Strona 1 z 2

Stuki dochodzące z silnika E46 320D

: 2012-10-02, 06:19
autor: speed.1994
Witam, mam problem z moją bawarką.. Wczoraj stała się dziwna sprawa.. Jechałem i nagle zaczęło coś stukać w silniku (metaliczny dźwięk) dodam, że z wzrostem obrotów stuki się nasilają im wyższe obroty tym szybciej stuka.. Dołączam filmik pokazujący usterkę w moim aucie.. Proszę o pomoc i ewentualnie plus minus napisanie na jakie koszty mam się przygotować..
FILMIK

: 2012-10-02, 09:50
autor: pazura
Trzepie budą? Dwumas, albo panewka, przy gaszeniu auta np przez chwilke nie stuka? Bo turbo też może walić, ale w zasadzie Ty masz bardzo mocne te stuki.
Chyba, że masz wydech dziurawy :D albo rura od turbo odpadła

: 2012-10-02, 14:05
autor: LuQ
mi podobnie stukało jak koło pasowe się posypało (tłumik drań czy jakoś tak). Skręć kierownicą na zapalonym silniku i słuchaj czy stuki się nasilają.

: 2012-10-02, 14:37
autor: przymo
Na twoim miejscu spuściłbym olej, i ściągnął miske olejową, aby sprawdzić czy to czasem nie ma panewka, bądź luzujący sie korbowód, Tomek miał to samo, identyczne objawy i długo nie pojeździł, okazało sie ze wytopiła sie panewka, urwało srube z korbowodu i sam korbowód wywalił dziurę w bloku. Jesli to panewka(a po tym co slychac na filmika to tak) to dół silnika do remontu, wał do szlifu itd, chociaz nie wiem czy nie warto włożyc innego silnika
pozdro

: 2012-10-02, 14:52
autor: GERMAN
Powiem wam po obejrzeniu tego filmiku w pierwszej kolejności należy wykluczyć mniej inwazyjne usterki zanim rozbierzecie silnik.W pierwszej kolejności KOŁO PASOWE WAŁU a dopiero później dwu mas panewki itp... :wink: Jeżeli to nie koło pasowe stuki wskazują na skrzynie (dwu mas ) lub panewki :???:

: 2012-10-02, 15:25
autor: speed.1994
Zaholowałem dzisiaj auto do mechanika. Odpalił je mechanik auto nabrało wibracji, nie palił na wszystkie cylindry, chwile pochodził z 5 sekund i gasł samoczynnie.. W 70% silnik do wymiany, bo nie opłaca się wymieniać calego dołu silnika.. Prawdopodobnie panewka sie uszkodziła i wtryski lały a teraz to już cała lawina usterek za tym.. Miesiąc temu wymieniłem turbine.......... :cry:

: 2012-10-02, 15:29
autor: Gremlin
Powiem Tak miesiąc temu robiłem e39 520d 2001r. i powiem ci stała się taka sytuacja jak u ciebie nawet stuki takie same jak na filmiku . Stwierdzam z bólem Serca ale tam wymieniłem silnik .Powód Panewka na Wale . Jestem jeszcze jednej sprawy ciekawy w jakich okolicznościach się to stało ???

: 2012-10-02, 15:42
autor: speed.1994
Wracałem do domu, ruszając na skrzyżowaniu zaczęło coś stukać, szczęście chciało że miałem do domu 400metrów i dotoczyłem się autem..

: 2012-10-02, 15:47
autor: Gremlin
Tak jak napisałeś wyżej czyli tak jak powiedziałem . Tylko nie słuchaj ludzi o szlifie wału Itd.
Tylko jak się już decydujesz to naprawiać a nie sprzedać to szukaj silnika .

: 2012-10-02, 15:50
autor: speed.1994
Jeżeli zdecyduje się na naprawe tego silnika to auto na pewno pójdzie na sprzedaż bo z uszkodzonym silnikiem nie opłaca sie go sprzedawać raczej?

: 2012-10-02, 16:16
autor: DING DONG
podzielam zdanie kolegi wyżej szlif to śliska sprawa lepiej dorwać zdrowy silnik ale zanim co to jak mechanior zdejmie miske to niech zobaczy czy smog niema zatkany z tego co piszesz mialeś remont turbo czyli stare sie rozpadlo pytanie czy opiłki niezatkaly smogu co by mogło spowidować zmniejszenie ciśnienia oleju z tego co wiem firmy regenerujące turbo zajecają po jego wymianie sprawdzenie smogu a i co jeszcze to miales kiedyś wymieniany separator oleju???? w momencie jego zatkania w silniku wytwarza sie spore ciśnienie i olej leci wszędzie niekoniecznie tam gdzie ma miałem taki przypadek u klienta w landroverze 2.0d silnik BMW olej w trymigu uciekl z motoru pisze o tym aby po twoim remoncie bądź wymianie sprawdził sobie te rzeczy aby uniknąć kolejnej porarzki :D jak sie myle to niech mnie szpece poprawią E39 3.0d :D

: 2012-10-02, 16:48
autor: Gremlin
Wagon1988, popieram kolegę. możesz też sprzedać z uszkodzonym silnikiem .bo czasami gra jest nie warta świeczki .Musisz sobie wszystko policzyć i oszacować czy warto wymieniać silnik

: 2012-10-02, 17:30
autor: DING DONG
choćby i naprawa z wymianom silnika kosztowalka ze 4 tysie to i tak warto bo bawarka jest drorzsza
to nie golf III co kosztuje 3 tys

: 2012-10-02, 18:32
autor: PRIMO
Weź przykład z Tomka i odrazu wrzuć 3.0d M57 :) :bmw:

: 2012-10-02, 19:01
autor: speed.1994
Tak tylko jakie poniose koszty za zdrowy silnik 3,0 i co jeszcze trzeba do niego dokupic? Szczerze mówiąc nie opłaca mi się sprzedawać bawarki jako uszkodzona...