Strona 1 z 2

[E39] Problem z Odpalaniem TDS'a jak się studzi

: 2012-11-07, 12:12
autor: SevacH
Witam. mam problem z odpalaniem mojej buni E39 2.5 TDS ...

na zimnym silniku przekręcam zapłon grzeje świece i autko odpala bez żadnego problemu.
na ciepłym silniku (90') przekręcam zapłon (nie grzeje świec) autko odpala od strzała czasami 3/5 sek trzeba pokręcić - wiec bez problemu :)

Problem zaczyna się tutaj:

Auto stoi studzi się tak z 2/3 godz może więcej (temp ok 20', 30')...
przekręcam zapłon grzeje świece i autko kręci można kręcić do rozładowania akumulatora (grzania świec po 15 razy) autko nie odpali.. :/
trzeba poczekać bardzo długo czasami nawet 1 dzień żeby znów odpaliło... :/

Dodam jeszcze że:
Wymienione zostały świece żarowe
wymieniona pompka w baku
nowy filtr paliwa
ustawiana pompa wtryskowa
układ jest odpowietrzony

Proszę o jakieś porady lub pomoc z góry dziękuję :)

: 2012-11-07, 20:00
autor: pazura
Podejrzewam wykańczającą się pompę wtryskową

: 2012-11-07, 21:14
autor: GERMAN
Na 90% jest to wina pompy wtryskowej może być już wytarta głowica pompy lub samego nastawnika w tych sprawach według mnie jest jedyny jakiego znam mechanik od pomp wtryskowych Diesel Serwis Andrzej Groborz w Stanowicach zadzwoń coś ci poradzi bo w tego typu sprawach a jest to dosyć kosztowna usterka lepiej konsultować to z mechanikami ale objawy które opisujesz wskazują na usterkę pompy już to przerabiałem :wink:

Są na rynku moduły które pomogą ci przedłużyć wymianę a raczej odwlec w czasie które podpięte do układu sterującego oszukują temperaturę i auto odpala normalnie bez problemu :wink:

Piszesz również ze została ustawiana pompa wtryskowa A co dokładnie zostało w niej ustawione ? :???:

: 2012-11-08, 03:06
autor: SevacH
GERMAN, Tak wiem o co Ci chodzi... tylko jak mam cieply silnik to mi padli bez większego problemu. Moge zgasic na godz i odpali :) tylko jak postoi z 3godz jak temp spadnie na niebieskie pole i ponownie grzeje swiece żarowe to nie odpala :/

: 2012-11-08, 09:57
autor: TDS-ik
Głowiczka pompy łatwa do sprawdzenia. Butelka zimnej wody, i jak nie chce odpalić to wylewasz całą zawartość butelki na rozdzielacz tam gdzie wychodzą przewody do wtrysków, jeśli po tym odpali od razu to znalazłeś usterkę.

: 2012-11-08, 13:35
autor: SevacH
TDS-ik, sprawdze To :) mam nadzieje ze nic tam nie zaleje :)

jeśli miałbyś rację to pompa do wymiany? albo do regeneracji?

lepiej regenerowac, czy kupić używkę dobrą, czy nową pompe?

Znacie kogos kto regeneruje pompy? jaki koszt mniej wiecej to by był?

z góry dziękuję za pomoc :)

: 2012-11-08, 14:59
autor: TDS-ik
Nic nie zalejesz, jeśli mam racje to tłoko-rozdzielacz pompy do wymiany. Koszt regeneracji pompy ok 2,5 tys. Można spróbować szukać używki ale nigdy nie wiadomo na co trafisz.

: 2012-11-08, 16:44
autor: SevacH
TDS-ik, Ty sie chyba dobrze znasz...
wiec otoż problem jest jeszcze taki, że dzisiaj już drugi dzień jak auto stoi dalej nie odpalilo... tak jakby nie podawane było paliwo. Pewnie za kilka dni odpali bo już tak miałem.. zastanawiałem się nad zaworem odcinajacym. Bo to on chyba odcina paliwo jak zgasi się auto. Jest możliwe żeby się zawieszał i blokował?

Można go jakoś sprawdzić? czy jest zapsuty?
I czy można samego go wymienić?
czy to jest to?
http://allegro.pl/elektrozawor-pompy-wt ... 71007.html

z Góry dziękuję...

