[E30] m40 nie pali na wszystkie gary
: 2012-12-17, 10:23
Witam, ostatnio odpalilem moje e30 po mieisęcznej przerwie, z racji pogody teraz stoi w garażu i...
odpalił jak to zawsze bywa od razu ale szarpało nim jak by nie palił na wszystkie gary a ma ich az 4. Po kilku sekundach sytuacja się normuje i trzyma równe obroty tak jak zwykle.
Problem pojawia sie znowu po dodaniu gazu, ja mu depne a on albo traci moc i nie umie sie wkrecic na obroty albo wkreca sie powoli cały czas szarpiąc jak by palił na powołę a juz na pewno 3 cylindry. Jak już się wkręci na ok 2tyś obrotów to sytuacja się poprawia i chodzi już normalnie jak spadnie poniżej to problem powraca.
Dodam że jak już trochę pochodzi i się rozgrzeje to jest lepiej, szarpanie zmniejsza się i lepiej się wkręca.
co zrobiłem po wykryciu usterki: odpiolem sondę lambda, podmienilem przepływomierz, cewke zaplonową, sprawdziłem aku i ładowanie (13,7), wyczyscilem swiece. Nic nie pomogło
Wydaje mi sie ze to jest uszczelka pod głowicą ale pewności nie mam, zrobiłem jakieś 10-13 km i nie zauważyłem ubytku w plynie chłodniczym, jak myślicie co to może być? i ewentualnie jak to sprawdzić
odpalił jak to zawsze bywa od razu ale szarpało nim jak by nie palił na wszystkie gary a ma ich az 4. Po kilku sekundach sytuacja się normuje i trzyma równe obroty tak jak zwykle.
Problem pojawia sie znowu po dodaniu gazu, ja mu depne a on albo traci moc i nie umie sie wkrecic na obroty albo wkreca sie powoli cały czas szarpiąc jak by palił na powołę a juz na pewno 3 cylindry. Jak już się wkręci na ok 2tyś obrotów to sytuacja się poprawia i chodzi już normalnie jak spadnie poniżej to problem powraca.
Dodam że jak już trochę pochodzi i się rozgrzeje to jest lepiej, szarpanie zmniejsza się i lepiej się wkręca.
co zrobiłem po wykryciu usterki: odpiolem sondę lambda, podmienilem przepływomierz, cewke zaplonową, sprawdziłem aku i ładowanie (13,7), wyczyscilem swiece. Nic nie pomogło
Wydaje mi sie ze to jest uszczelka pod głowicą ale pewności nie mam, zrobiłem jakieś 10-13 km i nie zauważyłem ubytku w plynie chłodniczym, jak myślicie co to może być? i ewentualnie jak to sprawdzić