nie będzie się tak nagrzewała. Podstawową sprawą jest kontrola wskaźnika temp ( jedynie problem może się pojawić gdy jest walnięty ) jeżeli temp na wskaźniku jest ok tzn. że wszystko śmiga. Jedyne co możesz jeszcze zrobić to zagrzać silnik, wyłączyć i pompować wężami.
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

Pawel_Eta pisze:Weź pod uwagę że u ciebie chłodnica to niesamowita lapeta i w tych temp. nie będzie się tak nagrzewała. Podstawową sprawą jest kontrola wskaźnika temp ( jedynie problem może się pojawić gdy jest walnięty ) jeżeli temp na wskaźniku jest ok tzn. że wszystko śmiga. Jedyne co możesz jeszcze zrobić to zagrzać silnik, wyłączyć i pompować wężami.
Wiesz co pewnie masz racje z tym że nie jest mocno nagrzana.
Węże też tak pompowałem jak mówisz nawet stawałem na górkach bokami i z górki przy otwartym zbiorniku i dalej jedna połowa zimna druga ciepła dlatego mnie to zastanowiło a nigdy na to nie zwracałem uwagi :smile:

A ty Pawle też coś miałeś u siebie jakieś cyrki z tym odpowietrzaniem z tego co pamiętam ?
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Więc tak sprawdzałem na tyle ile dałem radę, ponieważ mam pełna obudowę na chłodnicy. Wąż od termostatu do chłodnicy gorący, wąż od chłodnicy do głowicy,powiedziałbym że taki średnio gorący :P chłodnica w dolnej części: cieplejsza z prawej chłodniejsza z lewej. Dokładnie sprawdzić mogę dopiero w weekend jak zdejmę osłonę wentylatora.
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

Czyli z prawej strony siedząc w aucie jest jednak chłodniejsza i wąż i chłodnica :smile:

A jeszcze pytanko nakrętka na zbiorniku wyrównawczym do czego służy bo jest korek a za nim nakrętka plastikowa w sumie też nie wiem po co ona tam jest ?
Ostatnio zmieniony 2012-09-19, 21:12 przez GERMAN, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Nie od strony termostatu czyli z prawej troszkę cieplejsza, a ta nakrętka plastikowa to zaślepka czujnika poziomu cieczy chłodzącej. W autach z pełnym CHECK CONTROL nasz tam wkręcony taki mały pływaczek :).
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

Jutro postaram się troszkę podnieść emocje mojemu autku i zobaczymy czy coś się zagrzeje
Dam znać co tam wynikło dzięki chłopaki za pomoc :razz: :bmw:

A tak ogólnie niezłe jaja jednym się przegrzewają a mi się nie chce zagrzać :mrgreen:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

Dziś z Pawłem troszkę napociliśmy się a raczej zmoczyliśmy :razz: i sprawa wygląda tak że faktycznie kiedy TDS chodzi na biegu jałowym chłodnica wraz z wężami jest chłodna od strony pasażera natomiast od strony kierowcy jest ciepła po przytrzymaniu silnika na ok 1500 obrotów wzrasta temp silnika węże oraz chłodnica się nagrzewają ale po spuszczeniu gazu z prawej strony wszystko chłodnie taka sama sytuacje jest po przejechaniu jakiegokolwiek dystansu dziś jak i wczoraj jest troszkę chłodniej jak będzie kiedy upał też to sprawdzę z czystej ciekawości :wink:

Dzięki chłopaki za pomoc Oczywiście Punkty poszły :razz: :bmw:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
ODPOWIEDZ