: 2012-11-09, 12:47
autor: TDS-ik
A pompka w baku podaje paliwo? Ile masz paliwa w baku? U mnie działo się tak gdy padła pompka w baku znaczy, jak poziom paliwa zbliżał się do 20 litrów, auto nagle gasło i nie dało się go odpalić czasami, zapalało ale po chwili gasło, spr czy w układzie zasilania paliwem nie ma powietrza. Ewentualnie pomiń na chwile f paliwa spinając na krótko za pomocą przezroczystego węża.
Co do elektrozaworu sprawdź miernikiem czy dochodzi do niego zasilanie na przekręconym zapłonie powinno być ~+12 V.

: 2012-11-09, 13:03
autor: SevacH
mam ok 25litrow i nowa pompkę w baku..
układ odpowietrzony nie ma żadnej banki powietrza...

tylko u Ciebie coś łapało..
u mnie paliwo w przewodzie bez bąbelków..
kręcę i echo kręci silnik i wszystko i tak jakby paliwa nie dostawał,
a jak odpali to chodzi tak długo, aż go nie zgaszę. Ostatnio godzinę chodził,
potem zgasiłem, odpaliłem znowu, zgasiłem, poczekałem kilka godz i już nie odpalił..
już kilka razy tak się zdarzyło..

w sumie na samej górze wypisałem co wymieniłem w ciągu ostatniego miesiąca.
bo myślałem że to coś z tych rzeczy ale nici :(

sprawdziłem napięcie było 11.97V jak dobrze pamiętam :) więc chyba dobrze.
to chyba zostaje wymiana tego zaworka
przy wymianie tego zaworu jest dużo roboty z odpowietrzaniem?
będzie jakieś ciśnienie w pompie na spoczynku?

: 2012-11-10, 13:20
autor: SevacH
Witam was ponownie :)

wiec rozebrałem autko...
sprawdziłem czy podaje paliwo na wtryski - okręciłem przewód z wtrysku i kręciłem... Nie leci paliwo... susza...
wiec wyciągnąłem zaworek odcinający paliwo, sprawdziłem działa... więc zaślepiłem dziurę z tego zaworka i pokręciłem i dalej na wtrysku nie ma paliwa...
czyżby pompa wtryskowa się rozsypała czy jest jeszcze inna jakaś możliwość?

: 2012-11-10, 17:31
autor: GERMAN
SevacH, z wszystkich objawów które opisałeś zostaje przy swoim choć miałem nadzieje że cie to nie dopadło ale daj spokój zawieś autko do pompiarza :sad:

A powiedz jaki w tej chwili masz przebieg z ciekawości pytam ?

: 2012-11-11, 00:20
autor: SevacH
GERMAN, niecałe 250 000 km... :/

No oddam chyba nie mam innego wyjścia :)
zadzwonię w pon. do tego co mi poleciłeś :)

ale jeszcze zobaczę może nastawnik tylko się uszkodził,
podepnę chyba ją jeszcze pod kompa :neutral:

trochę dziwne bo nic się nie działo takiego dziwnego...
buta miała...
dobrze się od zera zbierała...
na obrotach nie falowała...
a jednak się zjebała :/

: 2012-11-11, 01:52
autor: GERMAN
SevacH pisze:trochę dziwne bo nic się nie działo takiego dziwnego...
buta miała...
dobrze się od zera zbierała...
na obrotach nie falowała...
a jednak się zjebała :/

Z pompą wtryskową jest tak że dziś gadasz ze znajomym wszystko ładnie pięknie super sie czuje a Jutro dowiadujesz się że miał zawał i już go nie ma i dokładnie pompy w tych naszych dieselkach równie jak ta historia nas zaskakują :cry:

Co do przebiegu jeżeli jest rzetelny to twoja pompa powinna być oryginalna bo mniej więcej w takim przebiegu odmawiają posłuszeństwa :sad:

Zadzwoń do Groborza powiedz że jesteś z BTŚ i polecono ci ten warsztat na forum może uda się łaskawie spojrzeć na twój problem i nie dotknie cie to zbyt kasowo ale zobaczysz ja osobiście u niego serwisuje swoją Beate i nie narzekam :grin: .
Być może ktoś ma tu jakiś inny warsztat który mógłby ci polecić bliżej ciebie :???:

: 2012-11-11, 15:15
autor: SevacH
Najwyżej wykręcę pompę od siebie i mu ją zawiozę żeby ją sobie na spokojnie pooglądał i jak coś naprawił :) żeby nie targać go laweta taki kawałek :)