Strona 1 z 2

Proszę o pomoc, żaden mechnik nie daje rady!

: 2012-09-22, 19:48
autor: bodo_kurtek
Witam,

mam problem z moim bmw e36 323i, M52B25, 96r.
Od jakiegoś dłuższego już czasu brakuje mi pod maską sporo koników(szczególnie w dolnym zakresie, silnik tak jakby wyje buczy, huczy a nie zbiera się tak jak powinien), powiedział bym, że 316 od mojej dziewczyny lepiej z dołu się zbiera. Żaden mechanik nie może postawić diagnozy. A jeśli już postawi to po wymianie osprzętu silnika, okazuje się, że była błędna i w ten sposób wymieniłem już większość osprzętu silnika(wymieniałem: świece, filtry paliwa i powietrza, czujnik położenia wałka rozrządu i wału, sondy lambdy, przepływomierz, odmę, gumę przepływomierza, wywalony katalizator, reszty już nie pamiętam, możliwe że jeszcze coś mi umknęło).

Mam pytanie czy możliwe jest, żeby vanos nie dawał błędów na kompie i nie rechotał a był niesprawny?

Poszukuję również mechanika który podjął by się diagnostyki w tak trudnym przypadku jak to twierdzą ci których odwiedziłem (odwiedzałem mechaników od Lublińca do Katowic, żaden nie dał rady postawić diagnozy)

Proszę o pomoc!

: 2012-09-22, 20:58
autor: Rafi
jesli chodzi o vanosa kumpel mial padnietego i nic mu nie wyskakiwalo.Moze to jest banalne ale sprawdz dolot czy nie lapie gdzies lewego powietrza

: 2012-09-22, 21:04
autor: bodo_kurtek
Rafi pisze:jesli chodzi o vanosa kumpel mial padnietego i nic mu nie wyskakiwalo.Moze to jest banalne ale sprawdz dolot czy nie lapie gdzies lewego powietrza

Guma pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą wymieniona.
Ostatnio mechanik mówił, że parametry vanosa w normie, czy pomimo tego możliwe żeby był padnięty?

: 2012-09-22, 21:34
autor: Rafi
powinien byc ok a kompresje sprawdzales

: 2012-09-22, 21:57
autor: Kubok
Uszczelka pod głowicą?? masz lpg?? sprawdz czy Ci płyn chłodzący nie znika ze zbiornika..
Rafi dobrze radzi, sprawdź kompresję!

: 2012-09-22, 21:59
autor: Moloch
x3 sprawdź kompresję to moze wiele wyjaśnić

: 2012-09-23, 08:07
autor: MIRAS
kompresja

: 2012-09-23, 16:53
autor: bodo_kurtek
kompresja sprawdzona i w normie

: 2012-09-23, 19:49
autor: Rafi
a krokowiec wymieniles albo egr

: 2012-09-26, 13:50
autor: pazura
czujnik spalania stukowego, powinno wyjść na INPIE
Jest to taka strzelona diagnoza, która objawia się z tego co opisałeś...

: 2012-09-27, 20:43
autor: SevacH
Witam a byleś w Pyskowicach u Wadziaków? to jest na ul. Mickiewicza 92 jak dobrze pamiętam. specjalizują się głownie w BMW tu masz nr tel. 513123702

: 2012-09-27, 21:42
autor: Gremlin
bodo_kurtek, Wszyscy stawiają ci na vanos . chociaż sam podkreśliłeś że od dołu ma muła . A ile twoja fura ma już nalotu kiedyś się spotkałem w e32 że był tak łańcuch wyciągnięty że opóźniał otwarcie zaworów . ale dodam ciekawostkę że nie dzwonił

: 2012-09-28, 16:09
autor: koxik
może spróbuj wlać tego płynu do baku co czyści wtryski on wraca moc odmula go ja tak zrobiłem i naprawde jest mocniejszy nie dużo ale czuć :) :kolebka: jeden silnik zajechałem ale tak że coś stukało nie było warto naprawiać wymieniłem na nowy a ze starego zrobiłem stolik :D

: 2012-10-14, 22:23
autor: bodo_kurtek
Ostatnio okazało się, że po trzech miesiącach od wymiany znowu poszła mi odma

Mam też trochę danych z kompa, może ktoś coś podpowie

E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 09/29/12 11:54:02
ECU: MS410DS2
JobStatus: OKAY
Variant: MS410DS2
-------------------------------------------------------------
RESULT: 3 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
56 spark current measurement resistor interrupt
Error frequency : 255
Logistic counter: 40
Engine speed 2752.00 rpm
engine load 141.62 mg/Stroke
Engine temperature 91.71 degrees C
Battery Voltage 13.87 Volt
interrupt
defect code stored after filtering
Error not present
Sporadic error
-------------------------------------------------------------
214 vehicle speed signal not ok
Error frequency : 1
Logistic counter: 22
Engine speed 3200.00 rpm
engine load 272.36 mg/Stroke
gear information 0.00 1
Battery Voltage 13.77 Volt
emission related malfunction
emission related malfunction
defect code stored after filtering
Error not present
Sporadic error
-------------------------------------------------------------
202 fuel trim limit Bank 1
Error frequency : 1
Logistic counter: 28
Engine speed 2176.00 rpm
Engine temperature 88.72 degrees C
oxygen sensor heater 67.64 %
oxygen sensor voltage 1 4.80 Volt
Short circuit to batt+
emission related malfunction
defect code stored after filtering
Error not present
Sporadic error
=============================================================

Proszę o pomoc

: 2012-10-15, 15:10
autor: Derawen
Przepraszam, że się tak narzucam.
Ale moim zdaniem jest padnięty czujnik położenia wału. ^^
Gdzieś kiedyś czytałem podobny problem i po jego wymianie wszystko grało jak należy..

Pozdrawiam